Gå til innhold

Bygger inn Blu-ray


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grunnen til at min butikk valgt å styre unna flattskjermer med innebygget DVD-spiller er erfaring med at slike kombi-modeller blir levert oftere til service, og derfor lager mer arbeid for oss. Vi tilbyr heller alternativet med en veggmontert DVD-spiller fra Grundig, som med feks RiksTV og en Sony KDL-40W4000 betyr at alt henger på veggen og at kunden har én fjernkontroll til alt utenom DVD-spilleren.

Lenke til kommentar
Min far snakket om dette for seinest noen dager siden. Hos oss henger tv'en på veggen med strømkabel trukket gjennom veggen så ingen kabler er synlig. Så nå kan jeg endelig få blu-ray på den tv'en også :)

 

Man ser ikke Blu-ray med TV-apparatets høytalere, vel?!

 

Tja, det virker jo ofte som om at folk nekter for at det finnes noe som helst relatert til fysikk involvert i det å gjengi lyd, så... Så de skal vel på død og liv ha superslanke høyttalere, enten mølet som er i TV'en eller noen sånne flate jævler de kan henge på veggen ved siden. For de av oss som aksepterer en rack og gulvstående høyttalere som en del av livet, så virker det litt meningsløst med integrert Blu-Ray-spiller. Vil ha et eget deck av en kvalitet som jeg selv velger uavhengig av skjerm.

Lenke til kommentar

Basert på egne erfaringer så er den A/V-komponenten jeg har hatt desidert mest trøbbel med opp gjennom tidene nettopp optiske drev (CD, DVD osv). Det er mekaniske deler som slites i stykker, eller spilleren begynner og fuske og optikken må kalibreres (eller hva reparatørene gjør).

 

Poenget er at jeg syns det er praktisk med en separat enhet framfor integrert, spesielt når vi snakker om utstyr som er utsatt for mekanisk slitasje.

Lenke til kommentar

det var nevnt at spillerne også kunne skrive til plate.

vil den da kunne gjøre opptak fra ekstern kilde eller bare fra intern dekoder ( er ikke nevnt om det er dekoder på tven) ?

 

det løser likevel ikke problemet med ekstern dekoder og kanal skifte som kun kan taes manuelt ved eventuelle opptak

Endret av elg-elg123
Lenke til kommentar
Min far snakket om dette for seinest noen dager siden. Hos oss henger tv'en på veggen med strømkabel trukket gjennom veggen så ingen kabler er synlig. Så nå kan jeg endelig få blu-ray på den tv'en også :)

 

Man ser ikke Blu-ray med TV-apparatets høytalere, vel?!

 

Tja, det virker jo ofte som om at folk nekter for at det finnes noe som helst relatert til fysikk involvert i det å gjengi lyd, så... Så de skal vel på død og liv ha superslanke høyttalere, enten mølet som er i TV'en eller noen sånne flate jævler de kan henge på veggen ved siden. For de av oss som aksepterer en rack og gulvstående høyttalere som en del av livet, så virker det litt meningsløst med integrert Blu-Ray-spiller. Vil ha et eget deck av en kvalitet som jeg selv velger uavhengig av skjerm.

 

Ja, det er et (trist) faktum at lyd har bølgelengder som gjør at man må opp i litt sysisk størrelse for a manipulere det effektivt. For meg er nok ikek en sånn sak særlig nyttig, blir for begrenset uansett, men kanskje for litt mer laid-back-tv-seere.

 

AtW

Lenke til kommentar

BD, HDD og WLAN innebygd i TV kan fungere utmerket. Men man må kunne eksportere ukomprimert lyd ut av TV'n for å kunne koble til det anlegget man selv vil.

Videre må man kunne dra ut DVD-drevet av TV'n på samme måte som på Dell sine laptoper.

Slik bør Harddisken også vere. Og ja. TV'n bør hels vere med valgfri tuner slik at man kan ha innebygd bakkenettuner eller parabol. Nettverk burde også vere obligatorisk. Derfor håper jeg at Loewe kan komme på banen med noe slikt, siden de kan det med godt bilde. Ja det blir en ****** dyr TV dette. Men det kan vel la gå så lenge man får det ypperste av kvalitet samlet i en boks, og man kan med enkle grep for ei blondine kunne bytte komponenter som HDD eller BD-drev. Dermed faller argumentene for at hele TV'n må inn om spilleren er død og dårligere lyd enn ved seperate deler. Dream Multimedia og Loewe burde samarbeide her.

Lenke til kommentar

jeg liker også den ideen.

problemet er samarbeid.

 

f.eks så tviler jeg på at canal digital godtar noe andre dekodere en de som de selv leverer.

skulle man likevel få til noe der så blir det nok med pirat kort.

til gjengjeld så har man omtrent alle mulighetene/fatalitetene man ønsker.

 

 

for min del så hadde det vær fint med :

- løse enheter i hvert sin rom/skuffe nærmes som et tv/sterio rack

- mest mulig tilkoblingsmuligheter

- innebygget PVR med programguide

- opptak både til harddisk og plate (bd,DVD )

- muligheter til å legge komponenter til etterhvert

 

det er nok en kjent sak at en kombinasjonsløsning aldri bruker de absolutt beste komponentene ( om det gjelder tv med dv eller multifunksjons skrivere ) likevel så kan det være en grei løsning for mange

Lenke til kommentar

Loewe xelos series har et glimmrende LCD-panel i 1080p med mange gode funksjoner for å få best mulig bilde. Den har innebygd DVB-S eller DVB-T tuner med MPEG2/4 og CI slik at du selv setter inn din egen CAM. Harddisken er og ganske grei. Men. Satelittsøking på TV'n suger. Derfor blir det med DM8000 og BD i den i stedet.

Derfor kan jeg se for meg at du kan få TV med glimmrende godt bilde med eksport av ubehandlet digital lyd til en AVR.

 

At AnalDigital og Viaspratt skal herse med kundene sine liker jeg dårlig. Det resulterer med at follk vil gå over til piratvirksomhet om de ikke tar seg sammen. Spesiellt i disse nedgangstider.

Jeg selv liker best sepparate komponenter. Men jeg ser kaoset i alle kabelene som dukker opp. Derfor prøver jeg å få allt over på HDMI eller fiber.

 

(Litt off topic å blande inn Loewe her kansje?)

Lenke til kommentar

Det er jo veldig greit med så mye som mulig inne i selve TV-en, men problemet er jo at hvis

en del går i stykker henger den jo sammen med resten og kan ikke byttes ut så lett som der et til vanlig. (det er ikke et veldig stort problem fordi hvis for eksempel Blueray spilleren går i stykker kan man jo kjøpe en vanlig spiller og bare ikke bruke spilleren som er innebygd i TV-en)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...