Gå til innhold

Kulturo: La den rette komme inn


ironic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den var bare satt opp i en relativt liten sal i Trondheim og, ikke en gang denne var helt full.

Filmen imponerte imidlertig stort! Et originalt manus, vakkert og enkelt fotografert og uvant godt spilt. Ikke mange typiske vampyrfilmer klarer å holde meg interessert, men denne var utvilsomt noe for seg selv.

 

På Nova ja, det er vel fordi den ikke kommer til bli sett av så massivt mange. Skal ned på Nova etterpå og se den, blir bra.

Lenke til kommentar

Må bare slenge meg på bølgen og utrykke min elsk for denne filmen. Lindqvist har kuttet stort av sitt eget materiale i manuset, men det passer filmen helt greit. Politikjæresten til Oscars mor er fjernet helt, historien til Håkan er forminsket og kuttes helt av etterhvert(Kanskje dette jeg savnet mest), Eli's forhistorie blir ikke vist, men bare hintet til.

 

Filmen er utrolig vakker, og samtidig i noen scener vanvittig brutal. Skuespillerne er også så godt som perfekte, de to barneskuespillerne gjør en vanvittig imponerende jobb. De har også dubbet stemmen til Lina Leandersson med ei litt eldre jente, noe som er en genistrek med tanke på hennes fremstilling.

 

Alt i alt et fantastisk stykke arbeid.

Endret av Dimitrij
Lenke til kommentar

Gleder meg til denne kommer på Blu-ray! :)

 

Må forresten si meg uenig med anmelderen til Kulturo ang. katte-effektene. Personlig synes jeg de så knall ut. Jeg antok at de var animerte egentlig kun fordi de gjorde ting katter ikke kan trenes opp til å gjøre. Nå så jeg ikke filmen i verdens største kinosal, da men. Effektene var generelt knall.

 

Det er også imponerende hvor flinke produsentene har vært med å markedsføre filmen. Screenings på utenlandske filmfestivaler som har ført til haugevis med utlandske anmeldelser med presse kits som bilder, trailere og plakater. IMDb profilen er også stappet med info, bilder og aktivitet.

 

Svenskene får det til.

Lenke til kommentar

Det er vel derfor det tok såpass lang tid før vi fikk se den. Den gikk jo på kino i Sverige for en liten stund siden, og man så at markedet for denne filmen var mye større enn man hadde trodd. Tror de brukte en stund for å revurdere markedsføringsbudsjettet for å si det sånn.

 

Når det gjelder kattene, så var de også bedre enn forventet. Jeg hadde hørt masse pes om akkurat den scenen, men tenkte faktisk ikke så mye over de dataanimerte kattene, utenom at de fløy veggimellom :)

Endret av Dimitrij
Lenke til kommentar
  • 4 år senere...
×
×
  • Opprett ny...