Gå til innhold

Mer om Windows 7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"En åpen betaversjon av Windows 7 blir trolig lagt ut i midten av desember"

 

På meg virker det mer og mer som om Vista er betaversjonen av Windows 7. Hva skjedde med hele "helt ny, minimal kjerne"-opplegget som var ment å være den store nyvinningen i Windows 7?

 

Lista over "nyvinninger" ser veldig generisk ut imo. "Bedre støtte for ditt, litt mer av datt". Trenger man virkelig å gi ut et helt nytt operativsystem for slikt?

 

"Folket liker ikke Vista... gi det ny innpakning, ny kampanje og selg det igjen som Windows 7... ingen tid til ny kjerne!"

Skeptisk :(

Endret av Dummst
Lenke til kommentar

Hva legger de i "Bedre kontroll av multimedieinnehold"? Bedre kontroll for hvem? brukeren eller de som leverer media? Ellers er det jo bra de får lettere enhetsbehandling. Personlig håper jeg de fokuserer endel på å forbedre eksiterende funksjoner framfor å stappe på nye, feks filkopiering og nettverk, og ressursbruk. Det er mer å hente der enn påå legge til nye funksjoner i mine øyne.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Ny enhetsbehandling skal gjøre det enklere å installere og konfigurere nye enheter.

Problemløsning skal bli enklere.

Bedre kontroll av multimedieinnehold.

Nytt rammeverk for konfigurering av animasjoner.

Ny oppgavelinje og skall-integrasjon.

Støtte for trykkfølsomme skjermer.

Forbedret Bluetooth-støtte.

 

Eh? Hvor er nyhetene? Mye av dette høres ut som reint service-pack stuff. Har markedsavdelingen fortsatt hele kontrollen i MS brakka ?

Dersom dette er hva de finner verdt å nevne i forhold til Vista tyder det dårlig.

Lenke til kommentar

Mini modulkjerne i windows 7 var en MISFORSTÅELSE. Det har aldri vært snakk om noen minikjerne i win7, men når microsoft viste fram minkjerneprosjektet sitt var det et lass med journalister (spesielt IT-avisen på norsk side) som presterte å skrive "windows 7 får modulbasert kjerne" med store tabloidbokstaver.

 

Windows 7 får ikke minikjerne, og skulle aldri ha det heller!

Lenke til kommentar

Må si meg enig med ATW, er bedre å fokusere på å gjøre ting bedre og luke ut problemene som har vært med Vista enn å stappe inn en hel mengde med nye halvferdige ny vendinger!

 

Om de får skikk på den latterlig trege fil overføringen både lokalt på disk og over nettverk så hopper jeg nok trolig over på Windows7! Er hovedsaklig dette som har vært problemet mitt med Vista / Server 2008 det faktum at det går grise tregt å kopiere hva det enn måtte være!

 

Så får vi håpe på en ny forbedret og krympet kjerne med Windows8 i 2013-2014! :)

Syntes det er riktig av Microsoft å fokusere på å rette opp de problemene og manglene som alt er enn å fokusere på nye ting, er jo kanskje det som var hovedsaklig problemet med Vista? De planla ALT for mye nytt, tiden ble for knapp, de begynte å stresse og de tingene de fikk lagt inn ble bare halvferdige?

 

Hvorvidt Windows7 likså greit kunne blitt kalt Windows Vista Service Pack 3 er nå en annen sak, men nå er det jo slik at Microsoft skal levere et nytt operativsystem hvert tredje år? Og det er kanskje nødvendig med Windows7 siden Vista har fått et så latterlig dårlig rykte at selv de som har NULL erfaring med Vista driver å slenger drit som om de skulle hatt allslags erfaring og Vista skulle vært det verste som fantes her på jord.

Lenke til kommentar
Om de får skikk på den latterlig trege fil overføringen både lokalt på disk og over nettverk så hopper jeg nok trolig over på Windows7! Er hovedsaklig dette som har vært problemet mitt med Vista / Server 2008 det faktum at det går grise tregt å kopiere hva det enn måtte være!

Jeg må innrømme at jeg ikke akkurat ser på filoverføring i Vista som tregt - vennligst fordypt.

Lenke til kommentar

Skulle det der liksom være en sales-pitch? Var jo bare masse drit jeg ikke bryr meg om, som sikkert spiser opp enda mere ressurser.

 

MS burde begynne å differrensiere OS'ene sine, eller ihvertfall lage ulike boot-moduser. En for gamere som er lett og lite krevende, en for utviklere som trenger mer kontroll over maskinen, en intuitiv GUI-variant for lite datakyndige osv...

 

Jeg så DELL hadde laget en web-modus-knapp på en av maskinene sine. Starta et lynkjapt OS som var oppe på få sekunder, og som kunne drive en browser (som er det ihvertfall jeg holder på meg 90% av tia jeg er på en pc)

Endret av Lachrymol
Lenke til kommentar

Om jeg skal kopiere la oss si World of Warcraft mappen min fra Program Files til Root mappen på Disk C: så tar det kanskje 8min på WinXP og minst 12-15min (om ikke enda lengre tid) i Windows Vista? Ting er en smule bedre med Server 2008 men fremdeles et godt stykke etter WinXP dessverre :(

 

Om jeg førsk skal begynne å kopiere til og fra minnepinna mi så tar jo det minst dobbelt så lang tid, om ikke enda lengre tid med Vista kontra WinXP. Har jo faktisk lest benchmarks på nettet som faktisk bekrefter at fil kopiering i Vista tar lengre tid enn både Server 2008 og ikke minst WinXP. Og det er samme leksa over lokalt nettverk dessverre :(

 

Et annet problem jeg hadde mye av er at når jeg laster ned med uTorrent over lengre tid så vil jeg plutselig ikke kunne åpne nettsider med FireFox lengre? Ei heller IE? Det var ikke nettet som hadde falt ut siden uTorrent fremdeles koste seg, men åpne nettsider kunne jeg altså ikke? Selv ikke etter at uTorrent ble avsluttet, jeg restartet både modem og rotuer, men fremdeles ikke mulig å åpne blant annet hardware.no? Måtte faktisk en restart av maskinen til for at nettsider kunne åpnes igjen? Ble latterlig irriterende i lengden.

Lenke til kommentar
Om de får skikk på den latterlig trege fil overføringen både lokalt på disk og over nettverk så hopper jeg nok trolig over på Windows7! Er hovedsaklig dette som har vært problemet mitt med Vista / Server 2008 det faktum at det går grise tregt å kopiere hva det enn måtte være!

Jeg må innrømme at jeg ikke akkurat ser på filoverføring i Vista som tregt - vennligst fordypt.

 

Dette er ikke noe mac fanboy svar, har ikke MAC. Installerte OSX Leopard på pc'en min hvor jeg har Vista (Hackintosh), og noe av det som virkelig imponerte meg var den VANVITTIGE forskjellen i hastigheten på overføring av filer. OSX leopard var minst dobbelt så rask sammenlignet med Vista. Tok ikke noen vitenskapelig tilnærming til det hele, men forskjellen var såpass stor at det var det jeg bet meg mest merke i. Hvorfor vet jeg ikke, men er tydelig Vista har en eller annen flaskehals i forhold til filoverføring.

Lenke til kommentar
På små filer er vista tregere, på store filer er det raskere.

 

Om jeg overfører en 720p film filserver -> desktop så går det vesentlig raskere i Vista - og enda raskere ved bruk av TeraCopy (anbefales)

 

Bare om du kjører default-innstillinger på XP, det er trivielt å tweake det oppp til å bli raskere enn Vista, og alt dette fordrer at du ikek spiller en MP3 mens du gjør da, da vil vista plutselig hogge ytelsen end til 10% av vanlig. Videre er CPU-loaden svært høy kontra andre os for SMB-overføring.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
På små filer er vista tregere, på store filer er det raskere.

 

Om jeg overfører en 720p film filserver -> desktop så går det vesentlig raskere i Vista - og enda raskere ved bruk av TeraCopy (anbefales)

 

Tja, å si at Vista er sakte på små filer er nok snilt sagt.

Et minnekort her i gården med ca 1Gb og som har 10Mb/s skrive og lese oppnår under vista den utrolige overføringshastigheten på 500Kb/s mens under Xp så er hastigheten opp mot det kortet greier å yte.

Ved å fjerne differensiell komprimering så økte denne til 3.5MB/s , fortsatt langt under hva drevet burde greie (dvs fra 5% hastighet til 33% hastighet) , jeg forstår bare ikke hvordan Ms har greid å rotet dette til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...