Gå til innhold

Spore-ekspansjon i rommet (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg lurer på hvor lenge de vil holde det gående. Man kan gi ut expansion packs i en halv evighet, gitt at folk betaler.

Ja men i dette tilfellet lurer jeg på om det skal vare lenge... Det er jo ikke mange som kjøpte spillet i forhold til hvor mange lastet det ned. Den eneste expansion pack de trenger å komme med for å booste salgene burde hete "Remove SecuROM" og være gratis.

 

My 2 cents...

Endret av Khogn
Lenke til kommentar

Jeg ser ikke vitsen med flere deler og utstyr til skapningene dine når de to første fasene/stadiene spilles gjennom så altfor raskt... jeg ønsker meg et spill som kun handler om de to første stadiene, eller har dobbelt så mange "missions" der! Fra kommentarene til anmeldelsen ser det ut til at de aller fleste er enig i at det er disse to første stadiene i spillet som er unikt, nytt og kult i Spore, resten blir bare dårlig etterlikning av andre spill.

Lenke til kommentar

Jeg skal lage ett fotball spill som dere kan kjøpe for 50,- kr!

Kjempetilbud!!

 

Og hvis du kjøper følgende ekspansjonspakke får du med en fotball slik at spillerene dine kan spille fotball for kun 450,- kr!

 

Og til neste år vil vi legge til en ny ekspansjonspakke til latterlige 150,- kr der du faktisk får ett fotballmål slik at spillerne dine kan score mål! dette er en ren revolusjon!!

 

Vi videreutvikler også i uannonserte ekspansjonspakker der vi legger til Stadion, Keepere og nye moduser som kick off, lan og andre spennende funksjoner!

 

Hmmm any buyers?

 

Er det bare meg eller synes jeg det er dårlig å lage ett spill som er 1\4 minst av det de "lager" i ettertid og selger for mer penger?

 

Bææææ sier sauen

Kyyyykkelikyyy sier hanen

Møøøøø sier EA

Lenke til kommentar

*sukk* Helt enig med Khogn, utvidelsen Spore egentlig trenger er en SecuROM-fjerner.Ser jo fremdeles dette på Amazon:

 

5 star: 6%(193)

4 star: 3%(118)

3 star: 1%(61)

2 star: 4%(137)

1 star: 83%(2,650)

 

Eldste reviwet....gir 1 stjerne takket være SecuROM....7,313 of 7,945 people found the following review helpful, vistnok....

 

One star reviews

Og five stars......som sier at DRM ikke er et problem....

Endret av S-r-ex
Lenke til kommentar

Jeg har hørt at utviklerene dummet ned spillet for at casual gamers lettere skulle sette seg inn i spillet og like det. Flere jeg har snakket med har også sagt ting som tyder på at dette er sant. Noen som har denne oppfattningen? Kan bekrefte dette?

 

Har selv ikke prøvd spillet enda. Men stiller meg skeptisk til spillet om denne neddummingen er en realitet. Jeg liker dype og avanserte spill som utfordrer meg mentalt.

 

Hadde jo derfor vært greit om de gjorde spillet mer avansert i ekspansjoner i alle deler av stadiene slik at om du ønsker det så kan du feks gå mer i detaljene.

Lenke til kommentar

Jeg husker da jeg først hørte om Spore, det var nesten rett etter at Oblivion kom ut (altså vinteren/våren 2006). En venn av meg hadde lastet ned en lang gameplayvideo som viste et spill som var nytenkende, og virket avansert men fortsatt lett å spille. Konseptet virket genialt og jeg kunne ikke gledet meg nok til det skulle komme ut. Jeg visste det kom fra samme mannen som har laget de forferdelige Simsspillene, men han har også laget gode og revolusjonerende spill som Simcity (har spilt både Simcity 2 og 3 utallige timer), Simlife og Simearth, og med Spore virket det som han igjen var tilbake til de eksperimentelle spillene der å lage et godt og nyskapende spill var viktigere enn å tjene penger.

 

Deretter kom det ikke så mye nytt på en stund og interessen min dabbet noe av, helt til utgivelsen av Creature Creator nærmet seg. Og det var nå de første tegnene på at noe var galt meldte seg. De tok penger for en demo, og infiserte den med DRM. Ikke bare betalversjonen, men også gratisversjonen hadde av en ufårståelig grunn Securom, og klarte å ta ut DVD-brenneren min. Det var forøvrig dette som gjorde at jeg fant ut av makkverket og fikk det fjernet fra PC-en og DVD-brenneren fikset.

 

Jeg oppdaget også at gameplayet ikke var helt som det skulle være. Som det ble beskrevet i anmeldelsen S-r-ex linket til (den med en stjerne), har det i grunn ingenting å si hvordan dyret ditt ser ut. Statsene er hundre prosent bestemt av delene du putter på det, og det har ingenting å si om det har fire lange, spinkle bein, eller en diger kropp som på en pussig måte balanserer på den ene bakfoten. Så lange de har samme fot, er de like raske.

 

Med all Securomkonversen bestemte jeg meg på forhånd for å holde meg unna spillet, i alle fall i første omgang. Hvis det skulle bli hyllet som en gud i anmeldelser og på fora, kunne jeg alltids kjøpe det senere allikevel. Men etter det jeg så i Creature Creator tvilte jeg. Og etter å ha lest et par anmeldelser og skummet gjennom noen tråder, er jeg overbevist om at jeg bare har gått glipp av et middels spill parret med en helvetes DRM. Ikke noe jeg angrer på, med andre ord.

 

Og når jeg nå ser at de allerede snakker om tilleggspakker (to av dem til og med) er det ikke annet å gjøre enn å ta et dypt sukk, og forberede seg på the Sims all over again. Og samtidig tar jeg et siste farvel på mitt syn på Will Wright og Maxis som seriøse, gode spillutviklere. Good riddance.

Endret av Dauemannen
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...