Gå til innhold

Windows 7 klar neste jul


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pre-BETA blir på en måte noe mellom en Alpha og en BETA?

Tror faktisk for første gang at Microsoft ikke skryter på seg en tidlig lansering, tror fort Windows7 kommer før Julen 2009, kanskje noe rundt august - oktober? Så de setter en litt mer løs tidsramme for seg selv, noe som alltid er lurt så du slipper å skuffe med å utsette ting.

 

Nå ser jeg uansett ikke poenget med å komme med noen dato enda når Windows7 ikke er i offisiell BETA enda engang?

Skaper jo bare en deadline for dem selv, noe som jeg aldri helt har sett poenget med?

Lenke til kommentar
Blant målene med Velocity-prosjektet skal være at Windows 7 skal kunne start opp på 50 sekunder. En del PC-er skal under testing allerede klare raskere oppstart enn dette, men Microsoft ønsker at flere PC-er skal kunne klare målet

Til neste jul er vel kanskje SSD såpass utbredt at i det minste laptoper blir levert med det. 50 sekunder fra bios til pålogging bør være en smal sak å fikse da.

 

Det er forøvrig helt andre ting med OS'et jeg er mer spent på, PC'n står uansett på 24/7 hjemme og en restart i ny og ne er ikke såå plagsomt.

Lenke til kommentar

Jeg synes hvertfall pre-betaen gav et lite inntrykk av Windows 7.

 

W7 responderte mye kjappere en Vista. Oppstarten var meget kjapp . Utseendet litt mindre kvalmende.

 

Samtidlig la jeg merke til at W7 brukte 375mb ram når jeg kjørte endel programmer samtidlig

 

Vidre kunne en dra gadgets hvor som helst på skrivebordet, de var alså ikke fastlåst til høyre side som i Vista

 

Jeg fikk desverre ikke testet så mye da jeg fik BSOD av å legge inn driveren til mitt gamle lydkort :p

 

Jeg sitter faktisk å vurderer om jeg skal kjøpe det når det lanseres. alt beror på om pengene strekker til en ny pc OG W7

Lenke til kommentar

Selv håper jeg ikke SSD i bærbare blir for utbredt før vi ser skikkelig SSD på markedet.

De mest aktuelle for tiden er jo OCZ sin Core v2 som har en hel haug av feil(!)

 

Jeg vil ikke at min bærbare skal leveres med en halv dårlig SSD med cappet lese / skrivehastighet, og samtidig sliter med delay og multitasking..

Lenke til kommentar
Vidre kunne en dra gadgets hvor som helst på skrivebordet, de var alså ikke fastlåst til høyre side som i Vista

 

De er IKKE fastlåst i Vista heller.

 

Nei, men når de fungerer som helt vanlige vinduer, og ikke låses fast til en spesiell posisjon, og legger seg under andre vinduer, og kan låses i innbyrdes posisjon, såe r det rimlig verdiløst. Det er vel gjerne snakk om at man får samme funskjonalitet som litt saklige widget-program har hatt i en årrekke.

 

Forøvrig er jo 50 sekund et overraksende lite ambisøst mål, uten at jeg egentlig synes oppstartstid har så mye å si.

 

For håpe det er klar til salg som enkeltprodukt litt før juletider, hadde håpt på at de slapp det på sensommeren egentlig, når det påståes at det er ferdig programmert.

 

AtW

Lenke til kommentar
Blant målene med Velocity-prosjektet skal være at Windows 7 skal kunne start opp på 50 sekunder. En del PC-er skal under testing allerede klare raskere oppstart enn dette, men Microsoft ønsker at flere PC-er skal kunne klare målet

 

Vil ikke se bort ifra de klarer det, siden de begynner å kutte ut features som er støttet av Vista; :whistle:

 

Hybrid graphics won't be supported in Windows 7

Lenke til kommentar
Nei, men når de fungerer som helt vanlige vinduer, og ikke låses fast til en spesiell posisjon, og legger seg under andre vinduer, og kan låses i innbyrdes posisjon, såe r det rimlig verdiløst. Det er vel gjerne snakk om at man får samme funskjonalitet som litt saklige widget-program har hatt i en årrekke.

 

Om du ønsker å ha de på toppen så er det jo bare å merke av at de skal være på toppen. Og hva mener du med å låse fast i en spesiell posisjon? Du flytter de jo rundt som du vil og der blir de til du flytter de igjen.

Lenke til kommentar
Blant målene med Velocity-prosjektet skal være at Windows 7 skal kunne start opp på 50 sekunder. En del PC-er skal under testing allerede klare raskere oppstart enn dette, men Microsoft ønsker at flere PC-er skal kunne klare målet

 

Vil ikke se bort ifra de klarer det, siden de begynner å kutte ut features som er støttet av Vista; :whistle:

 

Hybrid graphics won't be supported in Windows 7

 

Skjønner meg ikke helt på den artikkelen der jeg:

 

"The statement about these kinds of systems being unstable also sounds like a poor excuse on Microsoft's behalf, as this would most likely have something to do with early drivers. Microsoft should know better than to complain about stability issues, considering how buggy its operating systems can be at times."

 

Så pga at MS hadde problemer med ustabilitet med Vista så kan de ikke "klage" over ting som gjør Windows ustabilt? Merkelig logikk.

Lenke til kommentar
Nei, men når de fungerer som helt vanlige vinduer, og ikke låses fast til en spesiell posisjon, og legger seg under andre vinduer, og kan låses i innbyrdes posisjon, såe r det rimlig verdiløst. Det er vel gjerne snakk om at man får samme funskjonalitet som litt saklige widget-program har hatt i en årrekke.

 

Om du ønsker å ha de på toppen så er det jo bare å merke av at de skal være på toppen. Og hva mener du med å låse fast i en spesiell posisjon? Du flytter de jo rundt som du vil og der blir de til du flytter de igjen.

 

Jeg vil det skal legge seg under andre vinduer, g ikke legge seg over de andre vinduene om det klikke på widgeten. Og låse fast i en spesiell posisjon, som i at de ikke kan flyttes på, og er på samme sted hver gang man booter opp maskinen, i tilegg vil jeg at de skal kunne låses i forhold til hverandre, slik at om man flytter vindu A litt til høyre, så følger vindu B med.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det eneste jeg klarer å se noe poeng med der er "samtidig flytting".

 

Om du ikke ønsker at det skal legge seg over andre vinduer så er det jo bare å la være å klikke. Langt mer nyttig at de faktisk legger seg over vinduer om du velger widgeten.

 

Om du ikke ønsker å flytte på den så er det bare å ikke flytte på den. Og de har samme posisjon når du logger på som de hadde når du logget av.

Lenke til kommentar
Selv håper jeg ikke SSD i bærbare blir for utbredt før vi ser skikkelig SSD på markedet.

De mest aktuelle for tiden er jo OCZ sin Core v2 som har en hel haug av feil(!)

 

Har 2 av disse i raid 0 til os og spill. Har brukt de i ca. 3 måneder nå uten så mye som en liten feil (enda). Er veldig rask, loader forbi alle i diverse spill osv.

 

Hadde vært nais med en strippet versjon som du kan velge ting du vil ha inkludert. Noe ala nLite & vLite, men etter å ha prøvd å brenne en del cd'er me Lite programmet så har jeg gitt opp, os'et er veldig ustabilt og fjerner ting som du egentlig trenger.

Lenke til kommentar
Det eneste jeg klarer å se noe poeng med der er "samtidig flytting".

 

Om du ikke ønsker at det skal legge seg over andre vinduer så er det jo bare å la være å klikke. Langt mer nyttig at de faktisk legger seg over vinduer om du velger widgeten.

 

Om du ikke ønsker å flytte på den så er det bare å ikke flytte på den. Og de har samme posisjon når du logger på som de hadde når du logget av.

 

Det er vesentlig mer praktisk å kunne låse ting, så det nærmest blir en del av bakgrunnsbildet. Bare prøv det selv, med feks samurize eller annet tilsvarende program.

 

AtW

Lenke til kommentar
Vil ikke se bort ifra de klarer det, siden de begynner å kutte ut features som er støttet av Vista; :whistle:

 

Hybrid graphics won't be supported in Windows 7

Vel...

 

Nå er ikke Hybrid grafikk støttet i Vista heller, det baserer seg på "hacks" gjort i driveren av nVIDIA og AMD (de begynner vel å komme etter nå)

 

Samme hacks kan også gjøres i Windows 7, da drivermodellen er den samme som i Vista.

Lenke til kommentar
Pre-BETA blir på en måte noe mellom en Alpha og en BETA?

Alfa klinger mye dårligere (mer uferdig) enn beta. Derfor kaller de det "før beta" i stedet for alfa. De kunne like gjerne kalt det alfa.

 

Det samme gjelder release candidate (RC). Det er en term som har albuet seg en plass mellom beta og lanseringsversjonen de siste ~5 årene. På den måten har beta blitt skjøvet mer i retning uferdig enn det var før. Hvis slik "oppskryting" av versjonene fortsetter et par tiår til så har vi vel alfa = skissestadiet, pre beta = litt kode er skrevet, beta = grunnpilarene i koden er skrevet, pre RC = litt GUI og noe funksjonalitet begynner å komme på plass, RC = litt mer er på plass, pre final = nesten klar til finpussing, almost final = finpussingen begynner, final light = finpussingen nærmer seg ferdig, final = vi lanserer den litt for tidlig, final 2 = de groveste feilene lukes ut via en hasteoppdatering, final 3 = kan under sterk tvil kalles sikker og stabil for desktop-brukere.

 

50 sekunder!? 10 sekunder bør være et realistisk mål med hardware anno 2009.

Andre OS klarer det på under 5 sekunder (i ekstreme tilfeller under 1 sekund), så 10 sekunder bør være mulig med eldre Windowser. MS uttalte tidligere i høst om at de har som mål å klare en oppstart på 15 sekunder med Windows 7.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...