Gå til innhold

Kommentar: Et programmeringssamfunn som fungerer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan er det vanskelig å skaffe en openid-konto? Både Yahoo og Google (gjennom Blogger) tilbyr OpenID, og her er endelig et sted man faktisk kan bruke openid ( de fleste nøyer seg med å tilby openid'er ), også trekker dere for det?

 

Jeg forstår virkelig ikke dette. Hadde det vært enda en provider, og ikke consumer, av openid, hadde jeg vært enig. Men dette blir helt feil.

 

Når du først har en openid, f.eks fra myopenid.com, som jeg bruker selv, kan du bruke den på stackoverflow, blogspot, og veldig mange blogger, slik at du slipper å registrere for å legge inn en liten kommentar. Dermed sparer du på det.

 

Har vært snakk om nrk som en openid provider og consumer på nrkbeta, så la oss håpe og se.

 

Ellers liker jeg Stack Overflow, og har brukt det litt selv. De har veldig mange gode og brukervennlige løsninger, synes jeg. Gleder meg til kilden blir sluppet, som de har sagt de skal gjøre, - da kommer vi sikkert til å se mer kreativt rundt det.

Endret av meastp
Lenke til kommentar

Det er bare enda en side for/av/med gutteromsprogrammerere - ikke imponert egentlig.

 

Man finner mange emner, men de beveger seg ikke særligt langt over nybegynner/moderat greie. Flesteparten er php/perl/rails fanboys seff, (studenter e.l.), og de har tid til å skrive og mene mye rart.

Men man finner jo stoff her, så helt ubrukelig er den nok ikke. Men om dette er noe bedre enn google er litt vanskelig å si. Jeg syns det er et større problem at det er mye støy og vissvass i søkene.

 

Det jeg savner er et sted hvor proffene henger - men dessverre så har de masse å gjøre fra 8 til 4, og utover, så de har ikke tid til å henge på ymse sider, og hvertfall ikke til å gjøre noe stort større enn å skrive hello-world etc.

 

Får sjekke ut dette neste gang diskusjon.no ikke strekker til

diskusjon suger jo på progging, men om du ikke har progget mer enn 1 uke i hele livet ditt så finner man seff hjelp her. Kanskje om jeg er inne på noe som er poppis og jeg trenger flying start, så mulig, men det er skjelden. Det er fordi noobs-info er lett å finne på google uansett.

Lenke til kommentar
De to kjente bloggerne Jeff Atwood og Joel Spolsky så for seg at det burde finnes en bedre måte å gjøre det. Bakdelen med forum var ofte at de var vanskelige å søke i, og at veldig enkle spørsmål fra nybegynnere dukket opp på nytt og på nytt.

 

Det heter vel strengt tatt ulempe (i dette tilfellet bøyd til "ulempen"), og ikke bakdel?

Bakdel gir andre assosiasjoner..

 

Edit: Bakdel er fullt brukbart, ATW overbeviser meg lenger ned i tråden ^^

Endret av mks1001
Lenke til kommentar
Hm, rart at ikke artikkelforfatter kan hendvise til vår egen community av programmerere som befinner sge på forumet. Har mange dyktige mennesker som bruker forumet vårt så man trenger ikke nødvendigvis registrere seg et annet sted for svar.

Ingen tvil om at det er mange dyktige folk registrert på diskusjon.no. Men hvor mange av oss henger her? Selv prøvde jeg å følge litt med på java-kategorien, men grunnet 120% spørsmål rundt semesteroppgave #1 i java på de ulike skolene ga jeg opp. Det er begrenset hvor spennende det er å lese om hvordan arrays fungerer i 40 ulike tråder ...

Også PHP-kategorien sliter veldig med et minimut av kvalitet. Så nei; diskusjon.no fungerer dårlig for avanserte progammerere. Desverre. Som support til nybegynnere er det ypperlig derimot!

Lenke til kommentar
De to kjente bloggerne Jeff Atwood og Joel Spolsky så for seg at det burde finnes en bedre måte å gjøre det. Bakdelen med forum var ofte at de var vanskelige å søke i, og at veldig enkle spørsmål fra nybegynnere dukket opp på nytt og på nytt.

 

Det heter vel strengt tatt ulempe (i dette tilfellet bøyd til "ulempen"), og ikke bakdel?

Bakdel gir andre assosiasjoner..

 

http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/o...=n&renset=j

 

AtW

Lenke til kommentar
Får sjekke ut dette neste gang diskusjon.no ikke strekker til ;)

Hvilke programmeringsspråk bør jeg begynne med?

Det kommer litt an på hva du er ute etter. Tenker du på vanlige, enkle applikasjoner er jo C++ net greit sted og starte. Java bygger jo også på C++, så forskjellen mellom de språkene er ikke så stor.

Lenke til kommentar
Får sjekke ut dette neste gang diskusjon.no ikke strekker til ;)

Hvilke programmeringsspråk bør jeg begynne med?

Det kommer litt an på hva du er ute etter. Tenker du på vanlige, enkle applikasjoner er jo C++ net greit sted og starte. Java bygger jo også på C++, så forskjellen mellom de språkene er ikke så stor.

Hehe, spørsmålet mitt var kun ironisk ment for å illustrere programmingssdiskusjonene her på hardware.no. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...