Gå til innhold

Windows 7 til Asus Eee


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Folk har bare latt seg rive av den negative omtalen Vista har fått. Se bare på den kampanjen Microsoft hadde i vår med "Windows Mojave" som bunn i grunn bare var Vista med nytt navn. Vista er blitt negativt ladd, og microsoft er desperat i å skifte..

 

Windows 7 kommer nok neste år, det tviler jeg ikke på.

 

Vista SP2 = Windows 7 RC

 

Windows Vista SP 2,5 = Windows 7 RTM

 

Balmer har jo selv uttalt at Vista programvare og drivere blir fullstendig kompatible med Windows 7. På en annen side, selv syntes jeg Vista fungerer flott idag, men merker stor forskjell fra idag, sammenlignet med første gang jeg prøvde det. Derfor vil Windows 7 være rimelig godt "testet" i forkant, og vil ikke ha i nærheten av alle problemstillingene som Vista hadde.

 

Samtidig har du også gjengen som har tviholdt til XP, og vil neste år være så desperate at de er villig til å la seg frelse av alt, samme hva..

 

Edit:

Det som desverre er synd her, er at Windows 7 blir en minimal oppgradering. Skal mine teorier være sanne, vil det bare være Vista SP 2,5. Men ny funksjonalitet lovet siden NT tiden (*host* filsystem), kan vi desverre se lenge etter.

Endret av alaruz
Lenke til kommentar
Folk har bare latt seg rive av den negative omtalen Vista har fått. Se bare på den kampanjen Microsoft hadde i vår med "Windows Mojave" som bunn i grunn bare var Vista med nytt navn. Vista er blitt negativt ladd, og microsoft er desperat i å skifte..

 

Det kan så være, men kritikken er i mine øyne legitim, et OS som kommer et så lang tid og så mye ressurser, som egentlig er på linje med XP for brukeren, det er for dårlig, de har levert et dårlig produkt, og det er bra folk har reagert.

 

AtW

Lenke til kommentar
"Windows 7 når den lanseres neste år"

HAHAH neste år... 2009... Neppe HW.

2011 er nok mer riktig.

 

Seph

 

ehm... om du leser litt blogger fra utviklerene på windows 7 - så snakker de i fortid..

 

..som om det er ferdig. De er jo klar med er rc1 versjon til spesielle (mis)brukere.

 

Det tar lang tid å kvalitetsikre arbeidet - og det er dette alt står og faller på. Produktet tror jeg er ferdig, altså med tanke på features etc.

Lenke til kommentar

Vel siden brebånd og online hele døgnet var et fremmed ord da Windows XP kom var vel en av den største grunnen til at Xp aldri fikk den dårlige omtalen den burde hatt. Altså Windows XP var ikke ett hakk bedre en hva Vista var når den kom. i 2001 - 2002 hadde Xp store problemer. Drivere, og regelmessige BSOD. (dette var ikke tilfelle med Vista, kanskje under beta men ikke release)

 

 

Jeg prøver ikke beskytte Windows Vista her. Men den har kommet seg kraftig. Vi må huske at i 2006 når vista fremdels var veldig nytt var ordet som alle bar "blogging" som gjorde at mye stygg omtale ødela for mange, og folk skippet da å lage sine egne meninger.

 

 

Jeg håper de kommer til å levere et ferdig produkt som ikke sliter så mye i begynnelsen siden det var der de brant seg kraftig med Vista, eller at for mange fikk beta tilgang. (siden det var det som var det store problemet, at for mange hadde prøvd et halvferdig produkt.)

Endret av j0achim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...