Gå til innhold

Uheldig med e-postmelding?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105082

Jeg hadde aldri orket å regnet ut de regnestykkene bare for å sende en mail. Så derfor hadde jeg heller latt være, eller brukt f.eks. hotmail. Aldri i verden om jeg kommer til å gjøre oppgave for å sende en mail.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Hadde mennesker vært maskiner ville antallet med reklamasjoner vært usedvanlig høyt.

 

Noen kommer vel også snart med USB basert alkotester som krever tilføring av alkoholfri luft før skjermslåkkeren fjernes.

Lenke til kommentar
Dette er det tåpeligste jeg har hørt! Om/når jeg trykker "send" så vil jeg jo gjerne sende mailen med en gang!

Minner litt om Vista sin User Account Control... Er du sikker, helt sikker osv.....

At det er et PR-stunt mer enn nytte, er jeg nok enig i. Men forskjellen fra UAC i Vista, er at du selv må aktivere det og aktiverer det hvis du selv har lyst til å bruke det.

Lenke til kommentar

Da jeg leste det trodde jeg det var en aprilspøk jeg også ;-)

 

Bra at det er frivillig, men tviler på at det er så mange som ønsker det.

 

Jeg vet at det sannsynligvis ikke fungerer med dagens e-mail standarder, men hva syns folk om e-mail som man kan slette hvis den ikke er lest av mottakeren? (uten å tenke på sikkerheten).

 

Altså hvis A sender mail til B, så kan A slette denne mailen dersom B ikke har lest den. Hadde ikke det vært en bra funksjon ... ofte jeg sender en mail og deretter ser at jeg har skrevet noe feil, og må sende en "rette mail".

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
men hva syns folk om e-mail som man kan slette hvis den ikke er lest av mottakeren?

 

Eneste problemet er at du må få oppdatert noen RFC'er, endra 100-vis av softwareløsninger og oppgradere 10.000-vis av servere rundt om i verden.

SMTP (sende mail protokoll / språk) har pr. i dag ingen mulighet for å slette/overskrive mail på en konto.

 

Dette da i tillegg til sikkerhetsutfordringene som implementering av slik "fjernsletting" vil kunne medføre.

Lenke til kommentar
Noe sånt vil jeg ha på mobilen... :p

 

+1!

 

 

Er egentlig rart at noe slikt ikke har kommet til mobil enda, så opptatt innholdsleverandører er av å være "kule" osv. :p

 

En lignende funksjon har faktisk eksistert. En Koreansk mobilprodusent hadde en mobiltelefon som gjorde det umulig å ringe sjefen/eks-kjæresten/kone/whatever i helgene - slik at man skulle unngå diverse ... ubehagligheter dagen derpå :p

Lenke til kommentar
Noe sånt vil jeg ha på mobilen... :p

 

+1!

 

 

Er egentlig rart at noe slikt ikke har kommet til mobil enda, så opptatt innholdsleverandører er av å være "kule" osv. :p

 

En lignende funksjon har faktisk eksistert. En Koreansk mobilprodusent hadde en mobiltelefon som gjorde det umulig å ringe sjefen/eks-kjæresten/kone/whatever i helgene - slik at man skulle unngå diverse ... ubehagligheter dagen derpå :p

 

 

Burde vell egentlig satt en liten alkotester i mikrofonen da :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...