Gå til innhold

Server på størrelse med to terninger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du lager din egen elektronikk og kretskort til ymse oppgaver så er denne modulen kjekk om du trenger nettverksgrensesnitt og en liten server. Da slipper du å utvikle dette selv og det kommer i en hendig formfaktor som er rask å installere (lodde på).

 

Kan se for meg dette som bruk i f.eks alarmsystemer, sensormoduler og lignende små diskrete applikasjoner.

Lenke til kommentar
haha, ser for meg en fyr som sitter ved en laptop og har to nettverkskabler stikkende i nesa :pSelv om det er poengløst siden modulene ikke får strøm..

 

 

Hvordan får den strøm? Og hvem søren prøver å putte den i nesa? :wee:

 

drives ved hjelp av Power-over-Ethernet (PoE).

 

Den får altså strøm via nettverkskablen. ;)

Lenke til kommentar
Hvor mange watt sender en ethernettkabel ut, som er tilgjengelig uten pakketap?

Det er raskere å slå opp på wikipedia enn å spørre:

Only about 12.95 W are available after counting cable losses, and most switched power supplies will lose another 10–25% of the available power. A "phantom power" technique is used so that the powered pairs may also carry data. This permits its use not only with 10BASE-T and 100BASE-TX, which use only two of the four pairs in the cable, but also with 1000BASE-T (Gigabit Ethernet), which uses all four pairs for data transmission.
Lenke til kommentar
Hva kan vi bruke den til? Hvilke servere trenger så liten prosesseringskraft at denne holder? Enlighten me.

Implementasjon av nettverk i andre enheter.

Er ikke akkurat ment for å kjøre for seg selv.

 

Men kan kjøre en dhcp-server, liten webserver eller noe på den om man absolutt vil.

Tror heller jeg ville gått for en netstix til dhcp og slikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...