Gå til innhold

Powercolor med vannkjølt ATI Radeon HD 4870


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Må berre sei: Eg likar varme i pc-en kan bruke den som omn på rommet om vinteren :tease: Støy derimot er noko heilt anna

 

Nåvel. Pcen produserer like mye varme selv om den er vannkjølt. Varmen forflyttes bare til et annet sted fortere.

 

OT så var jo dette en knall løsning det da. Men med norske priser kan man like gjerne kjøpe kortet og en blokk fra EK ved sidenav som jeg tror vil yte litt bedre. Det geniale er at det gjør vannkjøling lettere for hvermannsen som ikke er like teknisk og nevenyttig som de værste av oss pcnerder. Tror ikke dette er noe for de avanserte pcbyggerne though.

Lenke til kommentar
Finnes det ingen vifteløse 4870, som det gjør med 3870?

 

 

Nei, 4870X2 bruker "noen" flere watt en "gamlingen" 3870X2....

 

 

Dvs når min pc med hd4870X2 slåes på så er det VARM luft som kommer ut bak på kortet innen ganske kort tid, (ca 15 sek)

 

idle temp ligger på 69c på kjærne 1, og 51c på kjærne 2...

 

Har hatt følgende kort før (som er strøm hungry):

 

HD2900XT crossfire.

X850XT

X1900XT

 

 

vell skitt lå gå jeg har hatt følgende skjermkort:

 

S3-Virage

Matrox Millenium 12mb

2 x Matrox Diamond Monster 3d2 SLI 12mb (Voodoo2)

Matrox Millenium g400

Geforce 2 MX 400

Geforce 2 TI

Geforce 4 MX 4408x

Georce TI 4400

Geforce FX 5800

ATI X700 (server jeg bygde)

ATI X850XT

ATI X1900XT

ATI X1950XT 256mb

ATI/AMD HD2900XT

ATI/AMD HD2900XT

 

ATI/AMD HD3650 Server2

ATI/AMD HD4870X2

 

Ingen av de over utvikla like mye varme som det ene HD4870X2 kortet jeg har nå... selv om HD2900XT kortene i teorien trakk mer strøm en dette kortet gjør...

Endret av SatanClaws
Lenke til kommentar

Nå har jeg testet 4870 med Zalman vf900-cu kjøler. Denne luftkjøleren koster ca 300 kr, og den fungerte overraskende godt. Load i spill var 62 grader på det meste, og viften stod på standard. Altså lydløs i lukket kasse.

 

Dette kan være et alternativ for dem som ikkje vil go for vannkjøling. Billig og bra alternativ :D

Lenke til kommentar
Må berre sei: Eg likar varme i pc-en kan bruke den som omn på rommet om vinteren :tease: Støy derimot er noko heilt anna

 

Nåvel. Pcen produserer like mye varme selv om den er vannkjølt. Varmen forflyttes bare til et annet sted fortere.

 

OT så var jo dette en knall løsning det da. Men med norske priser kan man like gjerne kjøpe kortet og en blokk fra EK ved sidenav som jeg tror vil yte litt bedre. Det geniale er at det gjør vannkjøling lettere for hvermannsen som ikke er like teknisk og nevenyttig som de værste av oss pcnerder. Tror ikke dette er noe for de avanserte pcbyggerne though.

 

Blokken som sitter på det kortet er fra EK. ;)

 

Men tviler litt på at det blir så artig som å sette den på selv. :(

 

Men dersom ikke 4870X2 kommer med denne løsningen må jeg jo det da så..

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar

Tviler sterkt på at det er brukt noen form for kvalitativ kjølepasta i det hele tatt. Så må nok ta det av og legge på ny pasta selv. Man mister også hele moroa med å ta av og sette på kjøleren selv, det er jo litt av poenget med vannkjøling. :)

 

Ingen vits i å ha et pent vannkjølingssystem når man bare kjøpte det på "supern." (Dere skjønner hva jeg mener med supern) :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...