Gå til innhold

AMD tar innpå Nvidia


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
skjønner ikke hvorfor ingen reagerer på at 4870X2 har økt i pris med 1000 kr siden lansering?

Kjøpte min 4870 X2 3749,- på komplett.no den 2008-08-15 - nå koster samme kortet kr 4895,-

 

Selve produktet har ikke økt i pris, men dollaren har med 1.5kr , dermed så er det naturlig at disse skjermkortene går opp i pris.

Lenke til kommentar
skjønner ikke hvorfor ingen reagerer på at 4870X2 har økt i pris med 1000 kr siden lansering?

Kjøpte min 4870 X2 3749,- på komplett.no den 2008-08-15 - nå koster samme kortet kr 4895,-

 

Selve produktet har ikke økt i pris, men dollaren har med 1.5kr , dermed så er det naturlig at disse skjermkortene går opp i pris.

 

Helt riktig det, burdet kanskje vært litt mer presis i min kommentar.

 

Personlig syns jeg det burdet vært mer fokus på ting som gikk kraftig opp i pris og hva det betyr for forbrukeren og ikke på at renta gikk opp eller ned 0.5%

Lenke til kommentar

Problemet her, som dessverre ikke kommer godt frem er at inntjeningen per GPU synker ganske mye. Bra for oss forbruke, men ikke så bra for AMD som allerede sliter med røde tall...

 

Gjennomsnittsprisene falt kraftig og dette har gitt denne delen av markedet en omsetningsnedgang på hele 27 prosent det siste året.

http://news.cnet.com/8301-13924_3-10094697...torsPicksArea.0

 

Nåda, så farlig er det da heller ikke, Amd har levert røde tall før og klarer seg enda fint.

Nvidia på sin side sliter også veldig.

Lenke til kommentar
Nåda, så farlig er det da heller ikke, Amd har levert røde tall før og klarer seg enda fint.

Nvidia på sin side sliter også veldig.

Nja... Det kan man jo si med hensyn på at alle bedrifter sliter i disse tider...

I motsetning til AMD så leverte nVIDIA overskudd i siste kvartal, selv med reduserte marginer per solgte GPU.

Lenke til kommentar
Nåda, så farlig er det da heller ikke, Amd har levert røde tall før og klarer seg enda fint.

Nvidia på sin side sliter også veldig.

Nja... Det kan man jo si med hensyn på at alle bedrifter sliter i disse tider...

I motsetning til AMD så leverte nVIDIA overskudd i siste kvartal, selv med reduserte marginer per solgte GPU.

 

Og så var det ikke driftsresultatet jeg siktet til heller da, tenker på merkostandene med innpakningsfeilen som de siste generasjonene med Gpu'er har (frem til september 08) som har både gitt Nvidia enorme merkostander og en kraftig ripe i lakken når det gjelder omdømme.

 

Edit : Gcardinal > Jeg unngår i disse tidene merkostnadene ved å oppgradere systemet mitt, jeg har rett og slett ikke råd til det akkurat nå og jeg synnes heller ikke det er verdt det. Sitter og venter på W7 og Deneb + neste generasjon med skjermkort for å i det hele tatt vurdere en oppgradering.

 

Systemet mitt med et 8800gts er kraftig nok til å kjøre de fleste spill på medium eller høye detaljer på 1680x1050 uten at det blir uspillbart. Selvsagt spill som crysis eller Farcry 2 må jeg tåle at det må settes ned litt detaljnivå ;)

 

Har Nvidia kjøpt eller åpnet ny fabrikk i det siste eller ekspandert virksomheten?

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
Nåda, så farlig er det da heller ikke, Amd har levert røde tall før og klarer seg enda fint.

Nvidia på sin side sliter også veldig.

Nja... Det kan man jo si med hensyn på at alle bedrifter sliter i disse tider...

I motsetning til AMD så leverte nVIDIA overskudd i siste kvartal, selv med reduserte marginer per solgte GPU.

 

Og så var det ikke driftsresultatet jeg siktet til heller da, tenker på merkostandene med innpakningsfeilen som de siste generasjonene med Gpu'er har (frem til september 08) som har både gitt Nvidia enorme merkostander og en kraftig ripe i lakken når det gjelder omdømme.

 

Edit : Gcardinal > Jeg unngår i disse tidene merkostnadene ved å oppgradere systemet mitt, jeg har rett og slett ikke råd til det akkurat nå og jeg synnes heller ikke det er verdt det. Sitter og venter på W7 og Deneb + neste generasjon med skjermkort for å i det hele tatt vurdere en oppgradering.

 

Systemet mitt med et 8800gts er kraftig nok til å kjøre de fleste spill på medium eller høye detaljer på 1680x1050 uten at det blir uspillbart. Selvsagt spill som crysis eller Farcry 2 må jeg tåle at det må settes ned litt detaljnivå ;)

 

Har Nvidia kjøpt eller åpnet ny fabrikk i det siste eller ekspandert virksomheten?

 

Hva bruker Nvidia fabrikkene til? PCB, kjølere og montering?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

selv har jeg aldri hatt et nvidia-basert skjermkort. Helt siden min første pc med 9700pro og til x1950pro som jeg har nå. Ikke noen storslagen oppdatering som er i vente neste gang heller, 4850, men uansett så gir det utrolig mye for pengene for en fattigmann som meg selv =)

Nvidia hadde så absolutt vært interessant å gå for en gang, men hører i første omgang på lommeboka.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Systemet mitt med et 8800gts er kraftig nok til å kjøre de fleste spill på medium eller høye detaljer på 1680x1050 uten at det blir uspillbart. Selvsagt spill som crysis eller Farcry 2 må jeg tåle at det må settes ned litt detaljnivå ;)

 

Rart, ikke for å være negativ siden jeg selv har en del erfaring med at Nvidia er best...

 

Ehm... helt til jeg kjøpte et Radeon HD 3850. Før brukte jeg et 7900GT kort og kjørte spill som Far cry 2 på medium eller low. Nå kjører jeg minimum medium. Far cry 2 og Fallout går lett på High med samme oppløsning(1680x1050). Så hvorfor har du problemer med et 8800GT kort da? :hmm: Kanskje fordi du ikke kunne vite hva Nvidia putter i kortene sine. Det er jo som å vinne på bingoen. Kanskje du sitter igjen med noe fett, eller du får et røtent møkka kort som var dårligere enn det egentlig sto. Som f.eks Pipelines. Noen ganger var du heldig å få 16 pipelines på et 6800GT og andre ganger fikk du bare 8 og kunne åpne 2 til med et program du måtte lese litt om for å få til å virke som du ville. :nei:

 

For å være helt ærlig så håper jeg at AMD får noe skikkelig til med CPU'ene sine og banker Intel så det synger. Da kan jeg oppgrade pcen min og kjøpe et fett grafikkort fra ATI også trenger jeg ikke å bekymre på lenge. Tror grunnen til at AMD sliter med røde tall er fordi de hadde så mye problemer med Dual Core CPUene. Men 4000 serien til ATI er nok bedre enn hva Noe av Nvidia har. Bedre Drivere, bedre kontroll senter. Bedre nyttebruk av skjermkortet, bedre farger, og billigere. Forsetter dette og folk faktisk skjønner dette burde vel Nvidia gå konk snart. Synd AMD ikke kan følge opp med CPUene. Hadde de gjort som Intel og ordnet sine egne chipset og samordnet hele driten som gjør at å bruke AMD/ATI blir optimalt og lite "lag" i spill selv om spillmotoren var ubrukelig. :p

 

GO ATI :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...