Gå til innhold

Alienware M17, et spillmonster!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jepp kast bort 30 000 på en maskin som ikke er i nærheten av en stasjonær til knapt 9000kr og som ikke lar seg oppgraderes senere av alle ting.

 

Hehe. Ja du sier noe der. Greit at du blir mobile, men det får jo være grenser da. Betaler da ikke 30000kr for en maskin som er en grei game pc'e...

 

De færreste bærbare har jo i dag quadcore og CF eller SLI, så noe må man vel ofre for å få det siste. Bare prosessoren i seg selv koster like over 1000 dollar (da i fra Intel direkte). Man kan sikkert gå ned til en dual core og spare inn en del penger der. Men joda, det koster jo selvfølgelig noe ekstra p.g.a at det er Alienware.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Du er snill når du sier "noe" ekstra Smirnoff :)

 

Jeg synes dette grenser til det latterlige!!! Nå er jeg ikke helt oppdatert på bærbare gaming-maskiner, men er det ikke mulig å bygge seg et lite monster fra bunn av, slik som man kan med stasjonære? Skulle tro du kunne få noe ganske så rått for 30k hvis du skrudde litt selv.

Lenke til kommentar

Jeg klarer ærlig talt ikke å forstå at noen kunne tenke seg å betale 30 k for en bærbar pc. Det er jo nettopp det de er, bærbare (supplement for stasjonære datamaskiner).

Jeg for min egen del vil neppe betale mer enn 5 k for en laptop da bruksområdet vil være å farte rundt, ute som inne.

 

Menmen, det er sikkert et marked for den 30 k laptopen der og.. for de som liker å ta seg opp forbrukslån ;p

Lenke til kommentar
Jeg klarer ærlig talt ikke å forstå at noen kunne tenke seg å betale 30 k for en bærbar pc. Det er jo nettopp det de er, bærbare (supplement for stasjonære datamaskiner).

Jeg for min egen del vil neppe betale mer enn 5 k for en laptop da bruksområdet vil være å farte rundt, ute som inne.

 

Menmen, det er sikkert et marked for den 30 k laptopen der og.. for de som liker å ta seg opp forbrukslån ;p

Må huske at det finnes nok av rikinger i verden som ikke synes 30 000 kroner er så veldig mye for en bærbar PC ;) .

Lenke til kommentar

Må man også være dum for å være rik? Dette er jo i ordets rette forstand ikke en bærbar, men en liten stasjonær.

 

Er man rik, så har da man muligheten til å brenne av mye mer på en bra ultraportabel og en særdeles hissig stasjonær. I pose og sekk med andre ord, uten å komme i nærheten av denne ubrukelige klumpen.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

For dem som absolutt påstår at dette koster 30' vil jeg avmytifistere dette.

 

Du får denne M17 med doble HD 3870 i Crossfire for rundt 12'nok

Da får du en ytelse på 13055 i PCmark 06

 

Går du for versjonen med doble GF9800 GT i SLI må du ut med ca.20'nok

Dette fordi denne versjonen av M17 ellers har mye mye mer "gadgets" som jeg kaller det.

Med denne oppnår du en ytelse på 14000 i PCmark 06

Dvs nesten ingen forskjell fra versjonen med Crossfire.

 

Du kan selvsagt plusse på masse ekstra "gadgets" for å få prisen mye høyere, men ser liksom ikke verdien i det.

 

Noen som har kjøpt Alienware bærbar PC og har erfaringer med den?

 

Tror jeg går for den med Crossfire, den blir på 12 256,-nok når jeg betaler med VISA på nett, med frakt. Og den knuser min stasjonære PC, med XFX GF8800GT,den fikk bare 9567 poeng i 3D mark 06.

Endret av havarbl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...