Gå til innhold

X58-kort fra Foxconn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor kun tre ramslotter på Quantum Force: Blood Rage kortet?

Gir nok langt bedre muligheter for å overklokke RAM. DDR3 presser sitt parallelle buss grensesnitt til det maksimale så å fjerne sokkel nummer to på hver av kanalene kan utgjøre en god del for de som vil kjøre høye frekvenser. Om du vil ha høyere hastighet enn DDR3-1600 så må du vel ned på maks èn modul per kanal uansett for å følge standarden.

Endret av Anders Jensen
Lenke til kommentar

Imponerende at førstnevnte kort likevel støtter 24 GB (3 moduler a 8 GB hver). Per i dag er vel 2 GB de største DDR3-modulene som er tilgjengelig. (Mulig det har økt til 4 siden sist jeg sjekket)

 

Fancy med mulighet for SAS, men jeg ser ikke helt poenget siden harddisker likevel ikke er det råeste man får av lagring for tida.

 

Hva er poenget med høyttaleren på det sistnevnte kortet?

Lenke til kommentar
Fancy med mulighet for SAS, men jeg ser ikke helt poenget siden harddisker likevel ikke er det råeste man får av lagring for tida.

 

SAS er en etterlengtet standard på dyre HK for min del. Det er tross alt så bra det blir. SSDene er kanskje i nærheten, men 2-4 stripede 15k SAS disker er min favoritt. Spørsmålet blir vel hvordan kvaliteten er i forhold til 5-6000 kroners SAS kort. En del av fordelen med SCSI og SAS er jo at controlleren og ikke CPU tar belastningen.

 

Har SCSI disk på 36Gb og den fungerer like fint i dag som for 7 år siden, 24/7 drift! Jeg tviler på at noen SSD er på det nivået ennå.

 

Noen vil sikket si at dette er penger ut vinduet, eller i beste fall lite for pengene. Om vi snakker bang for buck, så ser man på feil type HK.

 

 

Noen som vet hvilken type chip det er på nettverket?

Lenke til kommentar

Ser ikke så hakkende gæærnt ut det der. 3 slotter er ikkeno problem for meg, hvertfall. Bruker stort sett 2 pdd, og kan ikke se for meg at 3 skulle bli noen stor flaskehals for noen, med mindre de insisterer på å kjøpe de minste og tregeste modulene de kan finne.

 

8 SATA er velkomment også. Luta lei av toppkort med lusne 6 slotter *fnys* *snerr* :thumbdown:

 

Forøvrig syns jeg den "høyttaleren" ser mer ut som en SAM Site, hvertfall slik de fremstår i et par spill jeg ikke husker navnet på i farten :tease:

Lenke til kommentar

Æsj også. :(

 

P6T Deluxe da Wheelie? Hvordan fungerer det? Så du brukte det da du testet Nehalem. :)

 

Fin test forresten. :)

 

EDIT: Det kommer vel et WS Revo kort, bare ikke enda. (Nei, jeg har enda ikke gitt opp. ) :p

 

Skrev forresten feil. Det skulle være P6T6 WS Revolution, men det forandre vel ikke så mye? :)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...