Gå til innhold

Anmeldelse: Wii Music (Wii)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har hatt lita tro på at det her skulle bli bra. Synst det er bekymrande få gode spel til Wii i haust, har ikkje kjøpt noko sidan Mega Man 9.

 

Ein bra ting med Wii Music er innpakninga. Det er eit av dei beste eg har sett på lenge.

Og at Mega Man 9 faktisk kan skaffes på PS3 og 360 sier jo litt om høsten til Nintendo.

 

Nå er det bare animal crossing igjen av de ekslusive spillene fra nintendo før jul. Og det har ikke akkurat fått kjempe god kritikk. http://www.gamerankings.com/htmlpages2/933195.asp

 

Så Wii Music hadde jeg noen forventinger til, men de er helt borte nå. Jeg er ikke skuffa, for jeg bryr meg ikke lengre om Wii. Den er for meg ett feilkjøp, siden den bare støver ned for tiden.

Endret av master_al
Lenke til kommentar
Hmm, ikke bra, Wii ser desverre ut til å oppfylle den litt grimme profetien man kunne være redd for, fullt av middelmådigheter, med unntak av noen Nintendo-klassikere i øtende utgave (hvor også noen av disse som vanlig er oppskrytt)

Jeg vil våge å påsta at akkurat dette er en litt spesiell mening å ha .

 

Wii-spill fra 2008 som jeg enten har spilt og hatt det moro med, eller som ser spennende ut:

De Blob

Okami

Zack & Wiki

No More Heroes

Mario Kart Wii

Guitar Hero: World Tour

Rock Band

Lostwinds

Mega Man 9

Geometry Wars: Galaxies

Fire Emblem: Radiant Dawn

Tetris Party

Super Smash Bros. Brawl

Strong Bad's Cool Game for Attractive People-episodene

Endless Ocean

Disaster: Day of Crisis

We Love Golf!

Wario Land: Shake It!

Final Fantasy Fables: Chocobo's Dungeon

Wii Fit

PES2008

Fifa 09 All Play

MaBoShi: The Three Shape Arcade

Toki Tori

 

Rundt hjørnet:

Mushroom Men

Rock Band 2

Dead Rising: Chop Till You Drop

Animal Crossing

Safecracker

Tomb Raider Underworld

Fatal Frame: Mask of the Lunar Eclipse

Sam & Max Season 1

Skate It

 

Jeg trenger neppe nevne stortitlene fra 2006 og 2007, men de er jo enkelt tilgjengelige de også. Det er ingenting i veien for å si at man foretrekker andre typer spill, men å klage på det jeg forstår som "tørke" eller "få gode spill" blir ganske virkelighetsfjernt.

Lenke til kommentar
Hmm, ikke bra, Wii ser desverre ut til å oppfylle den litt grimme profetien man kunne være redd for, fullt av middelmådigheter, med unntak av noen Nintendo-klassikere i øtende utgave (hvor også noen av disse som vanlig er oppskrytt)

Jeg vil våge å påsta at akkurat dette er en litt spesiell mening å ha .

 

Wii-spill fra 2008 som jeg enten har spilt og hatt det moro med, eller som ser spennende ut:

De Blob

Okami

Zack & Wiki

No More Heroes

Mario Kart Wii

Guitar Hero: World Tour

Rock Band

Lostwinds

Mega Man 9

Geometry Wars: Galaxies

Fire Emblem: Radiant Dawn

Tetris Party

Super Smash Bros. Brawl

Strong Bad's Cool Game for Attractive People-episodene

Endless Ocean

Disaster: Day of Crisis

We Love Golf!

Wario Land: Shake It!

Final Fantasy Fables: Chocobo's Dungeon

Wii Fit

PES2008

Fifa 09 All Play

MaBoShi: The Three Shape Arcade

Toki Tori

 

 

Jeg trenger neppe nevne stortitlene fra 2006 og 2007, men de er jo enkelt tilgjengelige de også. Det er ingenting i veien for å si at man foretrekker andre typer spill, men å klage på det jeg forstår som "tørke" eller "få gode spill" blir ganske virkelighetsfjernt.

 

Tja, det er ikke så mange på lista der som imponerer meg, om man tar vekk spill som finnes i bedre varianter på andre plattformer (okami, rock band, geometry wars osv), eller som man allerede har spilt rundt på nevnte, så har man kanskje igjen disse som jeg vil si er bra

 

Maio Kart

No more Heroes

 

DIsse er ganske OK

De Blob

Zack & Wiki

 

Disse hadde kasnkje vært greie om man ikke hadde spilt 1000 versjoner av de før, og ikke orker å brenne av spenn til det på Wii:

Tetris Party

Mega Man 9

 

Med forbehold om at jeg ikke har prøvd samtlige titler på lista. Kanskje er jeg kritisk, men jeg lar meg ikke imponere av spillrekka til Wii, og jeg tror ikke jeg er den eneste, jeg kjenner ganske mange som kvikt har gått lei av den. Wiis "nysakapning" har gjerne stått i ports, og ørtiende variant av en eller annen Nintendo-serie. Men feks Galaxy er jo storveis underholdning, og Wii sports er egentlig ganske moro i godt lag. Men etter det er det ganske tynt.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Hadde håpet dette kunne bli fancy enkel underholdning, men dessverre så ser det ikke slik ut. For å være ærlig har jeg ikke fått testet det enda selv, men sjansen for å teste det er liten uten å måtte betale for det selv da jeg bare kjenner en person her jeg bor som har Wii, og jeg er sjelden der.

Men Wii har nok gått seg fast i familieunderholdning kategorien denne gangen. Ganske synd egentlig emd tanke på potensialet det er i konsollen.

Lenke til kommentar
Tja, det er ikke så mange på lista der som imponerer meg,

du er ikke lur, det skal du ha=\

om man tar vekk spill som finnes i bedre varianter på andre plattformer (okami, rock band, geometry wars osv)

bedre variant av okami på en annen plattform? m8, jeg enjoya det mye mer på wii selv om jeg alt hadde spilt gjennom mainstoryen 1x før på ps2...-.-

 

Disse hadde kasnkje vært greie om man ikke hadde spilt 1000 versjoner av de før, og ikke orker å brenne av spenn til det på Wii:

Tetris Party

Mega Man 9

du har spilt 2 versjoner av megaman 9 før* get your shit straight^^

 

 

AtW
Lenke til kommentar
Tja, det er ikke så mange på lista der som imponerer meg,

du er ikke lur, det skal du ha=\

om man tar vekk spill som finnes i bedre varianter på andre plattformer (okami, rock band, geometry wars osv)

bedre variant av okami på en annen plattform? m8, jeg enjoya det mye mer på wii selv om jeg alt hadde spilt gjennom mainstoryen 1x før på ps2...-.-

 

Disse hadde kasnkje vært greie om man ikke hadde spilt 1000 versjoner av de før, og ikke orker å brenne av spenn til det på Wii:

Tetris Party

Mega Man 9

du har spilt 2 versjoner av megaman 9 før* get your shit straight^^

 

 

AtW

 

Jeg skulle jo såklart ønske jeg likte flere av spillene, jeg har jo ikke noe å tjene på å ikke gjøre det. Men det er vel litt i overkant å komme med hentydninger tilmanglende intelligens pga dette? Det er jo lov å prøve å holde seg saklig.

 

Vennligst les resten av setningen, som kommer bak parantesen, som du så hendig lot være å quote.

 

Mega man spillene er så like at å spille at jeg ser på de fleste som versjoner av samme konsept, akkurat som tetrisspill er det, til tross for små forskjeller mellom hver tittel. Og jeg regner med du skjønte at 1000 ikke var bokstavelig ment?

 

AtW

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Med forbehold om at jeg ikke har prøvd samtlige titler på lista. Kanskje er jeg kritisk, men jeg lar meg ikke imponere av spillrekka til Wii, og jeg tror ikke jeg er den eneste, jeg kjenner ganske mange som kvikt har gått lei av den. Wiis "nysakapning" har gjerne stått i ports, og ørtiende variant av en eller annen Nintendo-serie. Men feks Galaxy er jo storveis underholdning, og Wii sports er egentlig ganske moro i godt lag. Men etter det er det ganske tynt.

Det er vel kanskje rett og slett et spørsmål om smak. Jeg syntes Wii-utvalget var noe tynt for noen år siden, men har det som plommen i egget nå. Jeg elsker De Blob (kjøpt nylig), jeg synes Zack & Wiki er frydefullt, Mario Kart Wii er deilig, og jeg koser meg med Wii Music om dagen. Andre ting som du bør ta en titt på (usikker på hva du har spilt alt) er Lostwinds, Strong Bad, Metroid Prime 3, Twilight Princess, og nevnte Okami. Shaun White's Snowboarding har fått gode kritikker hos Eurogamer, og skal bli spennende å se i lag med balansebrettet. Excite Truck, Kororinpa og Tony Hawk's Downhill Jam har jeg brukt mye spalteplass på å skryte av tidligere, men de er også aldeles essensielle i mine øyne: Lettforståelige, dype og i stand til å hekte meg til skjermen i jakten på medaljer og slikt. Table Tennis er også morsomt.

 

Selv har jeg uansett ikke tid til å spille alt jeg kjøper, og har fortsatt ikke funnet tiden til å runde Super Mario Galaxy "på ordentlig" (120 stjerner) – enda jeg jevnlig har lyst. Så enhver kan naturligvis bare snakke for seg selv, men for min del er det i hvert fall 15 spill jeg til enhver tid kan tenke meg å sette på på Wii-en min, en situasjon jeg finner mer enn god nok. :)

Lenke til kommentar
Med forbehold om at jeg ikke har prøvd samtlige titler på lista. Kanskje er jeg kritisk, men jeg lar meg ikke imponere av spillrekka til Wii, og jeg tror ikke jeg er den eneste, jeg kjenner ganske mange som kvikt har gått lei av den. Wiis "nysakapning" har gjerne stått i ports, og ørtiende variant av en eller annen Nintendo-serie. Men feks Galaxy er jo storveis underholdning, og Wii sports er egentlig ganske moro i godt lag. Men etter det er det ganske tynt.

Det er vel kanskje rett og slett et spørsmål om smak. Jeg syntes Wii-utvalget var noe tynt for noen år siden, men har det som plommen i egget nå. Jeg elsker De Blob (kjøpt nylig), jeg synes Zack & Wiki er frydefullt, Mario Kart Wii er deilig, og jeg koser meg med Wii Music om dagen. Andre ting som du bør ta en titt på (usikker på hva du har spilt alt) er Lostwinds, Strong Bad, Metroid Prime 3, Twilight Princess, og nevnte Okami. Shaun White's Snowboarding har fått gode kritikker hos Eurogamer, og skal bli spennende å se i lag med balansebrettet. Excite Truck, Kororinpa og Tony Hawk's Downhill Jam har jeg brukt mye spalteplass på å skryte av tidligere, men de er også aldeles essensielle i mine øyne: Lettforståelige, dype og i stand til å hekte meg til skjermen i jakten på medaljer og slikt. Table Tennis er også morsomt.

 

Selv har jeg uansett ikke tid til å spille alt jeg kjøper, og har fortsatt ikke funnet tiden til å runde Super Mario Galaxy "på ordentlig" (120 stjerner) – enda jeg jevnlig har lyst. Så enhver kan naturligvis bare snakke for seg selv, men for min del er det i hvert fall 15 spill jeg til enhver tid kan tenke meg å sette på på Wii-en min, en situasjon jeg finner mer enn god nok. :)

 

Jeg har selv ikke tid til å spille på langt nær alt som kommer. Derfor har jeg privilegiet å velge fra øverste hylle (selv om man ikke treffer de beste spillene når man velger, selv om man skulle ønske det). Det er rett og slett ganske få av wii-psillene som er av en slik kvalitet at jeg ikke heller spiller noe annet og bedre. Kanskje kommer det av forskjellig smak, hvem vet. Det hender seg feks jeg spiller litt mario kart 2-player. Men av singel-player-spill på wii som fenger er det vel nesten bare Galaxy jeg kan komme på, feks twilight princess klarte ikke å opprettholde interessen på noe toppnivå, okami har jeg på PS2 osv. Som nevnt, det kan sikkert komme av forskjellig smak, men de fleste andre plattformer har en ganske solid portefølje innenfor mange sjangere, så folk med forskjellige smak får sitt. Uansett hva som er årsaken, så merker jeg meg at det er sjelden jeg tyr til wii. (dog noe oftere om det er sosial-spilling på gang, noe som taler til dens fordel).

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...