Gå til innhold

Mobil-TV møter nye problemer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Norge er jo annerledeslandet på DVB-T også, så selv om dette skulle bli standarden vil det ikke virke her hos oss.

 

Men jeg tror ikke det er fordi man ikke blir enige om felles standarder at folk ikke vil bruke mobil-TV. Skjermen på en mobiltelefon er rett og slett ikke egnet til å se TV på, til det er den alt for liten. Folk er ikke dummere enn at de skjønner det.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt konseptet med å trøkke inn absolutt alt av teknikk inni en stakkars mobiltelefon. Det blir som en kjøkkenmaskin som visper og knar og støvsuger og vasker doen og børster tennene og tørker deg i revva når du er ferdig. Det er sikkert mulig å lage et sånt monster også, men hvorfor? Bare fordi det er mulig, betyr ikke at det er en god ide.

 

Vis meg en eneste mobiltelefon som tar bedre bilder enn et hvilket som helst kamera til 1500 kr. Vis meg en mobiltelefon med en GPS som kan brukes på tur som varer lengre enn 3 timer, og som ikke blir en brick med en dråpe vann.

 

En TV er noe som står i stua, den er flat og har en plasma-skjerm på min 52 tommer :D

Lenke til kommentar
Skjermen på en mobiltelefon er rett og slett ikke egnet til å se TV på, til det er den alt for liten.
Nei, da er det mye bedre å se TV på en PMP med 3.3" WQVGA AMOLED-skjerm. ;)

Jeg synes 3,3" er også alt for lite for TV-titting. Men en fremtidig nett-PC med TV på en 10" skjerm kunne kanskje vært Ok. Selv da blir det bare i nødsfall jeg ville orket å se TV på den lille skjermen - typisk hvis jeg er langt hjemmefra og ikke rekker hjem for å se Stargate Atlantis og i tillegg har glemt å sette på opptak av programmet. Så det ville ikke skjedd så ofte. :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...