Gå til innhold

Ryktebilder av ny SE-telefon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Seriøst. Sony-Ericsson.. HVA MED LITT INNOVASJON?!

Dakkar deg. Hva med de som ønsker en normal mobiltelefon med et funksjonelt UI og et kamera som er blant markedets beste. Skal de også bli nødt til å sette seg inn i nerdete smart-telefoner med 1000 vis av funksjoner de aldri vil komme til å bruke? Skjønner du at behovet er forskjellig?

 

Og eventuelt kutte ut store "CYBERSHOT"-logoer på fremsiden av telefonen.

 

Og hvorfor skulle de det?

Lenke til kommentar

Tror nok josh909 også tenker på design når han vil ha litt innovasjon. SE-telefonene i dag ser jo omtrent helt like ut som de gjorde i T610 sin tid :p Ikke at dette bare gjelder SE, men de bruker veldig mye candybars, har små skjermer, og jeg vedder en million på at "Kate" ikke vil ha VGA-video, noe en setter utrolig pris på etter å ha prøvd å filme noe :) Men her i Norge betyr disse tingene stort sett lite, for ungdommene som kjøper SE, bryr seg sjelden om mer enn at telefonen er billig, lett å skrive meldinger på, og kan brukes som musikkspiller.

Endret av Tinki Winki
Lenke til kommentar

Da er en god del fjernet herfra. Hold dere til temaet!

Korte, usæriøse innlegg med få ord i blir fjernet, det samme blir innlegg som ikke har noe med ryktebildene å gjøre.

Vil dere diskutere service og slikt, så vær vennlig å ta det i en ny tråd.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Reaksjoner tas på PM.

Lenke til kommentar

Denne telefonen forteller vel alt som er verdt å fortelle om hvorfor Sony Ericsson selger dårlig om dagen. Greit at folk har forskjellige behov og at ikke alle telefoner trenger å se ut som iPhone, men det går an å være innovativ innenfor egen sjanger også. Denne designen har jo SE holdt på i snart 10 år og den begynner strengt tatt å bli så kjedelig at jeg sovner bare jeg tenker på en telefon med et lignende design. Zzzzzzzzz.

Lenke til kommentar
Denne telefonen forteller vel alt som er verdt å fortelle om hvorfor Sony Ericsson selger dårlig om dagen. Greit at folk har forskjellige behov og at ikke alle telefoner trenger å se ut som iPhone, men det går an å være innovativ innenfor egen sjanger også. Denne designen har jo SE holdt på i snart 10 år og den begynner strengt tatt å bli så kjedelig at jeg sovner bare jeg tenker på en telefon med et lignende design. Zzzzzzzzz.

 

Jeg tror ikke du skjønner at folk har forskjellige behov. Du sier du skjønner det, men viser med hele din post at du ikke skjønner det. Og hvorfor SE selger dårlig, er langt mer kompleks enn som så. SE er muligens Norges mest solgte telefon, og da kan du jo selv begynne å tenke på hvorfor de ikke selger like godt i USA eller i u-land. Hovedmarkedet til SE er Europa, og her har salget stagnert og gått tilbake, ikke bare for SE, men for alle produsentene. Det SE har gjort feil, er at de ikke har satset nok på de helt enkle telefonene som man kan spy ut i u-land. Men før du nå begynner å kverulere, så si meg følgende; hvilken annen mobilprodusent er det som kun har helt nye designer, og funksjoner, på alle sine nye modeller? Jeg venter i spenning...

Lenke til kommentar
Denne telefonen forteller vel alt som er verdt å fortelle om hvorfor Sony Ericsson selger dårlig om dagen. Greit at folk har forskjellige behov og at ikke alle telefoner trenger å se ut som iPhone, men det går an å være innovativ innenfor egen sjanger også. Denne designen har jo SE holdt på i snart 10 år og den begynner strengt tatt å bli så kjedelig at jeg sovner bare jeg tenker på en telefon med et lignende design. Zzzzzzzzz.

 

Jeg tror ikke du skjønner at folk har forskjellige behov. Du sier du skjønner det, men viser med hele din post at du ikke skjønner det. Og hvorfor SE selger dårlig, er langt mer kompleks enn som så. SE er muligens Norges mest solgte telefon, og da kan du jo selv begynne å tenke på hvorfor de ikke selger like godt i USA eller i u-land. Hovedmarkedet til SE er Europa, og her har salget stagnert og gått tilbake, ikke bare for SE, men for alle produsentene. Det SE har gjort feil, er at de ikke har satset nok på de helt enkle telefonene som man kan spy ut i u-land. Men før du nå begynner å kverulere, så si meg følgende; hvilken annen mobilprodusent er det som kun har helt nye designer, og funksjoner, på alle sine nye modeller? Jeg venter i spenning...

 

Det er jo ikke noen som kun har nytt design på sine telefoner.. Men du har vell ikke blitt så trangsynt at du ikke ser hvorfor folk reagerer her i tråden?

Det er jo ett helt greit design, når dette designet først kom var det jo en kjempe suksess og at de har holdt dette designet endel år er jo helt greit. Men utenom Xperia X1 og c905 så er det frykelig mye av det samme.. Og folk flest blir jo lei og vil ha noe nytt..

Lenke til kommentar
Det er jo ikke noen som kun har nytt design på sine telefoner.. Men du har vell ikke blitt så trangsynt at du ikke ser hvorfor folk reagerer her i tråden?

 

Folk? En håndfull Nokiafantaster mener du vel? Folk har avsagt dom, og gjør det daglig med å velge SE fremfor andre telefoner.

Lenke til kommentar
Det er jo ikke noen som kun har nytt design på sine telefoner.. Men du har vell ikke blitt så trangsynt at du ikke ser hvorfor folk reagerer her i tråden?

 

Folk? En håndfull Nokiafantaster mener du vel? Folk har avsagt dom, og gjør det daglig med å velge SE fremfor andre telefoner.

 

Der har vi svaret ditt til omtrent alle diskusjoner.. Alle er nokiafantaster.. Sier man noe negativt om SE, så er man ikke Apple, HTC, LG, Samsung eller noen andre merke fans.. Men Nokia...

 

Men greit nok.. SE selger bra, værtfall i Norge.. Jeg søkte litt etter en statistikk som viser hvem som selger mest i norge i dag.. Men fant ikke noe, bare en topp 10 som viser de mest solgte mobilene.. Og SE lå bra ann der.. Men det er ikke det at SE ikke selger bra i Norge, men vi som følger ganske mye med på mobiler som kommer, legger jo merke til at det er veldig lite forandringer i utseende hos SE.. Nokia har forandret sitt utseende endel(værtfall litt).. De har gått mot en mer plastic fantastic look, noe som overhode ikke falt i smak hos meg.. men men.. Jeg syntes det blir litt kjedelig når det er såpass lite forandringer i designet til SE..

Lenke til kommentar
...men vi som følger ganske mye med på mobiler som kommer, legger jo merke til at det er veldig lite forandringer i utseende hos SE.. Nokia har forandret sitt utseende endel(værtfall litt).. De har gått mot en mer plastic fantastic look, noe som overhode ikke falt i smak hos meg.. men men.. Jeg syntes det blir litt kjedelig når det er såpass lite forandringer i designet til SE..

Da er det bare å kjøpe samsung eller LG :p

 

Men spøk til side, LG skal ha skryt for variasjon og evne til å forbedre ting der forbedring trengs.

 

Tilbake til saken: Trenger virkelig SE (og de andre produsentene) å finne opp kruttet på nytt hver gang de skal lage en ny telefon? Da tror jeg dere hadde klaget på få lanseringer. En av fordelene slik det er nå for SE er at bruker mye av de samme delene i de forskjellige telefonene - med de fordelene det medbringer, f.eks billigere innkjøp pga mendge, mer lik produksjonslinje osv. Slik ser jeg ingenting i veien for å bruke "gamle" design igjen. Tenk bare hvis Siemens S65 kom i oppdatert versjon med oppdaterte funksjoner, det hadde vært noe :)

 

Nokia skuffer for tiden. Se bare på N96 og 6220 Classic - gode telefoner med funksjoner så det holder, men dårlig ergonomi og dårlig byggekvalitet ødelegger det potensialet som ligger til grunn, dessverre. Samtidig bør det nevnes at E-serien holder fortsatt mål kvalitetsmessig.

Lenke til kommentar
...men vi som følger ganske mye med på mobiler som kommer, legger jo merke til at det er veldig lite forandringer i utseende hos SE.. Nokia har forandret sitt utseende endel(værtfall litt).. De har gått mot en mer plastic fantastic look, noe som overhode ikke falt i smak hos meg.. men men.. Jeg syntes det blir litt kjedelig når det er såpass lite forandringer i designet til SE..

Da er det bare å kjøpe samsung eller LG :p

 

Men spøk til side, LG skal ha skryt for variasjon og evne til å forbedre ting der forbedring trengs.

 

Tilbake til saken: Trenger virkelig SE (og de andre produsentene) å finne opp kruttet på nytt hver gang de skal lage en ny telefon? Da tror jeg dere hadde klaget på få lanseringer. En av fordelene slik det er nå for SE er at bruker mye av de samme delene i de forskjellige telefonene - med de fordelene det medbringer, f.eks billigere innkjøp pga mendge, mer lik produksjonslinje osv. Slik ser jeg ingenting i veien for å bruke "gamle" design igjen. Tenk bare hvis Siemens S65 kom i oppdatert versjon med oppdaterte funksjoner, det hadde vært noe :)

 

Nokia skuffer for tiden. Se bare på N96 og 6220 Classic - gode telefoner med funksjoner så det holder, men dårlig ergonomi og dårlig byggekvalitet ødelegger det potensialet som ligger til grunn, dessverre. Samtidig bør det nevnes at E-serien holder fortsatt mål kvalitetsmessig.

 

Jeg mener ikke og jeg tror ikke flertallet mener at produsentene skal finne opp kruttet vær gang de kommer med en ny lansering.. Det som blir etterlyst her er jo en mellomting.. Nokia gjør egentlig akkurat det samme som SE, bare SE kjører mer på med 1-2 forskjellige design på veldig mange modeller.. Mens nokia har kanskje 3-4 design som de bruker veldig mye..

 

Vist man klarer å få til ett suksess design så er det klart man bruker det, helt greit det. Men etterhvert hadde det vært fint med en ny serie ved siden av som er anderledes så man får litt forskjell..

Vist det er forståelig det jeg sier...

Lenke til kommentar

SE har falt av lasset totalt. De har noen kule, for eksempel W890 og ... kommer ikke på noen flere. P1i kunne blitt en slager, men mangler edge, hsdpa, mangler opprydning i UIQ'en og mangler 200 MHz.

 

SE har blitt den nye Palm. En gang laget de kule telefoner, nå teiper de merket sitt på HTC sitt håndverk (som forøvrig er kult nok, men det er takket være HTC og Microsoft). Ellers er det lite å rope hurra for, samme gamle.

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke du skjønner at folk har forskjellige behov. Du sier du skjønner det, men viser med hele din post at du ikke skjønner det. Og hvorfor SE selger dårlig, er langt mer kompleks enn som så. SE er muligens Norges mest solgte telefon, og da kan du jo selv begynne å tenke på hvorfor de ikke selger like godt i USA eller i u-land. Hovedmarkedet til SE er Europa, og her har salget stagnert og gått tilbake, ikke bare for SE, men for alle produsentene. Det SE har gjort feil, er at de ikke har satset nok på de helt enkle telefonene som man kan spy ut i u-land. Men før du nå begynner å kverulere, så si meg følgende; hvilken annen mobilprodusent er det som kun har helt nye designer, og funksjoner, på alle sine nye modeller? Jeg venter i spenning...

Hvis du mener jeg har påstått at det finnes en produsent som bare lanserer telefoner med splitter nytt design ser jeg svært gjerne at du peker til der jeg skriver det, for hukommelsen står meg dessverre ikke bi til å komme i hu hvor i all verden det har blitt ytret. På forhånd takk for hjelpen.

 

Når det gjelder SE og dårlig salg er det selvsagt en komplisert kabal, men at andre produsenter bare selger godt fordi de har billige u-landsvennlige telefoner er jo selvfølgelig bare tull. Hvordan kunne iPhone hatt et så eksplosivt salg om det eneste markedet det er mulig å ekspandere i er u-land?

 

Jeg mener design og nytenkning er en veldig viktig del av manglende salg. Nokia prøver f.eks. å konkurrere med iPhone og HTC Touch med sin Tube -- hva gjør SE med denne økte konkurransen? Ingenting. De konkurrerer ikke på topp og ikke i bunn og i mellomsegmentet pøser de ut telefoner som er så kjedelige at det er til å få insomnia av. Når salgstallene stuper mener i hvert fall jeg at det er lurt å tenke nytt og ikke bare repetere en oppskrift som fungerte for 10 år siden.

 

Til slutt vil jeg nevne at jeg er en lykkelig eier av en Sony Ericsson Z550i og gjerne skulle kjøpt Sony Ericsson som neste telefon, men neppe kommer til å gjøre det da det ikke finnes en eneste telefon de har på markedet som er i nærheten av å minne om noe som er interessant.

Endret av asbjornu
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...