Gå til innhold

Kommentar: En hemmelig verden av skrekk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg håper, for Funcom sin del, at dette får bedre mottakelse enn AoC og AO.

 

Anarchy Online er oppegående, men det er fryktelig ustabile servere. AoC har fått kritikk for sonene, som gjør spillet "mindre"..

 

Anarchy Online har ikke det samme problemet pga. sonene er mer logisk plassert i forhold til hverandre og ikke som et 2D platform spill hvor det bare går to veier | <--> |.

Endret av Bjohansen
Lenke til kommentar

Det spørs vel om FC har nok ressursser til å i det hele tatt slippe dette spillet. Hvem er sprø nok til å investere i noe slikt, en annen ting er at store deler av markedet har null tillit til FC så det vil være vanskelig å nå ut til mange av spillerne som har brent seg på AoC.

 

Om du kjøper et dårlig produkt av en dørselger, hvordan vil du da reagere neste gang han kommer og banker på døren?

 

Ellers må jeg stille spørsmålstegne ved artikkelforfatters syn på hva som er et godt spill og hvilken grad items skal påvirke din karakter.

 

Hadde AoC vært et godt spill hadde det ikke opplevd spillerflukt. Ellers kan flerspillerspill fint fungere uten å ha fokus på end game bosser og items. UO og EVE er fine eksempler. Selv om items er en viktig del av EVE så er det ikke nødvengivis der hovedfokuset ligger og UO var jo av en annen verden når det kom til item fokus.

 

AoC feilet jo litt på dette området. De skapte et non item centric game og la til item centric content for at spillerne skulle oppleve progressjon.

 

Håper selv at MMO tar en helt annen retning enn av at skatter o.l skal være avgjørende for progressjon utover level cap. Det begynner å bli gammelt og sjangeren trenger seriøst en revolusjon. Selv tror jeg at løsningen blir dynamiske verdener hvor spilleren og grupper faktisk har en mulighet til å påvirke og hvor for eks politikk blir en ekstremt viktig faktor. Dette ser man jo allerede tendenser av i flere browser MMO.

Lenke til kommentar

Er svært skeptisk til FC i første omgang etter AoC. Jeg ble ikke akkurat mindre skeptisk til kommentaren at ingen bryr seg om historie og bosser, men folk vil ha bra loot i stedet. Personlig ville jeg sagt det motsatte. Først og fremst vil jeg ha en bra historie for å gidde spille videre til en boss. Denne bossen må være svært interessant om jeg skal gidde sloss mot ham tre, fire ganger (tar jeg han på første forsøk en han altfor enkel). Loot er bare en belønning for å gidde spille, ikke grunnen til å spille. Vi har Diablo og Sacred til det. ;)

Lenke til kommentar

Jeg tror det også er viktig med få men godt utviklete klasser, ikke gå i fella og lag 234234 classer/trær/blah og så finne at balanse/itemisation går til helvete senere.

 

Conan ble trådt i grunn, jeg prøvde det og syntes grafikken var fin til plutselig spillet ble kjedelig. Det sagt jeg synes ikke akkurat questing i WoW er så fett heller, men 5-10 manns instance running er relativt kult.

 

Satsingen på samarbeid over vill deathmatch/pvp har vært viktig for WoW, og raids har alltid vært mer status og fetere enn Arena/Bg's.

Lenke til kommentar

Det at Gaute er borte kan nok få folk til å gi Funcom en sjanse, og også at Ragnar Thornquist er hovedpersonen bak spillet, men jeg selv vil aldri kjøpe et Funcom spill og jeg trur flesteparten av vennene mine har samme meningen. Men også at spillet virker ikke særlig interessant for meg.

 

Funcom må virkelig prestere med Secret World, ettersom jeg trur flere vil være mye mer skeptisk til Funcom-produkter fra nå av.

Lenke til kommentar

AoC var vel ikke så forbanna dårlig som enkelte her skal ha det til. Jeg syntes spillet har fått mye ufortjent kritikk og pressen har fokusert mer eller mindre kun på feil og mangler. AoC var på ingen måte feilfritt, men jeg kan i farta ikke komme på noe spill som er det. Skriv og klag på mangler og feil, men ikke glem de gode sidene også.

 

Jeg håper FunCom treffer blink denne gang, selvom jeg tror det er mer eller mindre umulig å lage et bugfritt spill til lansering uansett når den blir satt (det gjelder selvsagt alle produsenter av spill). Nye prosjekter er for store og ambisiøse, så det får vi nesten bare tåle.

Lenke til kommentar
Kan The Secret World overvinne de problemene Funcom støtte på med Age of Conan og Anarchy Online?
"Fool me once, shame on me. Fool me again... uh, you can't fool me again."

G.Bush

 

Konseptet bak Secret World er pirrende, men Funcom viste med Age of Conan at problemene de hadde med Anarchy Online ikke var en engangsforseelse. Jeg lar meg ikke lure inn i en sånn møljetabbe som det igjen og det tror jeg mange andre tenker også.

Lenke til kommentar

Det som er lovende med dette spillet er Ragnar Tørnquist. Får håpe han får ganske frie tøyler til å gjøre historie sentralt i dette spillet. Da kan det bli meget bra. Egentlig håper jeg mest på at de legger det ned og Ragnar får tid til å lage et nytt Lengste Reisen spill i stedet, som Funcom har lovet skal lages etter Secret World.

Lenke til kommentar
AoC var vel ikke så forbanna dårlig som enkelte her skal ha det til. Jeg syntes spillet har fått mye ufortjent kritikk og pressen har fokusert mer eller mindre kun på feil og mangler. AoC var på ingen måte feilfritt, men jeg kan i farta ikke komme på noe spill som er det. Skriv og klag på mangler og feil, men ikke glem de gode sidene også.

 

Jeg håper FunCom treffer blink denne gang, selvom jeg tror det er mer eller mindre umulig å lage et bugfritt spill til lansering uansett når den blir satt (det gjelder selvsagt alle produsenter av spill). Nye prosjekter er for store og ambisiøse, så det får vi nesten bare tåle.

 

Problemet med AoC var for min del tre-delt. For det første ble jeg fort lei av å vente i minst et halvt minutt hver eneste gang jeg skulle snakke med noen. Gå dit de er og vent til de dukker opp. Hver. Jævla. Gang.

 

For det andre skulle slossingen være det helt store nå da det endelig er i sanntid, men i bunn og grunn ble det bare mer av det samme som før. Finn en fiende og spam angrepsknappene til han er død.

 

For det tredje var det utrolig kjedelig. Dette ble bevist en gang for alle da jeg prøvde det igjen for en stund siden og de fleste bugsene var borte. Spillet fungerte nesten feilfritt, men hva så? En Volvo er og blir en drittbil uansett hvor bra stand den er i. ;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...