Gå til innhold

Bioware og Lucasarts med kunngjøring


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når de sier at ventetiden er over, blir spillet kanskje sluppet om ikke så alt for lenge oss da eller?

Har jo tross alt vært rykter om dette her for FLERE år siden, så virker som om spillet kan ha vært under utvikling en god stund, noe som er bra! For alt for mange utviklere bruker for kort tid på å utvikle MMO-spill disse dager!

 

Er spent på hvordan Bioware takler denne nye sjangeren, er jo litt forskjell på å lage et offline-RPG kontra et MMORPG.

Men er det noen som kan gi oss noe helt nytt av øverste kvalitet så må det være Bioware! :D

 

Håper ikke spillet blir sluppet så alt for fort heller da, for så lite informasjon som det har vært om dette spillet så har det vell ikke engang vært noe som er i nærheten av en closed beta?

Lenke til kommentar
Når de sier at ventetiden er over, blir spillet kanskje sluppet om ikke så alt for lenge oss da eller?

Har jo tross alt vært rykter om dette her for FLERE år siden, så virker som om spillet kan ha vært under utvikling en god stund, noe som er bra! For alt for mange utviklere bruker for kort tid på å utvikle MMO-spill disse dager!

 

Er spent på hvordan Bioware takler denne nye sjangeren, er jo litt forskjell på å lage et offline-RPG kontra et MMORPG.

Men er det noen som kan gi oss noe helt nytt av øverste kvalitet så må det være Bioware! :D

Vel, Funcom brukte visstnok 7 år på makkverket sitt, de hadde i tillegg erfaring med MMORPG fra tidligere, så jeg vil påstå at hverken erfaring med sjanger eller tiden brukt er den mest avgjørende faktoren på om resultatet blir bra..

Lenke til kommentar

Men Funcom har også klart det ingen andre har gjort før, et morsomt slåssesystem ;)

Prøv å sammenlign kamper fra AoC mellom WoW og Warhammer, er ekstremt stor forskjell.

For all del, jeg liker ikke hvordan AoC er nå jeg heller men dem skal ha all ros for å prøve å forbedre en sjanger som virkelig trenger forbedring.

Lenke til kommentar
Når de sier at ventetiden er over, blir spillet kanskje sluppet om ikke så alt for lenge oss da eller?

Har jo tross alt vært rykter om dette her for FLERE år siden, så virker som om spillet kan ha vært under utvikling en god stund, noe som er bra!

Om jeg ikke husker helt feil, har Bioware sin hjemmeside hatt et "as of yet unannounced project" under faktisk utvikling ganske så lenge, så at det kan være dette det er snakk om er vel ikke helt utenkelig. Nå kan det heeeeeeeeeende jeg husker feil, men tviler, og er for lat til å sjekke nå.

Lenke til kommentar
Jeg begynner å bli lei av alle spillene som blir lagd om Star Wars trilogien. 100% av spillene er fantastisk dårlige. Men håper dette blir et spill jeg kan like fra EA.

100% er vel å ta litt i? Jeg ville faktisk gå så langt som å si at et flertall av alle Star Wars-spill laget de senere årene var og er meget gode. Jedi Knight-serien var jo en gjennomført serie til de grader. Historien var meget god, og var faktisk en smule interessant i motsetning til de fleste andre historier i første eller tredjepersons skytespill. Kampanjen var svært gjennomført med både kamp og puzzle-sekvenser. Få spill greier å integrere puzzle-elementer bedre og mer naturlig enn det Jedi Knight-serien har gjort. For ikke å snakke om flerspilleren og alle flerspillermodusene som var helt geniale. Jedi Knight-serien var intet mindre enn konge.

 

Så har vi jo Knights of the Old Republic I og II. Nå har jeg riktignok bare spilt II-eren i ti minutter. Men fra hva jeg har hørt er det ikke akkurat et drittspill nei. Nå er ikke jeg veldig inn i pek og klikk-type rollespill med kampsystem lignende WoW (trykker på et angrepssymbol før det så utføres et sekund eller to senere. Men det blir mer en personlig smakssak. Vi har også de noe nyere Lego Star Wars-spillene. Brodern kjøpte samlepakken med begge spillene, og kan ikke akkurat si at jeg var skuffet. Spillene tar historien rett fra filmene, dog med innslag av humoristiske parodier. Spillbarheten er på topp og alt i alt er dette svært artige spill.

 

Joa noen av Star Wars-spillene er sikkert ikke så helt gode. Dette Pod Racing-spillet var litt tamt, og ville kanskje regnes som dårlig blant de mest kresne av oss. Videre har vi Star Wars: Empire at War som er et helt dugandes strategispill. Det er ikke dårlig, men kan vel heller ikke si det var direkte bra. Romkampene var så og si identiske med bakkekampene, med den forskjell at man hadde en rombakgrunn og meteroider rundt omkring. Nyeste Star Wars-spillet (The Force Unleashed) skal vist være ganske bra det og. Men det kan jeg desverre kun ta andre sitt ord for. Uansett. Jeg ville være frekk nok til å hevde at langt ifra 100% av Star Wars-spillene er dårlige. Knapt noen av dem er virkelig dårlig. Noen av dem er middelmådige, det skal jeg innrømme. Men det er en annen sak. Nå skal du selvsagt få mene at Star Wars-spillene er dårlige, det er din sak. Men håper du ikke sier dette uten å hvertfall ha prøvd noen av dem.

 

Snorre :)

Endret av Snorre
Lenke til kommentar

Etter å ha spilt Mass Effect, og ennå husker hva inntrykk Baldurs Gate gjorde på meg for vel 10 år siden har jeg liten tvil her.

 

Dette blir stort!

 

Jeg missliker Star Wars spill generelt etter å ha spilt pod racer, x-fighter, jedi knight serien og flere andre (har ikke testet kotor spillene desverre), men når vi snakker Bioware lyser det kvalitet.

 

Bioware er det eneste spillselskapet som kommer på samme nivå som Blizzard. Her gjøres det ikke bommerter.

 

Ren kvalitet rett igjennom.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...