Gå til innhold

Unge voksne digger One Call


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det store gapet mellom unge brukere mellom 15 og 19 år og 20 og 25 år forklarer [markedsdirektør i OneCall Thomas Sandaker] slik: – Vi har faktisk 18-årsgrense på abonnementene våre, sier han til Inside Telecom.

 

...

 

Vi må ikke undervurdere unge menneskers evne til å ta helhetlige vurderinger, og det er denne undersøkelsen et godt eksempel på, sier [informasjonssjef i Telenor Elisabeth Evjen] til Amobil.

Jeg mener Sandaker tar feil og at Evjen prater tull.

 

Etter fem år som Telenor- og NetCom-forhandler har jeg erfart at unge mellom 15-19 velger det resten av familien har fordi far eller mor blir stående som ansvarlig kunde og da ønsker hele familien i samme selskap fordi de på egenhånd eller fordi jeg har opplyst om det ønsker en familie-løsning. De salgene jeg gjør til unge over myndighetsalder blir ofte avgjort av en kombinasjon av lav pris på terminal (12mnds binding) og hva de har hatt tidligere.

 

Min forklaring er som følger: sånn som foreldre idag syr puter under armene på guttungen er det først når han må betale for telefonen selv at det blir mer aktuelt å ta bedre vare på den (øke levetiden) og når han må betale sine egne telefonregninger at det blir aktuelt å finne en mer fornuftig priset operatør. Altså bytter han til OneCall eller tilsvarende i 20-årene.

 

Det er synd veldig få tenker pris lenger enn terminalpris, da man ofte betaler mange ganger terminalpris i telefonregning de 12 månedene.

Lenke til kommentar
Hei mrhenrik

 

Vi vil veldig gjerne ha deg (og mange fler) som kunde. Send meg en mail på [email protected] så skal jeg sørge for at vi får deg med på laget.

 

Jeg forsøkte OneCall for noen få måneder siden, men det viste seg at SIM-kortene ikke var kompatible med mine Windows Mobile telefoner (Eten og HTC).

SIM kortene var rett og slett ikke lik andre SIM-kort, og virket derfor ikke med mine telefoner.

SIM-kortene til OneCall er dessuten låst, slik at en ikke kan deaktivere koden. Ingen hjelp fra OneCall kundeservice, så dette ble ett kort bekjentskap.

Lenke til kommentar
Jeg forsøkte OneCall for noen få måneder siden, men det viste seg at SIM-kortene ikke var kompatible med mine Windows Mobile telefoner (Eten og HTC).

SIM kortene var rett og slett ikke lik andre SIM-kort, og virket derfor ikke med mine telefoner.

SIM-kortene til OneCall er dessuten låst, slik at en ikke kan deaktivere koden. Ingen hjelp fra OneCall kundeservice, så dette ble ett kort bekjentskap.

Hva mener du med at SIM-kortet er låst? Ellers så har begge OneCall SIM-kortene jeg har hatt fungert med hTC'en min. Finnes det ulike SIM-kort i dag altså, på det norske mobilmarkedet?

 

Jeg også støtter meg til det Sigmund_Freud skriver. Da jeg prøver å argumentere med at det finnes langt billigere alternativer, får jeg til stadighet høre om disse Fri Familie-løsningene. Hvor mye ringer egentlig man innad i familien så lenge at det er så man kan spare på å ha en slik løsning?

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar
Jeg forsøkte OneCall for noen få måneder siden, men det viste seg at SIM-kortene ikke var kompatible med mine Windows Mobile telefoner (Eten og HTC).

SIM kortene var rett og slett ikke lik andre SIM-kort, og virket derfor ikke med mine telefoner.

SIM-kortene til OneCall er dessuten låst, slik at en ikke kan deaktivere koden. Ingen hjelp fra OneCall kundeservice, så dette ble ett kort bekjentskap.

Hva mener du med at SIM-kortet er låst? Ellers så har begge OneCall SIM-kortene jeg har hatt fungert med hTC'en min. Finnes det ulike SIM-kort i dag altså, på det norske mobilmarkedet?

 

Jeg også støtter meg til det Sigmund_Freud skriver. Da jeg prøver å argumentere med at det finnes langt billigere alternativer, får jeg til stadighet høre om disse Fri Familie-løsningene. Hvor mye ringer egentlig man innad i familien så lenge at det er så man kan spare på å ha en slik løsning?

 

Man sparer i de fleste tilfeller ikke nok til at Telenor lønner seg.. Siden selgerne får direkte provisjon av FriFamilie-salgene, er det det som anbefales når kunden skal velge abonnement. De fleste hadde nok klart seg med OneCall, men de vil ha telefon til 1 krone (som egentlig koster langt mer enn det den er verdt) og gjøre minst mulig selv når det angår registrering (finne billigste abo. for seg etc.)

Lenke til kommentar
Da jeg prøver å argumentere med at det finnes langt billigere alternativer, får jeg til stadighet høre om disse Fri Familie-løsningene.
Et vanlig salgstriks er å argumentere med at en stor andel av det familien ringer er mellom hverandre, og livredde foreldre liker at barna kan ringe i mor eller far uten penger på kontantkortet.

 

Mange foreldre foretrekker en telefon til én krone, 12mnd djuice control à 200kr/mnd og FriFamilie selv om jeg forklarer at det er et dyrt alternativ fordi de heller vil betale 1.49kr/min og låse seg til Telenor i tolv måneder enn å betale 1500kr for telefonen og skaffe seg et kontantkort fra feks OneCall og betale 0.65kr/min. De fleste barn på 10-12 år (som i utgangspunktet ikke trenger mobiltelefon) bruker mobilen svært lite så et nettpåfylt kontantkort passer foreldre ypperlige fremfor pengekua djuice control.

 

Jeg har også erfart at mange såkalt prisbevisste bruker svært lite tid på research, og feks velger utifra TV-reklame fremfor telepriser.no så det er vel nesten positivt at OneCall pusher såpass hardt på TV-reklame da de representerer den bedre delen av bransjen.

 

 

For ordens skyld: NetComs er med YoungTalk, YoungTalk Plus og nå utgåtte MyTalk minst like ille som Telenor, men når informasjonssjef Elisabeth Evjens kommer med pene svar uten sammenheng ble Telenor brukt som eksempel.

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar

Om man sparer på FriFam eller ikke er jo veldig forskjellig fra person til person.

 

Selv er jeg veldig prisorientert på mobil, ADSL, PC osv og jeg sparer veldig mye siden drøyt 50% av forbruket mitt innad i FriFamilie. Jeg kunne selvfølgelig spart ved å bytte til Tele2 Uno, men har dårlige erfaringer med Tele2 samtalekvalitets- og fakturamessig, så er hos Telenor.

Lenke til kommentar
At dere ikke klarer å bytte til OneCall er det dummeste jeg har hørt i hele mitt liv! 18 måneder på å bytte? Du har tydeligvis internett og data? Det tar 1min å bytte....

 

Sim kortene funker fint til HTC, har diamond og har aldri vært noen problemer!

 

Jeg mener, vi snakker om verdens enkleste ting her.. :new_woot:

 

Idiot.

 

Selvsagt har jeg prøvd å bytte på internett, hva i alle dager tror du? Jeg bestilte første gang i Juni '07, hørte ingenting. Gav opp, men bestilte på nytt rundt juni '08. Den bestillingen gikk ikke igjennom. Sendte mail til kundeservice og fikk svar som fortalte meg at jeg nå kunne bestille igjen. Det gjorde jeg, og venter fortsatt på svar.

 

Hva gjorde jeg galt sa du?

 

Forøvrig er jeg takknemlig for svaret fra Thomas, kommer nok til å sende en mail snarest. Rettet også opp inntrykket en god del. ; )

Lenke til kommentar

Synes det er rettferdig med en liten oppdatering fra meg nå. Sendte mail til Thomas i natt, og ble bedt om å prøve nett-registreringen igjen i dag morges. Fikk en mail klokka 13 om at det nye abonnementet mitt vil bli aktivisert den 30. oktober, og at sim-kort sendes før den tid. Bare positivt inntrykk igjen da. :)

Endret av mrhenrik
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Ble selv onecall-kunde for noen uker siden, men det kuneforholdet kommer definitivt ikke til å være lenge. På grunn av Network Norways talentløse nett, har jeg kun edge-dekning, noe som funker særdeles dårlig om man er ivrig bruker av datatrafikk. Innendørsdekningen er også så som så, mens jeg tidligere har vært vant til full dekning (både Netcom og Telenor), hra jeg nå i beste fall to streker, men som regel bare en..

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Telenor har en liten "hemmelighet" som de fleste ikke er klar over.

 

Med Frihet + FriKontakt sparer jeg MASSE penger.

Med FriKontakt ringer du for 0,- minuttet til Telenorkunder.

 

Har hatt Chess og Netcom, men gikk over til Telenor grunnet de har best dekning der jeg bor.

Etter å ha fått FriHet og FriKontakt har regningene falt til halvparten enn det jeg betalte hos Chess.

 

Frihet er ett abbonment, mens FriKontakt er en tjeneste som man kjøper i tillegg.

 

FriHet

0,- Månedspris

0,49 Minuttpris

0,49 SMS

1,99 MMS

 

FriKontakt

0,- Minuttpris til alle Telenors mobilkunder 0,-1

0,69 Startpris

49,- Månedspris

0,- Etablering

 

Kan anbefales!

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...