Gå til innhold

Pirater kastes ut av Live (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes vinklingen er noe feil. Har man modifisert konsoll, er man ikke nødvendigvis pirat. Dvs det ene medfører ikke det andre. Selv om majoriteten av de som har modifisert konsoll sikkert piratkopierer, betyr det ikke at ALLE gjør det. Det er andre årsaker til å modifisere konsollen. Det er også spekulert i om å åpne konsollen og modifisere/bytte ut vifte og den slags også har/kan føre til utestengelse, alt etter hvilke metoder MS har for å detektere modifiseringer.

 

Forøvrig er det ikke brukeren i seg selv (eller "piraten") som blir kastet ut av Live, men den modifiserte konsollen. Så uansett hvor mye pirat man måtte være, man kan fint logge seg på Live med en annen konsoll såframt den ikke er modifisert eller er/blir utestengt den også. ;)

Endret av JerkenovDecoq
Lenke til kommentar
Synes vinklingen er noe feil. Har man modifisert konsoll, er man ikke nødvendigvis pirat. Dvs det ene medfører ikke det andre. Selv om majoriteten av de som har modifisert konsoll sikkert piratkopierer, betyr det ikke at ALLE gjør det. Det er andre årsaker til å modifisere konsollen. Det er også spekulert i om å åpne konsollen og modifisere/bytte ut vifte og den slags også har/kan føre til utestengelse, alt etter hvilke metoder MS har for å detektere modifiseringer.

 

Forøvrig er det ikke brukeren i seg selv (eller "piraten") som blir kastet ut av Live, men den modifiserte konsollen. Så uansett hvor mye pirat man måtte være, man kan fint logge seg på Live med en annen konsoll såframt den ikke er modifisert eller er/blir utestengt den også. ;)

 

Hvilken vinkling vil du ha da??

Du bryter avtalen og blir banna, om du er pirat eller ikke blir vel ett fett?

Lenke til kommentar
Enig i det med piratkopiering, men når det kommer til Microsoft så føler jeg det ligger mer under enn bare det :hmm:

 

JerkenovDecoq: Enig med du i den

 

Brudd på avtalevilkårene er brudd på avtalevilkårene. Men igjen. Om man absolutt vil modde så er jo Xbox 360 så billig nå at man kan jo nesten bare kjøpe 2 stk. (Siste tilbudet jeg så var elkjøp som hadde arcade versjonen til Kr. 979,- :S)

Lenke til kommentar
Hvilken vinkling vil du ha da??

Du bryter avtalen og blir banna, om du er pirat eller ikke blir vel ett fett?

 

MS kaller alle med modifisert konsoll for pirat. Og det er feil vinkling.

 

Jeg har byttet dårlige drev i flere konsoller og erstattet det med et annet, og det kan man ikke gjøre med mindre man flasher det nye drevet. Er brukeren pirat da? Nei.

Lenke til kommentar
Hvilken vinkling vil du ha da??

Du bryter avtalen og blir banna, om du er pirat eller ikke blir vel ett fett?

 

MS kaller alle med modifisert konsoll for pirat. Og det er feil vinkling.

 

Jeg har byttet dårlige drev i flere konsoller og erstattet det med et annet, og det kan man ikke gjøre med mindre man flasher det nye drevet. Er brukeren pirat da? Nei.

 

Vel om et fåtall velger å holde seg utenfor kopiering selv med modifisert konsoll, vil flertallet uansett på et eller annet tidspunkt bli pirat.

Om en uke er muligheten for roligere drev være standard og den lille gruppen du sikter til vil ikke lenger ha samme grunn for modifisering.

At da MS og spesiellt media velger å kalle det for å stenge ute pirater finner ikke jeg veldig overraskende..

Lenke til kommentar
Enig i det med piratkopiering, men når det kommer til Microsoft så føler jeg det ligger mer under enn bare det :hmm:

 

JerkenovDecoq: Enig med du i den

 

Brudd på avtalevilkårene er brudd på avtalevilkårene. Men igjen. Om man absolutt vil modde så er jo Xbox 360 så billig nå at man kan jo nesten bare kjøpe 2 stk. (Siste tilbudet jeg så var elkjøp som hadde arcade versjonen til Kr. 979,- :S)

 

At man skal bli banna for at man fikser ting på 360en sin syns jeg rett og slett er på trynet. Tror du virklig at det handler bare om "brudd på vilkårene"? Nei, Microsoft kjører the great nazi-road. Skal ha full kontroll.

Er enig i det at hvis du blir tatt i og spille pirat-spill osv. så blir man banna, men hvis du foreks. har bare skiftet et drev og blir banna så er det tyttebær-tur vi snakker om.

Ja, jeg vet hvor mye en 360 koster;)

Lenke til kommentar
Enig i det med piratkopiering, men når det kommer til Microsoft så føler jeg det ligger mer under enn bare det :hmm:

 

JerkenovDecoq: Enig med du i den

 

Brudd på avtalevilkårene er brudd på avtalevilkårene. Men igjen. Om man absolutt vil modde så er jo Xbox 360 så billig nå at man kan jo nesten bare kjøpe 2 stk. (Siste tilbudet jeg så var elkjøp som hadde arcade versjonen til Kr. 979,- :S)

 

At man skal bli banna for at man fikser ting på 360en sin syns jeg rett og slett er på trynet. Tror du virklig at det handler bare om "brudd på vilkårene"? Nei, Microsoft kjører the great nazi-road. Skal ha full kontroll.

Er enig i det at hvis du blir tatt i og spille pirat-spill osv. så blir man banna, men hvis du foreks. har bare skiftet et drev og blir banna så er det tyttebær-tur vi snakker om.

Ja, jeg vet hvor mye en 360 koster;)

 

Seriøst, hvis 'drevet' ditt i X360 er gåent, så får du søren meg bruke garanti/5 ÅR reklamasjon 's retten din!

Uansett hva som skjer har man reklamasjon, og du skal jo gjøre mye dumt med selve konsollen før den ikke gjelder.

Skal fungere i 5 år, punktum.

Endret av Excelsion
Lenke til kommentar
Joda, men hvis man vil gjøre det selv..hvis man vil sette vannkjøling på 360en sin da?

Er det grunn til og bli banna...NEI

Du kan ri på reglene til Microsoft så mye du vil, men dette handler bare ikke om pirater.

Så enkelt.

 

Jo det er det, for det innebærer å bryte avtalen du godtok for å bruke live tjenesten. Hvorfor skal du bestemme hva som er gyldig og ikke gyldig grunn til å bli bannet fra live?

 

Du kan ri på ditt eget ego så mye du vil. Om man kjører for fort, selv med god grunn og ingen ble skadet, får man fortsatt en saftig bot.

Lenke til kommentar

Skal innrømme det er urettferdig for de som ikke bruker det til å piratkopiere, men noe sier meg at det er det mesteparten av de som modder bruker det til.

 

DRM på xbox er vel den som i minst grad treffer de som ikke har gjort noe galt også, i motsetning til PC hvor du plutselig har ett Hitler program i bakgrunnen som brøler NEIN når man prøver å brenne en musikk cd.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...