Gå til innhold

Sandisk 100-dobler SSD-ytelse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Innkjøp av datautstyr har alltid vært litt kinki, da prisen kryper nedover og ytelsen oppover. Har etterhvert lært meg å bare sette en strek og handle når behovet er det, men med SSD blir det litt anderledes. Her går ikke utviklingen jevn og trutt, men skikkelig i rykk og napp. 100 ganger raskere er jo verdt å vente noen måneder på..

Lenke til kommentar

"Sandisk utvikletet filsystem kalt ExtremeFFS som ikke binder den logiske posisjonen for data til en spesifikk fysisk lokasjon. Ved å bruke en side-basert metode, kjent fra minneteknologi, skriver disken dataene der på disken der det vil være mest effektivt"

 

jeg er ikke helt med her? Er logisk posisjon av data bundet til en fysisk posisjon i dag? Og hvorfor gjøres dette på filsystem-nivå? Dette virker jo mer som noe som burde gjøres på kontrollernivå? Og både dette og wear-leveling gjøres jo av de beste kontrollerene i dag allerede?

 

AtW

Lenke til kommentar

Etjazz: hundredobling er ikke det samme som å doble hundre ganger. Jeg har sett dette bli påstått flere ganger, og det er både feil og ulogisk. Akkurat som tredobling betyr at noe blir tre ganger så stort, betyr hundredobling at det blir hundre ganger så stort, altså IKKE at det dobles over hundre ganger.

 

Se definisjon av tredobbel her.

 

For øvrig er nok den lovte hundredoblingen bare en teoretisk verdi, og forskjellen vil i praksis være mye mindre, men forhåpentligvis veldig betydelig. De andre forbedringene som ble nevnt virket også interessante, og vi kommer nok til å se store hopp i SSD-ytelsen fremover.

Lenke til kommentar
Etjazz: hundredobling er ikke det samme som å doble hundre ganger. Jeg har sett dette bli påstått flere ganger, og det er både feil og ulogisk. Akkurat som tredobling betyr at noe blir tre ganger så stort, betyr hundredobling at det blir hundre ganger så stort, altså IKKE at det dobles over hundre ganger.

 

Det naturlige og logiske burde vært at hundredobling faktisk betydde hundredobling.

Lenke til kommentar

jeg er helt enig i at hundredobling betyr å doble hundre ganger, for det er det man sier,hundredobling. derfor tredobling burte betydd å doble tre ganger, akkurat som at dobling betyr å doble en gang.

 

problemet her er at norsk språkråd har satt reglene for dette, de har bestemt at hundredobling betyr å gange en ting hundre ganger, selv om dette strider mot normal matte.

 

og så lenge ingen starter en skikkelig demonstrasjon mot feil bruk av ordtet dobling så vil ingenting skje.

 

overskriften burdte heller vært, Sandisk hundreganger ytelsen

selv om å hundregange en ting ikke betyr noe så burde det gjøre det, for hvis man faktisk skal doble en ting hundre ganger så er det vanskelig å skrive det med normale ord.

Lenke til kommentar
jeg er helt enig i at hundredobling betyr å doble hundre ganger, for det er det man sier,hundredobling. derfor tredobling burte betydd å doble tre ganger, akkurat som at dobling betyr å doble en gang.

 

Tankegangen din gjør ordet hundredobling fullstendig ubrukelig, da ingen ville orke å ta seg tid til å regne ut hvilket tall du egentlig refererer til. Det er ikke språkrådet som bestemmer slikt, det er folket. Språkrådet lager regler basert på hvordan språket utvikler seg, det er ikke de som utvikler språket.

 

Hvor mye jeg enn måtte hate språkrådet for alt fra den nylige fornorskingen av pub (pøbb) til den noe eldre chauffeur (sjåfør), så er de neppe å klandre for betydningen av ordet hundredobling.

 

Tredobling, tidobling og hundredobling er vanlige ord og er mye i bruk nettop fordi det tar kort tid å resonere seg frem til at dette er en betydelig økning i forhold til hva verdien var i utgangspunktet. Din versjon av hundredobling vil hos mannen i gata være tilnærmet lik "fantasillion".

Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra, husker jeg ikke feil fra mattetimene på skolen, så har du en sum opphøgd i 100 til det formålet du referere til?

 

"Vanlige (hverdagslige om du vil) ord", som "doblet" og "ganget", ikke "addert" og "multiplisert".

Enig i at tredoblet burde bety n*(2^3), og ikke 3*n.

La oss starte verdens kanskje minste språkrevolusjon. :w00t:

 

På saken:

Regner som kilik med at dette gjelder i helt spesielle situasjoner, og da sammenlignet med markedets tregeste Solid State-disker.

 

Endret:

n*(2^3), ikke n^3.

Endret av phfjeld
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...