Gå til innhold

Vista SP2 kommer før Windows 7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er vell Service Pack 2 til Windows Server 2008 og til Windows Vista egentlig samme pakken så er vell ikke så merkelig at når det først kommer noe til den ene som kommer det til den andre og? ;)

 

Virker jo ikke akkurat som noen stor oppdatering dette her, blir ikke noe ala Service Pack 1, blir mer som diverse Service Packs til Windows2000, der blei det et par mindre service packs som var uten noen større betydning, mens de fleste Service Packs til WindowsXP derimot har gjerne vært ganske så stort og omfattende.

Lenke til kommentar
Det er foreløpig sparsomt med informasjon om hva SP2 for Vista skal inneholde, men det skal blant annet dreie seg om Windows Search 4, Bluetooth-støtte, støtte for VIA 64-bit CPU, og forbedret kompatibilitet.

Windows search ser jeg ikke noe behov for.

Jeg trodde virkelig at Vista og XP har støttet Blåtann i årevis? Er det noe bug som gjør at det ikke fungerer i Vista?

Hvorfor støtter ikke Vista Vias 64bit-prosessor allerede? Hva er galt?

Lenke til kommentar
Nå er vell Service Pack 2 til Windows Server 2008 og til Windows Vista egentlig samme pakken så er vell ikke så merkelig at når det først kommer noe til den ene som kommer det til den andre og? ;)

 

Virker jo ikke akkurat som noen stor oppdatering dette her, blir ikke noe ala Service Pack 1, blir mer som diverse Service Packs til Windows2000, der blei det et par mindre service packs som var uten noen større betydning, mens de fleste Service Packs til WindowsXP derimot har gjerne vært ganske så stort og omfattende.

 

XP var ubrukelig før SP2. SP3 var heller ikke det store å rope hurra for.. For Windows 2000 var både SP1 og SP2 store og viktige, mens SP3 og SP4 bare treget ned systemet.

Lenke til kommentar
Jeg trodde virkelig at Vista og XP har støttet Blåtann i årevis? Er det noe bug som gjør at det ikke fungerer i Vista?

Vet ikke hva som er galt i Vista, men jeg bruker Blutetooth på XP. Ikke dermed sagt at den er feilfri, for eksempel har bluetooth problemer med å starte opp igjen etter at maskinen har vært i dvale.

 

Hvorfor støtter ikke Vista Vias 64bit-prosessor allerede? Hva er galt?

Denne ble sluppet som en hotfix allerede i sommer. SP2 gjør den bare tilgjengelig for alle.

This hotfix adds the ID and vendor strings for the new VIA 64-bit CPU.

Kilde

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Det er foreløpig sparsomt med informasjon om hva SP2 for Vista skal inneholde, men det skal blant annet dreie seg om Windows Search 4, Bluetooth-støtte, støtte for VIA 64-bit CPU, og forbedret kompatibilitet.

Windows search ser jeg ikke noe behov for.

Jeg trodde virkelig at Vista og XP har støttet Blåtann i årevis? Er det noe bug som gjør at det ikke fungerer i Vista?

Hvorfor støtter ikke Vista Vias 64bit-prosessor allerede? Hva er galt?

 

 

Dette forklarer hvorfor mitt BT tastatur ikke fungerer ved logging til Vista, BT musa fungerer uten problemer. BT tastaturet fungerer første ETTER innlogging til Vista og logitechs drivere er lastet. Bruker USB tastatur for å taste in passord....

Eneste supporten en har fått fra Logitech var beskjed om å legge til USB legacy support i BIOS...noe en seff har! Dette gjelder MX5500 settet til logitech

Lenke til kommentar
Jeg trodde virkelig at Vista og XP har støttet Blåtann i årevis? Er det noe bug som gjør at det ikke fungerer i Vista?

Ja, det er definitivt buggete Blåtann-støtte i Vista. I XP fungerte mitt mobiltelefon-handsfree-sett problemfritt (kjekt å ha om en vil bruke f.eks. Skype uten å sitte rett foran pc-en).

I Vista, derimot, er det bortimot ubrukelig. For å få det til å fungere, må jeg hver eneste gang installere det på nytt. Det er nemlig kun etter den første parringen det virker. Påfølgende parringer går tilsynelatende ok, men ingen lyd kommer gjennom. Hvis jeg avinstallerer handsfreesettet og installerer det på nytt, og så parrer det igjen, så virker det igjen. Men det er jo litt for tungvint å avinstallere det og installere det på nytt hver gang en skal bruke det.

Jeg har prøvd det på 3 forskjellige pcer med Vista, med samme frustrerende resultat! Håper SP2 fikser dette.

Endret av Roadrunner7
Lenke til kommentar
Dette forklarer hvorfor mitt BT tastatur ikke fungerer ved logging til Vista, BT musa fungerer uten problemer. BT tastaturet fungerer første ETTER innlogging til Vista og logitechs drivere er lastet. Bruker USB tastatur for å taste in passord....

Eneste supporten en har fått fra Logitech var beskjed om å legge til USB legacy support i BIOS...noe en seff har! Dette gjelder MX5500 settet til logitech

 

Jeg har samme tastatur som deg, og mitt funker da helt utmerket før win er logget inn eller lastet for den saks skyld. Jeg har vista ultimate x64.

Lenke til kommentar

Måtte legge bort blåtann tastaturet mitt i Vista, virker som om all komunikasjon kuttes om tastaturet blir liggende inaktivt i 15 min (altså om jeg feks skal se serier på PC'n som er en HTPC).

 

Er stuck med et USB-lednings tastatur, håper SP2 kan rette på dette slik at jeg får tatt fram tastaturet igjen :)

 

Er et Logitech PS3 tastatur som tidligere fungerte glimmers til WinXp, men som ikke funker på Ultimate 64

Endret av eNigma333
Lenke til kommentar

Rart. Jeg har et logitech bluetooth tastatur og det mister ikke kontakten etter 15minutter. Jeg bruker det når jeg skal starte spill fra godstolen (spille med spake på tv'n), men har ikke testet å logge inn med det.

 

Var ikke så begeistrert for windows search før jeg heller, men etter å ha brukt vista en i et drygt år, har jeg nesten blitt avhengig av det. Veldig snedig å bare trykke windowstast og skrive navnet på programmet du skal ha, eller en settning i en epost du skal ha. Og windows Search 4.0 er bare en bedre versjon av dette.

 

Mange forbinder windows search 4.0 bare med en søkelinje på startmenyen. Men det er mer enn som så.

Les mer HER

Endret av JKJK
Lenke til kommentar
Var ikke så begeistrert for windows search før jeg heller, men etter å ha brukt vista en i et drygt år, har jeg nesten blitt avhengig av det. Veldig snedig å bare trykke windowstast og skrive navnet på programmet du skal ha, eller en settning i en epost du skal ha. Og windows Search 4.0 er bare en bedre versjon av dette.

 

En ting jeg må nevne i denne sammenhengen er "Launchy" til Windows XP ! Genialt ! Man trykker ALT+SPACE og får opp en liten søkerute som man kan søke fram programmer med ! Aldri mer leite på en stor Startmeny ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...