Gå til innhold

Motorola vil droppe Symbian


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Motorola har ikke sluppet ut så mange telefoner i det siste. Så regner nok med at andre vil være raskere enn motorola.

Det tror jeg også, men hvem? Ikke Nokia, ikke SE, ikke Apple, ikke RIM, ikke Palm, LG? Samsung? eller kanskje noe kinesisk?

 

Har mista litt troen på Android. Hvis det blir som Palm, der man måtte kjøpe software for like mye som telefonen for at den skulle virke som det den var tenkt til å virke som, da tror jeg hele androiden bare blir en parentes i historien kun for spesielt interesserte. Men det hadde nå vært morsomt å fatt tak i en uansett.

Lenke til kommentar

Hadde en Motorola Razr V6 for ca 2-3 telefoner siden og makan til bedritent menysystem...

Telefonen var rålekker og fin å snakke i, men menyene sugde værre enn ei regntung myr...

Hadde det gått å legge inn SonyEricsson sitt menysystem eller S60 på den kunne den blitt skikkelig bra.

Så mye værre kan det vel ikke bli, eller?

Lenke til kommentar
Hadde en Motorola Razr V6 for ca 2-3 telefoner siden og makan til bedritent menysystem...

Telefonen var rålekker og fin å snakke i, men menyene sugde værre enn ei regntung myr...

Hadde det gått å legge inn SonyEricsson sitt menysystem eller S60 på den kunne den blitt skikkelig bra.

Så mye værre kan det vel ikke bli, eller?

V6 maxx var den siste telefonen fra motorola før dei byttet over til det nye linux baserte os'et sitt.

 

utdrag fra amobils test av Razer2 v8: http://www.amobil.no/artikler/motorola_z8/36586

I testen av V6 MAXX skrev vi at "vi synes absolutt det er på tide med en liten oppussing i menysystemet." Nå har det endelig skjedd. V8 har fått et helt nytt grensesnitt basert på Linux.

 

Menyene har fått en visuell overhaling, og alt fra symboler til ikoner ser skarpere og penere ut enn før. Det gjør det til en helt annen opplevelse å bla i menyene. Alle ikonene er også animerte.

 

Menyene er i tillegg ryddig og greie, og vi hadde ingen problemer med å finne frem.

 

Hovedmenyen kan du endre på etter eget ønske, akkurat som på smarttelefoner. Du kan enkelt flytte på de forskjellige ikonene, flytte de inn i mapper og redigere navn og utseende på ikonene.

 

Her kan du altså tilpasse menyene akkurat slik du vil ha dem.

 

Vi merket også at en rekke oversettelser til norsk er mye bedre enn i tidligere Motorola-menyer.

 

Motorola moto z8 og z10 bruker Symbian UIQ samme som S.E.

 

Håper dei beholder sitt eget Linux systemet og dropper android, Føler meg ikkje heilt vel med Google :p

 

noen innteresange telefoner med MOTOMAGx ui'et (QT embedded linux os)

 

http://direct.motorola.com/hellomoto/rokre8/

 

og

 

http://direct.motorola.com/hellomoto/ZN5/

Endret av cerox
Lenke til kommentar
Har mista litt troen på Android. Hvis det blir som Palm, der man måtte kjøpe software for like mye som telefonen for at den skulle virke som det den var tenkt til å virke som, da tror jeg hele androiden bare blir en parentes i historien kun for spesielt interesserte. Men det hadde nå vært morsomt å fatt tak i en uansett.

Tror nok du tar feil her. Jeg hadde en G1 å leke meg med i to dager og falt egentlig pladask for telefonen. Den har sine mangler, men en del av dette er det varslet at skal utbedres - resten var grunnet klassisk amerikansk branding.

 

Jeg brukte ikke veldig mye tid i Market Place, men alt hva jeg så der inne var faktisk gratis. Det kan nok endre seg på sikt, da jeg skaffet telefonen dagen den ble lansert. Utvalget var ikke veldig stort, men en del var det jo. Mest imponert var jeg over at Bank of America allerede hadde en nettbank-applikasjon på plass ved release.

 

Bare så det er sagt, er man skeptisk til Google, så kan man ligge unna Android først som sist. Man får ikke engang aktivert telefonen uten å logge inn med en Google-account. Videre har jeg fått forståelsen av at omtrent alt, kontakter, kalender, e-mail etc., er ment å finnes "in the cloud". Altså ikke lokalt på telefonen. Andre kan sikkert bekrefte eller avkrefte dette.

 

(stemmer det, du ignorerer meg vel, men jeg lar innlegget stå da muligens andre kan ha interesse av det)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...