Gå til innhold

Kulturo: Shyamalan lager ny Unbreakable


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den originale filmen er jo ganske interessant, men god er den vel ikke helt? Gode skuespillerprestasjoner har den dog.

 

God nei? Fabelaktig er den min venn. Shyamalans beste i min bok, uten tvil. Er ikke alltid jeg sier "gode nyheter" til en oppfølger men denne ser jeg fram til. Han må dog skjerpe manusskrivinga, The Happening var en lidelse å komme seg gjennom.

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar

Slik jeg husker den syntes jeg den var en skikkelig drittfilm. Muligens det verste av Shyamalan. Men nå har jo karen bare gått nedover og nedover siden 6th sense, så jeg har absolutt null forhåpninger til en oppfølger. :shrug:

Så forresten en ny film av karen for ikke så lenge siden:"The Happening". Litt interessant konsept, men kjedelig og langdrygt utført. Akkurat i stil med resten av hans filmer.

Lenke til kommentar
Slik jeg husker den syntes jeg den var en skikkelig drittfilm. Muligens det verste av Shyamalan.

 

Hvordan i all verden kom du til den konklusjon. Jeg vil rangere Unbreakable som en av de beste og mest originale bidragene til superheltsjangeren, og ville antakeligvis blitt bedre mottatt om den ikke hadde kommet før denne heltebølgen som startet noen år etter.

Lenke til kommentar

Som sagt jeg husker ikke helt detaljene, men slik jeg mener og huske så var filmen et forsøk på å sette en slags superheltsjanger inn i en mer "naturlig setting" enn det som vanlig er i slike filmer. Idéen er jo original nok i seg selv(slik som med de fleste av mannens filmer) men det ble bare kjedelig og lite underholdende i mine øyne. Kanskje filmen hadde egnet seg bedre som kortfilm og ikke som en full spillefilm?

Lenke til kommentar

Tja, når har jo mange vært skuffa over at det ikke ble flere filmer (etter som den egentlig skulle være en del av en triliogi), så jeg tror ikke akkurat en kortfilm hadde vært veien å gå. Men siden du ikke husker hva som var dårlig, anbefaler jeg deg å gi den en ny sjanse. Unbreakable er virkelig en god film i alle ledd.

Lenke til kommentar

Unbreakable er sammen med The Village og Den sjette sansen fyrens høydepunkter for min del.

 

Jeg har klart øynene på en oppfølger nå som jeg vet at det kan bli en realitet. Men det kan jo virke som om han ikke lengre tørr å satse nytt etter sine siste filmer og heller går tilbake i et mer sikkert spor.

Lenke til kommentar

Unbreakable er Shyamalan sin beste. Noen ble nok litt skuffet fordi man forventet en "typpisk" superheltfilm, men denne lekte med litt andre verdier. Filmen har vokst veldig på meg med årene, anbefaler folk som ikke likte den å gi den en ny sjans. Tror den ble litt misforstått første gang. :)

Lenke til kommentar
Filmen har vokst veldig på meg med årene, anbefaler folk som ikke likte den å gi den en ny sjans. Tror den ble litt misforstått første gang. :)

 

Jeg støtter den. likte den ikke den første gangen jeg så den, men satte meg ned og så den 1 år etter den kom ut, og da ble inntrykket noe helt annet.

 

Så hvis du har sett den bare en gang for lenge siden og syns den er dårlig, gi den en ny sjanse.

Lenke til kommentar

Jeg føler at nettopp dette er mye av problemet med Shyamalans filmer..

 

De ser veldig annerledes ut på trailerne, og folk får spesielle forventninger til filmene. Forventninger som ikke matcher helt med det de får på lerretet. Ikke at filmene nødvendigvis er _dårlige_ men at folk får noe annet enn de forberedte seg på.

 

Jeg så Unbreakable og den sjette sansen uten å ha sett en eneste trailer først, og begge slo meg som geniale. Jeg så signs etter å ha blitt påvirket av media og trailere først, og den skuffet noe. Samme gjelder The Village. Men egentlig så merker jeg at jeg synes det er ganske ålreite filmer, bortsett fra at jeg ikke satt med den beste følelsen rett etter å ha sett dem, følte det manglet noe.

 

Når jeg ser f.eks. traileren til Lady in the Water, så ser den ut til å kunne være en skikkelig heftig grøsser, men når jeg tenker over at det er Shyamalan så vet jeg nok ca hva å forvente meg. Hadde jeg ikke visst det hadde jeg sikkert blitt litt skuffet.

 

Stemningen i Shyamalans filmer er ganske unik føler jeg, dette er noe han gjør veldig bra. Filmene hans skulle bare ikke fått lov til å få trailere, eller omtaler. Folk skulle bare gått for å se dem helt av segselv, uten å vite hva de kom til å få :p

Endret av snoemann
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...