Gå til innhold

Nett-PC-er overalt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Morsomt å se på dem, eller mange som kjøper dem?

Godt poeng! :) Dette går på visninger av produktsidene, altså hva folk kikker mest på. Dog er det nok en viss sammenheng mellom dette og hva det selges mest av, men dette burde vi se nærmere på, f.eks. høre med butikkene selv om hva de selger mest av osv.

 

Bare jeg som synes at nett-pc er et utrolig dårlig navn på disse greiene?

Forslag mottas med takk - hva vil du kalle dem? En nett-PC er jo en knøttliten, billig og prosessorsvak maskin, til forskjell fra f.eks. en tradisjonell ultraportabel, som er langt dyrere (og kraftigere) :)

Lenke til kommentar
Bare jeg som synes at nett-pc er et utrolig dårlig navn på disse greiene?

Forslag mottas med takk - hva vil du kalle dem? En nett-PC er jo en knøttliten, billig og prosessorsvak maskin, til forskjell fra f.eks. en tradisjonell ultraportabel, som er langt dyrere (og kraftigere) :)

Har ingen forslag, men "nett"-delen får meg til å tenke internett når meningen kanskje er at den skal være "liten og nett"? Får meg til å tenke at det her er snakk om en pc som kun skal/kan brukes til surfing, og det er jo helt feil.

Lenke til kommentar
Har ingen forslag, men "nett"-delen får meg til å tenke internett når meningen kanskje er at den skal være "liten og nett"? Får meg til å tenke at det her er snakk om en pc som kun skal/kan brukes til surfing, og det er jo helt feil.

 

Det er akkurat det som er meningen med disse maskinene. De er hovedsaklig laget for bruk mot internett. Grunnen til at vi bruker termen Nett-pc er for at vi vil vise at det ikke er en bærbar pc. Maskinene er ikke spesielt kraftige etter dagens standard og egner seg ikke til å bli brukt til mye forskjellig. På engelsk kalles disse maskinene for netbooks.

Lenke til kommentar

Hm, greit. Selv ville jeg brukt en slik mer som en "på farten"-pc, noe jeg kan slenge i vesken uten å få skjev korsrygg etter kort tid. Ta notater på universitetet og slikt. Er det de jeg kjenner bruker sin lille asus til.

 

Synes "nett-PC" er veldig lite spesifikt, er vel kanskje det jeg reagerer på. En eldre laptop jeg kun bruker til surfing fra sofakroken vil jo da også bli en nett-pc, men er samtidig noe helt annet enn det artikkelen omtaler.

 

Men nok om det, vil ha meg en jeg også, uavhengig av navn :wee:

Endret av PT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...