Gå til innhold

Venter du på LG KC910?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vet ikke helt lg laben tenker på, men det ser ut som de har tatt bort alle feilene fra den forrigem gjort det bra bedre og lagt til nye ting!

 

Kalenderfunskjonen har bombesikkert blitt vesentlig forbedret, og så vise kalender med avtaler på hjemmeskjerm blir enda bedre...også ligger den på godt nivå med sine andre 8mpx kamerater...kanskje litt over?

Lenke til kommentar

Kameraet er imponerende på denne mobiltelefonen, men mye annet faller dessverre gjennom. Det virker dog lovende m.h.t. fremtidige modeller fra LG. Men de har nok et stykke igjen. Det skyldes først og fremst at de ikke tør, ikke at teknikken mangler. Antagelig er de redd for at markedet ikke vil ha noe bedre (og dermed dyrere). Nå som Apple er blitt nr. to med iPhone, tror jeg vi snart kan avlive den myten.

 

Jeg venter på at de kan lage en dings som har dette kameraet og har forbedret andre ting også: større skjerm (4-5"), bedre skjermoppløsning (640x480 eller bedre), mer internminne (16-32 GB), bedre batterikapasitet (minst én uke standby, minst 12 t. taletid), n-nettverk, dual-SIM, SD/mini-SD istedet for micro-SD, m.m.

Lenke til kommentar

Batteritiden er jo enormt begrenset av at utviklingen går sakte på dette området. Det er dessverre en kjennsgjerning at batterikrevende funksjoner til mobilene kommer det flere og flere av, mens den tilsvarende batteriutviklingen ikke kommer. Men for all del - jeg ønsker naturligvis også at den skal bli kraftig forbedret.

 

Når det gjelder fysisk størrelse, så mener jeg at 3,5-4" er rundt tålegrensen for min del. Jeg sikler på HTC Touch HD for øyeblikket, og den har 3,8" skjerm. Bredden er 6,28 cm, og da er det ikke mye annet enn skjermen som opptar plass. Jeg synes ikke det kan bli mye bredere enn dette, HD er allerede helt i grensen i forhold til å kunne bruke telefonen med én hånd.

Lenke til kommentar

Noe av grunnen til at vi ikke har lengre batterilevetid på mobilene er fordi mobilene er så små. En annen grunn er vekten større eller flere batterier vil gi. Men det er samtidig en grunn til at jeg ønsker meg større mobil - ikke bare pga. skjermen, men også fordi da kan produsentene levere kraftigere og større batteri. Vekten er jeg ikke opptatt av.

 

Når det gjelder skjermstørrelsen er jo iPhone sin 3,5" allerede og en halv tomme til (1,27 cm) er ikke mye. På iPhone ville de antagelig fått plass til 4" uten å øke den fysiske størrelsen i det hele tatt, bare ved å ta vekk en del av ytterrammen. Da hadde den dog blitt stygg.

 

Du nevner HTC Touch og at den har 3,8" skjerm. Javel, men den har også fysiske knapper under skjermen? Tar man vekk disse og utvider skjermen, så har du fort 0,2" ekstra display. Uten å utvide telefonstørrelsen, tror jeg. I hvertfall ikke nevneverdig.

 

i_519061.417x376!.png

HTC Touch HD med 3,8" skjerm

 

Myten om at 4" ikke passer i lomma er sterk. Hånden på en voksen person er mye større enn dette.

 

De siste ti årene har mobilene blitt alt for små, etter min mening. Jeg reagerte på det allerede da jeg hadde Nokia 2110i og mobilene plutselig begynte å krympe mer og mer rundt meg. Av en eller annen grunn vil folk ha knøttemobiler, hvor tastene er så små at man treffer flere om gangen. Jeg vil heller ha mer teknologi inn i en større mobiltelefon. Og ikke minst en skjerm som jeg kan bruke til mer enn å bare sende tekstmeldinger med. Hvis det skal være noe vits å surfe på Internett eller se mobil-TV, så må skjermen være både stor og ha stor oppløsning.

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar

lg kc910 skal jo ikke være en computer mobil heller da, som det ser ut som dere mener. Gleder meg til å se den i bruk, lurer på å kjøpe den, men må nok vente til min ku990 er eldre.

 

Syns egentlig at mobiler er helt grei i størrelsen no. Da mener eg modeller som n95, htc diamond og min...

 

Gleder meg til Renoir kommer, håper de har forbedret litt den visuelle delen, som får telefonen til å bli litt treig noen steder, selv om den ikke er det...også et skikkelig iso filter ville vært flott ( på ku990 går det maks til 250) selv om det er på 800. Med andre ord, juks. :p men er ikke særlig alvorlig siden det ødlegger mer enn lager...

 

Håper og de har kuttet litt på begreninger innen tredjeparts program, som musikk og java program ikke kan kjøre samtidig.

Lenke til kommentar

Åja. Min hånd er f.eks. 6,5" på skrå fra håndbaken opp til pekefingeren, og jeg får fint plass til hånda i bukselomma. Mine hender er ikke store heller.

 

Men man må skille på hva man liker/foretrekker og hvor stor en vanlig lomme er. Dessuten er jakkelommer som regel også større enn bukselommer.

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...