Gå til innhold

Solcelletelefon fra Siemens


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Stilig utseende, men jeg har mine tvil til at selv noen timer steikende sol er nok til å lade batteriet. Effektivitetsgraden er neppe av de høyeste siden det er en "solbrille" foran panelet. For alt jeg vet lader denne konseptmodellen batteriet ut raskere enn den lader det opp.

 

Er godt mulig dem gjør dette nå nettop fordi dem klarer å utnytte panelet til den grad

at det faktisk holder å la den ligge i direkte sol. Men her i Norge er vi jo vant

med at det kan være dårlig vær, så godt mulig at en overskyet dag ikke er nok til

å holde den gående "evig påslått".

Men jeg tviler på at dem gjør dette uten å ha tenkt gjennom det,

så en viss tro har jeg på denne løsningen.

Lenke til kommentar

Er vel ikke nødvendigvis avhengig av sollys, jeg antar normal innebelysning også gjør susen, akkurat som det har vært på lommekalkulatorer i alle år (selv om de såklart bruker mindre strøm).

 

Skal ikke se borti fra at det kan fungere fint for folk som ikke ringer altfor mye, mens ansatte i MMI (og Saera Kahn ;) ) nok bør holde seg til tradisjonelle telefoner.

 

Men en fin ting er at man slipper at folk glemmer å legge telefonen på ladern. Bestemoren min har en trådløs, og hun har gjentatte ganger glemt å lade den, og den ligger bare på stuebordet og lader seg ut. Så ringer andre i familien og ikke kommer fram, og blir såklart bekymret.

Lenke til kommentar
Er vel ikke nødvendigvis avhengig av sollys, jeg antar normal innebelysning også gjør susen, akkurat som det har vært på lommekalkulatorer i alle år (selv om de såklart bruker mindre strøm).

Kalkulatorer skrur seg av med en gang de ikke blir utsatt for lys. Det ville vært litt dumt hvis dette var tilfellet med telefoner. Det kan bli et problem hvis ikke lyset står på i rommet telefonen er i, for eksempel om natten.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...