Gå til innhold

Kulturo: Flight of the Conchords - sesong 1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oppdaget serien for et par år siden i jula. En kompis hadde funnet masse låter på youtube vi lo oss fillete av på vorspiel.

Det er jo ikke bare sangene som er morsomme, men den fullstendige lavpanna humoren og den utrolige kjemien mellom de to og manageren. Og at hverken Brett eller Jermaine tar humor i det hele tatt, de er alltid dødsalvorlige.

 

Du FØLER virkelig sjalusien hos Jermaine når Brett får seg kjæreste.

 

Tror det bare finnes 1 sesong. Også er det et par TV specials, som et konsertopptak (der alt fra youtube er tatt fra) og en "dokumentar" om da FOTC dro på en slags battle of the bands-festival i USA.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Var litt skeptisk til at de hadde sanger midt i episodene, men etter å ha sett halve sesongen av Flight of the Conchords, synes jeg de er vanvittig morsomme.

 

Hvis man liker "The Office" må man helt klart se dette.

 

Brett og Jermaine - "Business time":

Endret av -OleChristian-
Lenke til kommentar

Nerder elsker denne serien tror jeg, fordi vi ser mye oss selv i låttekstene. Spesiellt musikknerder, å se Brett dra frem 80-talls keytar-keyboard i den ene episoden fikk meg til å knekke sammen. Og robotsangen, "the distant future...the year 2000". Eller at manageren fortsatt bruker en Commodore 64 som kontormaskin.

 

Se filmen hos Youtube

 

Herlig tekst. "There are no more elephants....there is no unethical treatment of elephants either". Og for ikke å glemme Binary Solo..zerozerooneonezerozerozerooneoneoneone

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Kjapp kommentar til anmelder: Den dama de begge to forelsker seg i, og som gjør at Jemaine flytter ut, er vel ikke Coco? Det er vel dama til Bret når Jemaine forelsker seg i nevnte kvinne (ikke Coco) som er Coco, mens den andre dama er den som Bret egentlig også elsker, også ender det opp med en "gave-battle" mellom dem? Mener at den kvinnen spilles av ho som spiller i Clueless-tv-serien (ikke at jeg har sett på den!)

 

Anyways, genial serie, verdt å sjekke ut ALT på youtube!

Lenke til kommentar

SobrietyMisfit:

Æh ... Jeg gikk meg litt bort i hva du egentlig skriver, men for å gjøre det enklest mulig: Gave-battlen var jo i forb. med hun blonde som forlover seg med en annen, ja hun blonde fra Clueless. Det er hun som heter Coco, er det ikke? Ellers har jeg rett og slett husket heelt feil og beklager.

 

 

Forresten - etter hva jeg vet er det en sesong 2 på gang, men den er ikke klar ennå. Bare å glede seg!

Lenke til kommentar
Det jeg mente var at hun blonde IKKE heter Coco, men at Coco er hun mørkhårede Bret er sammen med når Jemaine prøver seg på hun blonde

 

En sjapp tur på wikipedia viser at den blonde jenta heter Sally! Så jeg har rett, så det så!

 

du har rett du har rett! Coco har brunt hår og er med i 2 episoder og sanger, men Sally er med tidligere i sesongen. Coco hadde vel heller ikke noe å gjøre med Jemaine? Bret traff henne på skilt-holder-jobb og Jemaine var bare en attpåklatt på noen av datesene deres.

 

"Yoko.. Oh no..!" :D

Lenke til kommentar

Begynner å bli noen år siden Season 1 nå, spørs om det blir noe mere. Men de reiser jo rundt og spiller live overalt, nå da.

Serien har jo boosta karrieren deres som musikere minst 500%.

 

Er så artig å se hvor sjalu en av de to blir hvis den andre finner kjæreste. Og at de ender med å dumpe dama og være bestiser igjen til slutt.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Ja ville nok bli mye gjentakelser.."Brett finner dame, Jermaine blir sjalu.." (og motsatt). "Bandet oppløses og kommer sammen igjen." "Gale stalkeren henger etter dem" osv. Men låtene er nå bra uansett.

 

Jeg så Business Time på MTV på ganske tung rotasjon i sommer. Videoversjonen, ikke live versjonen. Og den franske sangen som egentlig bare er franske tulleord tatt helt ut av sammenheng.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...