Gå til innhold

Her er MSI Eclipse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

3500kr for ett hovedkort er nok uaktuelt, men dette så ut som en god konkurent, men jeg tror fortsatt Asus har de beste biosene sammenligned med andre, men det spørst.m Kanskje MSI gjør det store denne gangen. Jeg venter bare på prisen på Asus sitt X58 Rampage hovedkort. Det så veldig bra ut, og jeg liker spess å klokke så om prisen holder seg under 2500 kr skal jeg nok tenke på det:D

 

er det noen som vet prisen ca?.

Lenke til kommentar

Sånn går det når Intel får hindre andre produsenter i å lage brikkesett til LGA1366 og kan ta hva de vil for X58. Så vidt jeg har skjønt så er det lite som tyder på at noen LGA1366-hovedkort kommer under 2000 kr før til våren.

 

Den nye intel-plattformen ser ut til å koste mye mer enn den smaker. Jeg tipper salget vil bli lavt hovedsaklig på grunn av konkurransen fra deres egen LGA775-plattform, men trolig også i stigende grad på grunn av AMD Deneb 45nm som lanseres snart. Den tror jeg kan bli den sterke utfordreren Phenom burde vært fra starten av. Med AM2+ hovedkort fra 500 kr, 4GB DDR2-1000 fra 700 kr og prosessroer godt under 2000 kr kan dette bli svært mye for pengene, særlig mot LGA1366.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jøsses, MSI hk til 3500.- !!

 

Da venter jeg heller på workstation hk fra Tyan eller SuperMicro. Eventuelt droppe Intel og benytte dual Deneb/Opteron isteden.

Prisen på en Phenom+X58+DDR3 maskin ser jo ut til å bli helt hinsides enhver fornuft inntil godt utpå neste år.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Syntes det er veldig fokus på high-end HK til intel-plattformen for tida. Er det generelt mindre å velge i for AMD?

Det er vel fordi Intel lanserer ny sokkel (LGA1366), brikkesett (X58) og CPU (Nehalem) i løpet av November.

 

Når AMD kommer med sin Deneb (Nov/Des) vil den antagelig yte litt dårligere enn Nehalem, men jeg vil tro den vil bli mye mer behagelig for lommeboka. Deneb støtter i tillegg de gamle AM2 & AM2+ soklene i tillegg til AM3, dvs den vil takle både DDR2 og DDR3 minne.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
Deneb støtter i tillegg de gamle AM2 & AM2+ soklene i tillegg til AM3, dvs den vil takle både DDR2 og DDR3 minne.

Deneb-versjonen med AM3 ser ut til å komme til våren. De som kommer i desember ser altså ut til å bare komme med AM2+ (og dermed være kompatibel med AM2 men ikke AM3.) Men det er mulig jeg tar feil.

Lenke til kommentar

Er enig der, max 1800kr for et HK. Forskjellen mellom overklokking for en vanlig overklokker er ekstremt liten. De fleste hovedkortene i fra asus i 1000kr klassen klokker helt fint med mindre du skal drive med ekstrem klokking (dvs bedre kjøling en luft og vann)

 

Til 3000kr skal eg faen meg ha den beste IO ytelsen og best lydkort løsning lan løsning + raid kontroller og diamant ledere :roll: Då kan eg heller si, "men det var verd pengene"

Endret av HWBruker
Lenke til kommentar

3500 er ikke mye for et hovedkort som skal ha høy kvalitet komponenter som sound card, nettverk kontroller, ... og diverse andre komponenter som hver for seg koster gjerne en god del.

 

Når vi tar hensyn til at bare å fylle hig-end RAM på dette vil koste mer enn 3500, da HK prisen virker ikke så høyt. Men når man skal kjøpe HD + CPU + RAM samtidige, da vil det plutselig virke for mye.

 

La oss håpe at X58 har nok godbiter til å rettferdiggjøre en 8-høvdinger oppgradering.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Til 3000kr skal eg faen meg ha den beste IO ytelsen og best lydkort løsning lan løsning + raid kontroller og diamant ledere :roll: Då kan eg heller si, "men det var verd pengene"

 

Vel, workstation hovedkort er ofte over 3k, men de er som regel med 2 eller 4 cpu sockets samt et heftig antall RAM plasser. Men til singel-cpu å være er mer enn 3000 helt hinsides.

Lenke til kommentar
3500 er ikke mye for et hovedkort som skal ha høy kvalitet komponenter som sound card, nettverk kontroller, ... og diverse andre komponenter som hver for seg koster gjerne en god del.

 

Når vi tar hensyn til at bare å fylle hig-end RAM på dette vil koste mer enn 3500, da HK prisen virker ikke så høyt. Men når man skal kjøpe HD + CPU + RAM samtidige, da vil det plutselig virke for mye.

 

La oss håpe at X58 har nok godbiter til å rettferdiggjøre en 8-høvdinger oppgradering.

 

Det lydkortet der er langt fra en rettferdiggjørelse i forhold til den unormalt høye prisen. Synes HK-prisen er altfor høy iom. at du kun kan sette inn DDR3-1333 RAM og kun det. Det yter jo omtrent likt som DDR2 og er derfor ikke verdt de ekstra pengene. Nettverkskontrollereren på dette kortet har jeg ikke stort mer tiltro til en vanlig en integrert kontroller på et langt billigere hovedkort.

 

Det er vel i hovedsak overklokkingsegenskapene som koster, ikke utstyret. Men så har jo MSI brukt å hatt høy pris på sine HK. 780i Platinum koster jo omtrent 2800 ved lansering.

Lenke til kommentar
Deneb bør yte like bra som Penryn klokke for klokke hvis jeg skal vurdere den iallefall. Deretter tenker jeg på prisen.

Smak og behag. Jeg tror de aller fleste tenker pris vs ytelse fremfor ytelse klokk for klokk.

 

Se for deg følgende scenario: Deneb yter 95% av Penryn klokk for klokk, men kommer med like høye klokkehastigheter til halve prisen. Du må selvsagt velge fritt hva du vil, men jeg tror de fleste vil tenke pris vs ytelse og synes at 100% prisøkning for 5% bedre ytelse koster mer enn det smaker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...