Gå til innhold

Røverkjøp på Steam (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har både Orange box og Half Life 1pakken, så dette hjelper meg lite :p

Synes forøverig at nye spill på Steam er ganske dyre. Alle store nyspill burde ha vært i alle fall $10 billigere. For meg er ideen at ting skal være billig når man kjøper det digitalt (får jo ikke noe fysisk, verken disk eller cover). $55 for Bioshock! det er 400 krone. Så også at man kan kjøpe fysisk versjon av L4D for ca 350kr i norge, noe som er nesten det samme som det koster på steam ($50).

Lenke til kommentar

Denne pakken er super selv om man har noen av spillene, da de man allerede har blir lagt til som "gifts". Slik som når jeg kjøpte Orange Box så fikk jeg half-life 1 og episode 1 tilgjengelig som "gift", så da ble til at jeg ga de bort som gave. Slikt burde ikke være så fremmed i disse digitale (jule)tider.

Endret av Habitats
Lenke til kommentar

Du trenger ikke kjøpe Valve Complete Pack for å gi bort julegaver. Alle spill på Steam (også spill som er laget av andre enn VALVe) kan kjøpes som gaver og Steam introduserte handlekurv for ikke så lenge siden også.

 

Ja spill kan ofte være billigere i butikk så kjøp gjerne i butikk om du kan. Spiller ingen rolle det. Valve sine spill registrerer seg med Steam uansett hvor du har kjøpt det.

Lenke til kommentar
Du trenger ikke kjøpe Valve Complete Pack for å gi bort julegaver. Alle spill på Steam (også spill som er laget av andre enn VALVe) kan kjøpes som gaver og Steam introduserte handlekurv for ikke så lenge siden også.

 

Ja spill kan ofte være billigere i butikk så kjøp gjerne i butikk om du kan. Spiller ingen rolle det. Valve sine spill registrerer seg med Steam uansett hvor du har kjøpt det.

 

Poenget mitt var at du får "gratis" gaver... Ettersom verdien av pakken er 240$ og du betaler kun 99$. Du kan jo beholde portal, tf2 og l4d, og gi bort resten "gratis".

 

Ga nettopp bort L4D til en venn av meg :p

Endret av Habitats
Lenke til kommentar
Det eg lurer på er om Valve legg på mva på spel som blir solgt over steam?

 

Om dei ikkje gjer det er det kritikkverdig at dei stikk ein ekstra hundrelapp i lomma, i staden for at den går til fellesskapet. Sidan spelene kostar omtrent det samme i butikken som på Steam.

 

If your use of Steam is subject to any type of use or sales tax, then Valve may also charge you for any such taxes, in addition to the Subscription or other fees published in the Rules of Use. The European Union VAT (�VAT�) tax amounts collected by Valve reflect VAT due on the value of any Steam Software or Subscription as well as import VAT collected which is to be paid to the tax authorities for the importation of Merchandise.

 

Jeg regner med at det finnes en ordning hvor MVA blir betalt til den norske stat på samme måte.

Lenke til kommentar
Det eg lurer på er om Valve legg på mva på spel som blir solgt over steam?

 

Om dei ikkje gjer det er det kritikkverdig at dei stikk ein ekstra hundrelapp i lomma, i staden for at den går til fellesskapet. Sidan spelene kostar omtrent det samme i butikken som på Steam.

 

If your use of Steam is subject to any type of use or sales tax, then Valve may also charge you for any such taxes, in addition to the Subscription or other fees published in the Rules of Use. The European Union VAT (�VAT�) tax amounts collected by Valve reflect VAT due on the value of any Steam Software or Subscription as well as import VAT collected which is to be paid to the tax authorities for the importation of Merchandise.

 

Jeg regner med at det finnes en ordning hvor MVA blir betalt til den norske stat på samme måte.

Det er ikke MVA på digital nedlasting.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...