Gå til innhold

Integrert grafikk blir kraftigere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Disse grafikkbrikkene gir et ytelsesnivå som nærmer seg det man er vant til på et tradisjonelt grafikkort.

Det har jo alltid gått fremover for både integrert og dedikert grafikk. Så lenge jeg har fulgt med så har alltid integrert grafikk hatt ca 50% av ytelsen til de billigste dedikerte grafikkortene og ca 5% av ytelsen til toppkortene. Geforce 9400 ser ikke ut til å endre noe på det. Det følger bare samme utvikling som alle andre grafikkløsnigner har hatt. Dedikert grafikk sitt forsprang forblir den samme.

Lenke til kommentar

Skrive leif, macbok skrives macbook liten edit der.

 

men, det er noe jeg har lurt på siden AMD lanserte 780G.

 

Man har imac, intel G35 eller ka det heter, det suger kuk for å si det mildt, nvidia hadde ikke mye å stille opp med heller.

 

Strider det også ikke med konkuranse loven å levere macs kun med intel cpu ? det funker jo med amd cpu og, men apple gjør ikke det.

 

jeg ville hatt en x2 på 2.3 ghz med 780G enn 2.3 ghz intel c2d meg G35, seriøst, cpu har ikke så mye å si spør du meg.

Lenke til kommentar
Skrive leif, macbok skrives macbook liten edit der.

 

men, det er noe jeg har lurt på siden AMD lanserte 780G.

 

Man har imac, intel G35 eller ka det heter, det suger kuk for å si det mildt, nvidia hadde ikke mye å stille opp med heller.

 

Strider det også ikke med konkuranse loven å levere macs kun med intel cpu ? det funker jo med amd cpu og, men apple gjør ikke det.

 

jeg ville hatt en x2 på 2.3 ghz med 780G enn 2.3 ghz intel c2d meg G35, seriøst, cpu har ikke så mye å si spør du meg.

 

det går vel på avtaler, da det er flere produsenter som bare leverer Intel eller bare AMD

Lenke til kommentar
Strider det også ikke med konkuranse loven å levere macs kun med intel cpu ? det funker jo med amd cpu og, men apple gjør ikke det.

Huh? :) Nei, det strider ikke mot noe som helst. I alle fall ikke "konkuranse loven" (hva nå enn det er). Du skal få poeng for å få meg til å gå "Haha, what?!?" nå nettopp. Brightened my day :)

Endret av josh909
Lenke til kommentar
Skrive leif, macbok skrives macbook liten edit der.

 

men, det er noe jeg har lurt på siden AMD lanserte 780G.

 

Man har imac, intel G35 eller ka det heter, det suger kuk for å si det mildt, nvidia hadde ikke mye å stille opp med heller.

 

Strider det også ikke med konkuranse loven å levere macs kun med intel cpu ? det funker jo med amd cpu og, men apple gjør ikke det.

 

jeg ville hatt en x2 på 2.3 ghz med 780G enn 2.3 ghz intel c2d meg G35, seriøst, cpu har ikke så mye å si spør du meg.

Nvidias 8*00 løsning har vel ikke stått noe tilbake for AMDs 780G så vidt jeg vet..

Lenke til kommentar
9300/9400 er for sokkel 775.

Her er en test fra AnandTech. De kan absolutt konkurrere med AMD 780/790 på ytelse samtidig som effektforbuket er betydelig lavere.

 

 

en annen ting som også må nevnes er 775 sin evne til undervolting. de får ALLT for mye Vcore, har 2 stykk quad nå QX9650 får 1,23V men trenger kun 1,04V og en X3210 som får 1,24V men kun trenger 1,01V. sistnevnte har en TDP på 105W men ved undervolting drar HELE systemet litt over 60W (g31)

 

 

så dette ser ut som en super kombinasjon for htpc og generell kontor/familie maskin

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar
9300/9400 er for sokkel 775.

Her er en test fra AnandTech. De kan absolutt konkurrere med AMD 780/790 på ytelse samtidig som effektforbuket er betydelig lavere.

 

 

en annen ting som også må nevnes er 775 sin evne til undervolting. de får ALLT for mye Vcore, har 2 stykk quad nå QX9650 får 1,23V men trenger kun 1,04V og en X3210 som får 1,24V men kun trenger 1,01V. sistnevnte har en TDP på 105W men ved undervolting drar HELE systemet litt over 60W (g31)

 

 

så dette ser ut som en super kombinasjon for htpc og generell kontor/familie maskin

Er jo fint når det går ant å undervolte ting. Men de fleste overklokker jo i stedet for å få mer ytelse(uten å bry seg om effekten) enn å undervolte for å få ned effektforbruket. Core 2 familien er jo generellt veldig villig på lite volt. Er ingen problemer å kjøre min q6600 på stockvolt på 3ghz for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Effekt forbruket, vi snakker om samme platform vs platform der, som amd leder trur jeg, ytelses messig har jeg ikke sagt noe om at nvidia ikke har hatt probs i GF9 serien iallefall.

 

 

MEN, hvorfor tok ikke apple ibruk 45 W amd x2 +780g som banker intel intel løsninga overall vil jeg si, bare posetivt at mere intel marked forsvinner, er det noe jeg hater mest i pc bransjen så er det:

 

Intel IGP's.

Broadcom no linux support.

Logitech drivere.

Creative drivere.

 

 

Jeg viller heller sett i lik pris på alle 3, og cpu ytelse, og på mest mulig lik platform, det ser nesten ut som de har testa 89 watts amd x2 vs 65 watts intel cpu......

 

jeg trur fortsatt 780G med under 1 watt idle forbruk er beste som finnes, kansje via har noe som bruker mindre, men ikke som er så bra :p

45 watts amd x2 + 780G bruker under 80 Watt load og 44 W idle.

Endret av iLoVecF
Lenke til kommentar
Disse grafikkbrikkene gir et ytelsesnivå som nærmer seg det man er vant til på et tradisjonelt grafikkort.

Det har jo alltid gått fremover for både integrert og dedikert grafikk. Så lenge jeg har fulgt med så har alltid integrert grafikk hatt ca 50% av ytelsen til de billigste dedikerte grafikkortene og ca 5% av ytelsen til toppkortene. Geforce 9400 ser ikke ut til å endre noe på det. Det følger bare samme utvikling som alle andre grafikkløsnigner har hatt. Dedikert grafikk sitt forsprang forblir den samme.

Enig, det har heller hatt tendensen til å nesten sakke akterut i noen tilfeller.
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...