Gå til innhold

Kåret til årets mobil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og bare for å rote litt rundt i vepsebolet her nå.

 

Tydelig vi har en gjeng med snurte folk med andre mobiler som de mener skulle ha vunnet. Og som lenge før iphone kom ut bestemte seg for at om den kom så skulle de i alle fall ikke like den og i hvertfall ikke ha den uansett hva den hadde. Folk klager over at fanboys er ille, men hateboys er faktisk hakket værre. Jeg har selv en iPhone og jeg ser den har mangler, men sjelden de tingene folk roper om som kritiske mangler. Nei jeg bryr meg ikke om at den ikke har 5mp kamera. Nei jeg dør ikke av at den ikke har mms, skrekk og gru den er bundet opp mot itunes... hva så? Den har ikke hd-skjerm, give me a break 800x480 pixler på en mobil er jo bare latterlig. Det har ingen nytteverdi what so ever reduserer kun batterilevetiden dramatisk.

Den er ikke en ekte smartphone. Hva er det som plutselig har forandret begrepet smartphone slik at iphone faller utenfor? Jeg har installerbare programmer. Jeg skriver e-post, samidig som jeg hører på musikk, samtidig som jeg er logget på msn, og aim. og nei jeg har ikke jailbreaka den. Det er 3 irritasjonsmomenter jeg har: Apple er utrolig fjollete med hva de nekter å gi ut på appstore, browsern har ikke java eller flashstøtte, veldig ønsket med tanke på nettbank og sist jeg skulle veldig gjerne hatt bedre batterikapasitet i telefonen. Men når det gjelder batterikapasiteten er det slik at den holder fra jeg går ut døra hjemme klokka 06.00til jeg kommer hjem fra jobb klokka 18.00 og jeg har på gps, wifi, 3g pushmail, pushkallender, pushadressebok. jeg hører på musikk ca 4 timer i denne perioden, og jeg spiller på den minst 2 timer på reisevei. Den har batterier når jeg kommer hjem stort sett ca 15%. Dette holder for meg og ingen andre telefoner jeg har brukt så aktivt har klart dette. Selv ikke min gamle nokia e60 eller kjærestens k810 har klart dette med så aktiv bruk og htc-mobilene har jeg aldri opplevd vare i nærheten. Grunnen til at folk sier de har bedre kapasitet er fordi de har skrudd av wifi 3g push og gps og kun leser 2-3 mail på den i løpet av dagen samt tar 2-3 telefoner. Gjør jeg det samme ja da varer min iPhone fint i 3-4 dager den og.

 

Og når det gjelder årets nyvinning ja så er dette for den norske mobilbransjen. Skulle vi begynt med jammen dette finnes jo i et annet land så ville det _aldri_ vært en telefon som var på det norske markedet som hadde fått en eneste pris da alle prisene ville gått til telefoner på det japanske og koreanske markedet som vi aldri kom til å se snurten av her. Så ta dere sammen, Jeg sier ikke at htc er dritt, jeg sier bare at det ikke er telefonen for alle, det er heller ikke iPhone, men det virker som den i alle fall er telefonen for mange fler enn htc, og ja da er det slik at folk stemmer for den.

Lenke til kommentar

Quote Amobil: Årets mobiltelefon ble Apple Iphone 3G. Telefonen er stemt frem av folket på Gulltasten.no, og fikk hele 80 prosent av stemmene.

 

Når Apple Iphone får 80% av stemmene så sier vell det litt om de som stemmer.. Jeg kan ikke ta en kåring som denne seriøst.. Det er tydeligvis ikke "folket" som har stemt..

 

Nilka: ser du ikke vitsen i høy oppløsning på skjermen?

Lenke til kommentar
Quote Amobil: Årets mobiltelefon ble Apple Iphone 3G. Telefonen er stemt frem av folket på Gulltasten.no, og fikk hele 80 prosent av stemmene.

 

Når Apple Iphone får 80% av stemmene så sier vell det litt om de som stemmer.. Jeg kan ikke ta en kåring som denne seriøst.. Det er tydeligvis ikke "folket" som har stemt..

 

Nilka: ser du ikke vitsen i høy oppløsning på skjermen?

 

Jeg kan kun snakke for meg selv, men stemte på Iphone som årets mobil ;)

Lenke til kommentar
Quote Amobil: Årets mobiltelefon ble Apple Iphone 3G. Telefonen er stemt frem av folket på Gulltasten.no, og fikk hele 80 prosent av stemmene.

 

Når Apple Iphone får 80% av stemmene så sier vell det litt om de som stemmer.. Jeg kan ikke ta en kåring som denne seriøst.. Det er tydeligvis ikke "folket" som har stemt..

 

Nilka: ser du ikke vitsen i høy oppløsning på skjermen?

 

Jeg kan kun snakke for meg selv, men stemte på Iphone som årets mobil ;)

 

Og det er det ikke noe galt i.. Det er helt greit at mange syntes Iphone er bra.. men 80%, syntes ikke du også at det høres litt rart ut.. blir på en måte at 8/10 syntes Iphone er årets mobil.. Hadde vi tatt en undersøkelse her på Amobil, så har jeg vondt for og tro at 80% ville valgt Iphone.. Og at mine venner og bekjente så vet jeg at 80% ikke syntes Iphone er så fantastisk..

Lenke til kommentar

neida, jeg stusset jeg også på den marginen, og sikkert noen med heftig ip fornyelse som har hatt det gøy.

Men tror faktisk mange har stemt på den ene og alene fordi all omtale og hype den har fått.

Ikke negativt, for ingen mobil har vel noen gang fått de andre til å tenke nytt så kollektivt og raskt.

Hvilket kommer alle mobilbrukere til gode. Nå ryktes det jo til og med nye HTC HD har passert den i respons og brukervenlighet.

Ikke testet selv enda, men den hadde vel aldri sett dagens lys i 08 om det ikke var for en viss Iphone.

 

For meg var i hvertfall dette like viktig kriterie som at faktisk telefonen er veldig kurant om man godtar dens mangler.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...