Gå til innhold

Sniktitt: Dette er nytt i Windows 7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg håper virkerlig at de bygger opp Windows fra nytt av. At kjernen i Windows skrives helt på nytt. Slik jeg har forstått det har den vært lik i en god del Windows-utgivelser nå. Jeg mener og å ha hørt at de planla dette for Windows 7, men at de nå har droppet det.

 

Jeg vil ha bedre ytelse og mindre feil, det virker for meg som om dette er en ny versjon av Windows Vista, bare i enda ett nytt og mindre ytelsesvennlig utseende.

Lenke til kommentar

Det ser ved første øyekast ut som om det meste er små forbedringer. Men når du tenker litt over det, er det mye nyttig funksjonalitet som er lagt inn. Tror dette kan bli veldig effektivt. Spesielt når trykkskjermer kommer inn på markedet for alvor.

 

Jeg er allikevel veldig spent på se om de holder løftene om bedre responsivitet. Noen ganger tar det opptil tre sekunder å åpne Internet Explorer 7, og fem sekunder med Firefox 3. Hadde vært en fin følelse om dette ble redusert til rundt ett sekund.

Lenke til kommentar

Ser at litt info jeg ble gitt ikke er gjengitt her. Mulig at det fortsatt er "under wrap".

 

Anyway, jeg tror Windows Seven kan bli bra. Hadde vært fint med et solid, nytt OS fra Microsoft som er en verdig erstatter for XP. Håper også at de drøyer litt med alle utgavene, og heller baserer seg rundt enten en hel utgivelse eller "Home" og "Pro", slik det var i XP.

Lenke til kommentar
skal være enig med en som sa på itavisen:

 

windows 7 grensesnitt ligner kde :tease:

er det negativt for windows, eller positivt for kde?

Positivt for KDE, maybe? :) Da blir det jo enklere for Windows 7-brukere å ta i bruk f.eks Kubuntu. Og Linux/KDE vil få flere brukere.

Endret av Hammarhaus
Lenke til kommentar
skal være enig med en som sa på itavisen:

 

windows 7 grensesnitt ligner kde :tease:

er det negativt for windows, eller positivt for kde?

I mine øyne er det mye praktisk kde funksjonalitet sammen med de delikate galss-effektee til vista. Jeg syns ikke det er negativt for kde på noen måte, men jeg tror det kan gjøre windows bedre. KDE har jo alltid hatt mye til felles med windows i utseende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...