Gå til innhold

– Det er lov å tilpasse Windows


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

TinyXp og TinyVista fungerer begge 20 ganger bedre en original vare. Merkelig hvor mye litt stripping og tweaking kan ha å si. Sier ikke at Tiny utgavene av MS systemer passer for alle, men for 80% av brukerne fungerer det bedre.

 

"Snilt" gjort alikavel av Ms å la kunder tilpasse installasjonene selv. At de tviholder på WGA eller annen kopibeskyttelse er vel helt naturlig (selv om virkemåten til WGA kanskje er litt ekstrem noen ganger), hadde de gått bort fra dette hadde de vel nesten bare kunnet gi bort Operativsystemet gratis?

Lenke til kommentar

I praksis er tweaking og stripping av windows now alle pc leverandører driver med. I tillegg slenger de inn all mulig dritt(bloat) som de ønsker å plage brukeren med.

 

WGA er ikke et problem for de som bruker windows med lovlig lisens, det er et ekstra steg av og til ved nedlastinger og oppdateringer fra microsoft. Jeg ser ikke problemet med å betale for software man bruker.

Lenke til kommentar
I praksis er tweaking og stripping av windows now alle pc leverandører driver med. I tillegg slenger de inn all mulig dritt(bloat) som de ønsker å plage brukeren med.

 

WGA er ikke et problem for de som bruker windows med lovlig lisens, det er et ekstra steg av og til ved nedlastinger og oppdateringer fra microsoft. Jeg ser ikke problemet med å betale for software man bruker.

 

WGA er et lite irritasjonsmoment om man har orginal, og er fjernet om man har pirat. Jeg har ikke sansen for det, selv om jeg har orginal windows.

 

AtW

Lenke til kommentar

Skjønner heller ikke hva som er nytt her. Så lenge jeg har jobbet i IT-bransjen har jo dette vært gjort? Eller det noe annet som ligger bak som artikkelen ikke nevner?

 

WGA er et lite irritasjonsmoment om man har orginal, og er fjernet om man har pirat. Jeg har ikke sansen for det, selv om jeg har orginal windows.

 

AtW

Helt enig. Det er vel kun innen IT og underholdningsmarkedet du kan finne piratprodukter som faktisk er bedre enn originalene...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7
WGA er et lite irritasjonsmoment om man har orginal, og er fjernet om man har pirat. Jeg har ikke sansen for det, selv om jeg har orginal windows.

 

AtW

 

Du blir da aldri plaget av dette med en original ? Greitt nok at man med første installasjon må aktivere installasjonen, men det er jo ikke noe mer stress det enn å boote i safe mode og legge inn crack ?

Må vel verifisere windows installasjonen ved oppdateringer, men dette har da ikke pirat versjonene muligheten til, så kan ikke helt se hvordan det kan telle i piratversjoners favør..?

Så hva er egentlig irritasjonsmomentet ? Gjerne opplys meg om det er noe jeg ikke har fått med meg..

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar
WGA er et lite irritasjonsmoment om man har orginal, og er fjernet om man har pirat. Jeg har ikke sansen for det, selv om jeg har orginal windows.

 

AtW

 

Du blir da aldri plaget av dette med en original ? Greitt nok at man med første installasjon må aktivere installasjonen, men det er jo ikke noe mer stress det enn å boote i safe mode og legge inn crack ?

Må vel verifisere windows installasjonen ved oppdateringer, men dette har da ikke pirat versjonene muligheten til, så kan ikke helt se hvordan det kan telle i piratversjoners favør..?

Så hva er egentlig irritasjonsmomentet ? Gjerne opplys meg om det er noe jeg ikke har fått med meg..

 

Det er forskjell på WGA, og aktiviering. Aktiveringen er enda mer irriterende, det er utrolig slitsomt med den når man har orginal-versjon, plutselig må man reaktivere mer eller mindre uten grunn, og plutselig må man ringe inn og sulle i telefonen i 10 minutt. WGA er derimot bare et lett irritasjonsmoment, man må installere noe som ikke er nyttig, og det er irriterende med begrensninger og tull i forbindelse med å hente ned programmer fra MS sine sider.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...