Gå til innhold

Kulturo: Columbia filmer grafisk novelle


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ENDELIG!!!

Dette er min favoritt tegneserie gjennom tidene! Det var snakk om en film for flere år siden (1998), som det ikke ble noe av blant annet fordi den ble sett på som religiøst kontroversiell og mørk, så jeg startet å miste håpet. Historien passer veldig godt til film, så det er rart at nesten alle andre tegneserier har blitt gjort om til film før denne.

Når nyheten endelig kommer er det jo ikke hvem som helst som skal regissere heller, så jeg gleder meg veldig.

Endret av hungry hippo
Lenke til kommentar

"Grafisk novelle" vil si en erotisk novelle... Tegneserieroman/-novelle er vel bedre. Bare sånn til oppdatering, for man kan fort ta feil!

Ellers så håper og tror jeg at dette kan bli bra, har lest en del av serien, ikke alt, og det er mye bra der

Endret av SobrietyMisfit
Lenke til kommentar

Jah! Dette kan bli spennende. JEg er dog litt skeptisk til hvordan de skal presse en så stor og kompleks historie sammen til en film.

 

De må jo ha med

-Genesis (og de konsekvensene det fikk for menigheten til Preacheren)

-The Holy Grail m/Starr i spissen som jager etter genesis

-The saint of killers som også er på jakt etter vår helt

-Tulip og Cassidy.

 

Problematisk:

-Barndommene og historien bak familien til Preacher himself. Når dette blir tatt vekk blir jo Tulips mindre behagelige opplevelse også ryddet vekk. Med mindre man da skriver om litt.

-Kampen innad i the Grail og historien rundt dette, men da forsvinner jo kanskje også litt av motivasjonen Starr har for å jage Preacher

-Historien rundt Cassidy, en historie som førte til en av de artigste delene, når Cassidy møter "Gotherne".

-Og sikkert mye mer

 

Det burde kanskje heller vært en miniserie?

Lenke til kommentar

Jeg hiver meg på korstoget (badompysj) og gleder meg til en filmatisering, The Preacher er en rååå tegneserie. Håper ikke dem demper ned det religiøse aspektet for mye. Her kan man virkelig kritisere så det holder.

Det er vel litt politisk ukorrekt (eller upolitisk korrekt?) å si det, men håper også den blir voldelig som fy. Makan til herlig rå vold det er i tegneserien skal man lete lenge etter.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...