Gå til innhold

Kommentar: Tidenes romeventyr (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ah ja, lasta selv ned denne versjonen og spilte igjennom spillet på nytt for noen år tilbake. Definitivt ett av de aller beste spillene som er laget.

 

Husker enda da jeg satt der å spilte det min gamle 486 med Gravis Ultrasound lydkort, mye kul musikk i spillet (yehat, urquan osv). Morsomt, spennende og ikke minst ett skikkelig originalt spill.

Lenke til kommentar

Tenkte jeg måtte prøve dette, min fartstid på PC-spill er heller dårlig.

Men hva gjorde jeg egentlig feil nå? Jeg dro til denne rombasen ved jorda. Henta mineraler til dem. Så dro jeg og så hva slags kåk som stod på jordmånen, og fikk plutselig besøk av en eller annen maur-rase jeg ikke husker navnet på. Dem er aggressive rasshøl, og jeg er frekk i kjeften, så det ender i kamp.

Så får jeg velge enten hovedskipet (Navnet "The Shite" passet plutselig litt for godt tydeligvis) eller det lille fartøyet, så tar det ca. ETT sekund før de helvetes maurene har skutt meg i fillebiter, og hovedmenyen har kommet opp.

Ikke selveste Jean-Luc Piccard hadde klart å bælje "shields up" før disse insektene hadde skutt Enterprise i stykker!

Lenke til kommentar

Hm, husker ikke helt akkurat hva du prater om (mener da månebasen var evakuert jeg, sjekk Pluto i stedet ;)), men jeg husker at det er vel tilfeldig hvor man starter en romkamp, som betyr at enkelte ganger starter man nesten oppå hverandre, og det kan være skikkelig jævlig da PCn ofte rekker å gjøre mye rart før du får orientert deg. Tror bare du var veldig uheldig jeg.

 

Eller, kanskje du har møtt på en av de to urquan rasene ("herskerasen"), husker ikke hva den andre het, men de har ett skip som skyter sagblad/ miner og en 360 graders flammegreie, du møter vel ett sånn skip ganske tidlig ja ... Hmf, fikk nesten lyst å prøve selv nå igjen, selv om jeg har spilt gjennom spillet ett par ganger før, kjenner detaljene ikke sitter så godt lengre :).

 

Og så kom jeg også på en "morsom" bug i org. spillet, man kunne bare selge spacelanderne sine, og når man kom til 0 så starta counteren på mange tusen, vips, enkle penger hehe. Dette fungerer ikke i den "nye" versjonen vel å merke.

Lenke til kommentar

Ah, Star Control 2 er nært til mitt hjerte. Jeg regner det som det nest beste spillet noensinne, etter X-COM. Jeg liker det faktisk så godt at jeg involverte meg i remaken av The Ur-Quan Masters.

 

Jeg vil anbefale på det sterkeste å laste ned de offisielle remixene av spillmusikken og bruke disse i spillet. Mye av MOD-musikken i spillet er ikke helt bra, og med mindre du flommer over av nostalgi vil du nok kunne ha problemer med å svelge noe av det. Du kan finne remixene på websiden vår, precursors.medievalfuture.com. Jeg var en av hovedremixerene til prosjektet, og jeg er veldig stolt av hva det vi har lagd. Forhåpentligvis vil den nye musikken fornye opplevelsen av spillet for mange.

 

Den nye musikken, voiceovers (inkludert i spillet), pluss at det kjører knirkefritt på så godt som alle moderne operativsystem, gjør at spillet langt fra føles så gammelt som det faktisk er. Om du ikke har spilt det, SPILL DET! Om du har spilt det før, spill det igjen! Det er virkelig så bra! :)

Lenke til kommentar

Jeg hadde vel noe lignende som dette på Amigaen i gode gamle dager. Er det dette spillet hvor du kan kjøre en liten bil/tanks på overflaten av planetene for å lete etter metaller og sånt? for så å selge de på rombasen? Og hvor du måtte ha en translatør i mannskapet, og så kom det an på hvor god translatøren var for hvor mye av samtalene med romvesener du forsto? Eller er det et annet spill, evt. noen som vet hva det heter?

Lenke til kommentar
Jeg hadde vel noe lignende som dette på Amigaen i gode gamle dager. Er det dette spillet hvor du kan kjøre en liten bil/tanks på overflaten av planetene for å lete etter metaller og sånt? for så å selge de på rombasen? Og hvor du måtte ha en translatør i mannskapet, og så kom det an på hvor god translatøren var for hvor mye av samtalene med romvesener du forsto? Eller er det et annet spill, evt. noen som vet hva det heter?

Jeg vet ikke hva du hadde men mye av det du snakker om er med selv om translatør delen er ikke med. Du vil etterhvert fange forskjellige livsformer og laste ned data fra dem for å selge til en salgsmann (ikke romstasjonen) for å få bedre tekonolgi og informasjon.

 

Utrolig morsomt når en kommer til Sphatti hjemverdenen og ser den store terroren de hadde flyktet fra.

Lenke til kommentar
Når man helt på starten av spillet drar til Merkur for å hente radioaktivt matriale sender ned den lille sonden, hvordan får man den til å dra tilbake igjen til skipet ditt? Jeg får det ikke til og det ender bare med at sonden blir ødelagt...

trykk "esc" :)

 

Har vært i et par solsystemer og nå får jeg plutselig ikke dispatchet til overflaten på planeter. Tror det kommer av at landeren sprengte på et tidspunkt. Hvordan fikser jeg i så fall det?

du må sikkert kjøpe ny lander, sjekk på rombasen

Lenke til kommentar

Ja du må bare kjøpe en ny en. Det koster 500 resurser på basen, det er mulig å ta med seg flere landere om en mister dem for lett. Det går også ikke an å lande på gassgianter, ikke det at det skulle være noen grunn til ønske det siden det aldri så vidt jeg har sett eller hørt er noe på dem

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...