Gå til innhold

Test: Nokia N85


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ironisk er det jo at Nokia N95 som så ut til å kunne bli en slags identisk N95 med litt penere utseende, bedre batteriet og noen andre små forbedringer ender opp med å dele en av N95 sine større svakheter, nemlig slarke slide?!

 

Hva er det som gjør at Nokia ikke klarer å få sliden til å bli like fast og fin som de har på sine E65 mobiltelefoner er for meg en gåte? Ellers så innfrir den jo, blir en slags ny versjon av N95 bare med et nytt ytre, noen små forbedringer her og der og bedre batteri! Er jo nettopp det bedre batteriet som gjorde denne veldig aktuell som erstatter for min N95 rev1 hvor batteriet har virkelig begynte å slite den senere tiden, men ønsker ikke nok et slarke helvete :(

 

Nokia N96 er i min bok alt død? Har ikke alle fordelene som N85 hadde i første omgang? Slik som LED-skjerm, samtidig som batteriet er mindre osv.. Så N95 blir vell slarkete og ender opp med dårligere batteri enn min N95? UAKTUELT!

Lenke til kommentar

iPhone? Har jo knapt bedre batteri enn N95? Også mangler jeg noe så vesentlig som Java?(!)

Og hvor ble det av det gode 5.0MP kameraet med blits?

 

Greit at iPhone har sine sterke sider, men noen erstatter til en N85 er den rett og slett ikke..

Hvert fall ikke for oss som ønsker godt kamera, er avhengig av Java støtte og slike ting

Lenke til kommentar

jeg er litt uenig jeg!

 

Nå har jeg brukt N85 i to uker og jeg syns IKKE sliden er dårlig (langt bedre enn N95 8GB i min mening). Kunder som prøver slidern er ENIG med meg.

 

Treg? Hvor? Ved zooming på bilder? Hvor ellers?

 

Totalt sett en telefon jeg ikke bytter på en stund.

Lenke til kommentar

ble skuffet over denne testen som jeg har ventet på i tre uker.. meget klar for å bytte ut min n80 nå!

er virkelig FM-senderen så dårlig som amobil sier ? en kamerat har en n78 og den fungerer greit i bil. fm sender er noe jeg ser/så fram til å få. hmm, må nok ta en tur å se på denne tlf "live"

 

Disse småfeilene, er det noe Nokia vil fikse ? slider, fmsender, treghet ++

Endret av _Niclas_
Lenke til kommentar

Skuffende, trodde de hadde lært etter N81. Når det er sagt, så ser det ut til at tilbakemeldingene på telefonen er veldig varierende. Som en sier over meg, så har den kommet bra ut i andre tester. Hos mobilearesenal.com fikk den til og med "highly recommended". Så.. er det forskjellige preferanser blant testerne? Er det et dårlig parti? Ikke vet jeg, men jeg trodde at N85 ville komme bra ut.

 

Ellers er det rart at den imponerende batteritiden ikke kommer på "+"-siden på konklusjonssiden. Jeg mener ikke at av den grunn burde få bedre karakter, men batteritiden er jo nevnt positivt to steder i testen. Da burde den komme med på "+/-"-listen.

Lenke til kommentar
ble skuffet over denne testen som jeg har ventet på i tre uker.. meget klar for å bytte ut min n80 nå!

er virkelig FM-senderen så dårlig som amobil sier ? en kamerat har en n78 og den fungerer greit i bil. fm sender er noe jeg ser/så fram til å få. hmm, må nok ta en tur å se på denne tlf "live"

 

Disse småfeilene, er det noe Nokia vil fikse ? slider, fmsender, treghet ++

 

Hos meg fungerer FM-senderen ypperlig!

Har hørt om flere som har slitt med å få den til å fungere brukbart, men det varierer tydeligvis fra eksemplar til eksemplar.

Lenke til kommentar
Det finnes 1 vei utenom n85: iPhone, selv må jeg vil si at det er den beste spilltelfonen på markedet! :)

Den ene veien er nok ikke iphone, men samsung innov8. Går både N85 og N96 en høy gang, men til en høy pris.

 

Jeg synes amobil kunne ha nevnt INNOV8 eller i7110 fra samsung som konkurrenter til N85.

Lenke til kommentar

Har hatt min N85 i en uke nå, og FM-senderen virker ikke i det hele tatt.

 

Ikke virker video-opptak heller. Rart amobil ikke har nevnt dette, da jeg har lest om mange flere som har samme problemet.

 

Vet Audun M. Solheim om dere har fått telefonen med stander minnekort eller har de lurt inn et bedre i testtelefonen deres? Noen som mener at det kan være grunnen til at det hakker.

Hadde du ingen problemer med opptakene?

 

Hadde en 6280 fra førstebatchen, og begynner å lure på om jeg må igjennom samme marerittet med N85 også.

 

Har en samtale gående med kundeservice til Nokia som prøver å finne ut av problemet.

(Kundeservicen deres er forresten den beste jeg noensinne har vært borti. Bra Nokia. Synd telefonene ikke virker optimalt)

Lenke til kommentar
Det finnes 1 vei utenom n85: iPhone, selv må jeg vil si at det er den beste spilltelfonen på markedet! :)

Den ene veien er nok ikke iphone, men samsung innov8. Går både N85 og N96 en høy gang, men til en høy pris.

 

Jeg synes amobil kunne ha nevnt INNOV8 eller i7110 fra samsung som konkurrenter til N85.

 

Tja ... Som spillmobil er nok iPhone mange hundre ganger bedre enn en hvilken som helst Nokia eller Samsung. Jeg testet noen spill på Nokia N96, og sammenlignet med iPhone var det som å spille på en NES kontra en Playstation 1 eller noe i den dur. Spillopplevelsen på N96 var i alle fall helt forferdelig (selv om spillopplevelsen på NES i sin tid var knakende god :)).

Lenke til kommentar

Hei,

takk for tilbakemeldinger.

 

1. Jeg har lest at endel som har problemer med å ta opp/hakkete video til minnekortet, men det var ikke noe problem på vår testtelefon med standard minnekort.

2. Treghet gjelder når du bruker telefonen generelt, altså blar i menyen, venter på at tastelåsen skal gå av etter å ha skjøvet den opp mm. Hadde den vært treg under zooming og bare det hadde det ikke vært noe problem;)

3. Batteritiden er regnet som et pluss på totalkarakteren (som altså er terningkast 4) selv om det ikke er nevnt spesifikt i faktaboksen i konklusjonen, men det skal komme frem bra nok i teksten håper jeg.

4. De som fikk holde telefonen sa gjetne som det første de sa at dette var slarkete eller noe i den duren - selv om de synes telefonen så lekker ut før de fikk holde den. Jeg prøvde også et annet eksemplar fra en annen leverandør, og denne var ikke noe bedre - faktisk hadde denne en enda dårligere piltast.

 

Når det gjelder FM-senderen så er det tydelig at den virker OK for noen og ikke i det hele tatt for andre. Det kan virke som Nokia kanskje har problemer med kvaliteten på denne telefonen uten at jeg skal påstå det bastant. I så fall er det bare å håpe at dette kun gjelder de første partiene.

Lenke til kommentar

Ok, hva i all verden er det som foregår her egentlig??

 

Noen reviews sier telefonen ikke er slarkete i det hele tatt, treg etc. Noen sier den

er det. Noen nevner ingenting om FM sender som ikke funker, andre gjør det.

Noen sier den knuser N96, andre sier den ikke gjør det.

Høres jo nesten ut som det er to forskjellige telefoner som er blitt anmeldt.

 

Kjøpte den fra CDON pga. de meget positive reviewsene, men nå begynner jeg og bli litt betenkt om jeg bare skal sende den i retur uten og åpne pakken. Kan det bli problemer hvis jeg åpner og prøver den litt, for så og sende den tilbake igjen ved hjelp av angrefristen hvis den er fra ræl-partiet? :hmm:

Lenke til kommentar

Angrefristen kan du benytte deg av såfremt du ikke har brukt telefonen "som din egen". Hvis du kun åpner den og tester en times tid for å se om du har fått en god eller dårlig versjon, så skal CDON slite med å nekte deg å returnere den. Uansett vil du ha rett til retting/heving hvis situasjonen er så gale som enkelte beskriver den som, med videoopptak som ikke fungerer som det skal, FM-sender som ikke fungerer osv. Men da utløser det også en del retter for CDON om at de kan forsøke å reparere den før de eventuelt godkjenner heving av kjøpet osv. Angrefristen er derfor vesentlig lettere for din del.

Lenke til kommentar

Får min i morgen eller onsdag og er spent på hvordan den er og om ting fungerer. Har sett på et eksemplar "live" i en butikk (hentet fra lageret og aldri åpnet før, ingen utstillingsmodell som var lekt med) og den var ikke slarkete i det hele tatt. Blir spennende å se. Nå er heller ikke jeg så ekstremt kresen så om det er en halv milimeter slark så overlever jeg fint det, men om det er funksjoner som åpenbart skal fungere, men som ikke gjør det så kommer jeg nok til å reagere.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...