Gå til innhold

UB-tillegg i butikk


Ad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hm.. vanskelig å beregne om jeg har rett til UB-tillegg en bestemt måned når man må ha 12 timer i uka, siden timeantallet pr uke varierer veldig i løpet av en måned. Det må da være bestemt et timeantall pr måned? 50 høres forsåvidt fornuftig ut, siden det utgjør i gjennomsnitt ca. 12 timer i uka.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Og ligger på 48 timer i måneden eller 12 timer i uka ja. Får det hvis man jobber kveld og/eller helg. Starter vel 1800 på hverdager og 1300 på lørdager. Laveste er på 21 kroner i timen, mens for eksempel etter 1600 på lørdager, er tillegget på 84 kroner timen.

 

EDIT: Mener ihvertfall at tillegget kommer på 48 timer i måneden, men kan også være 52. En måned er vel ca 4,3 uker, og 12 * 4,3 = 52.

Endret av PureChaos
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 2 uker senere...

For å ha krav på UB-tillegg må først og fremst bedriften du jobber i ha inngått en tariffavtale med en fagforening for arbeidstakere.

 

Her er minstelønnssatsene gjeldene for Landsoverenskomsten HSH/HK.

Disse lønnstrinnene gjelder for medarbeidere som er organisert i Handel og Kontor

og hvor arbeidsgiver er medlem i HSH.

 

UB-Tilleg forutsatt av at man jobber MER enn 12 timer uken:

Man-fre fra kl 18 +21,-

Man.fre fra kl 21 +42,-

Lørdag fra kl 13 +42,-

Lørdag fra kl 16 +84,-

Søndag hele døgnet +84,-

 

Videre vil jeg gjøre oppmerksom på lønnstrinnene:

 

Ungdom under 16 år Kr 101,-

Ungdom under 18 år Kr 104,-

Lønnstrinn 1 (18 år) Kr 128,98,-

Lønnstrinn 2 Kr 129,83,-

Lønnstrinn 3 (25 år) Kr 131,91,-

Lønnstrinn 4 Kr 135,50,-

Lønnstrinn 5 Kr 137,88,-

Lønnstrinn 6 Kr 154,95,-

 

Har du studiekompetanse skal du automatisk ha lønnstrinn 3. Lønnstrinn opparbeides med den totale arbeidserfaringen for det samme feltet. Jobber man over 15 timer uken går man opp ett lønnstrinn hvert år. Jobber man under 15 timer uken går man opp ett lønnstrinn hver annet år.

 

Fagbrevtillegg er kr 8,-.

 

Personlig syntes jeg UB-tilleggene er bullshit når det kommer til deltidsansatte, men jeg har full forståelse for dette når det gjelder fulltidsansatte. 12 timer burde vært 19 timer :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...