Gå til innhold

Nå er Nokias nye menyer her


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Som jeg nevnte i en annen tråd, Nokia trenger virkelig å få ansatt noen gode designere. Dette ser gammelt, trist og lite brukervennlig ut.

 

Helt enig!

 

Et annet vesentlig punkt for at en trykkskjerm skal føles naturlig å bruke, er at du får respons fra telefonen når du navigerer. De nye S60-menyene gir tilbakemelding i form av vibrasjoner der du trykker, noe som gir en følelse av å trykke på "ekte" taster.

 

Skal bare nevnes at dette også er kommet til iPhone. Vibrus heter det og kan lastes ned fra Cydia. Da vil man få feedback fra tastaturet og nummertastaturet når man skriver. Dette gjør at jeg kan skrive mye fortere nå enn før. Man kan også justere styrken og varigheten i vibrasjonene.

Lenke til kommentar
Skal bare nevnes at dette også er kommet til iPhone. Vibrus heter det og kan lastes ned fra Cydia. Da vil man få feedback fra tastaturet og nummertastaturet når man skriver. Dette gjør at jeg kan skrive mye fortere nå enn før. Man kan også justere styrken og varigheten i vibrasjonene.

 

Har prøvd dette på en UIQ telefon, men ble irriterende i lengden. Skal man skrive fort, trenger man et hw qwerty tastatur.

 

Ellers er også jeg rimelig skuffet over det triste utseende til menyen på denne tuben. Minner meg rett og slett om menyen man fant i p900/910. Dessuten lyser det plastic fantastic lang vei...

Lenke til kommentar

Skal bare nevnes at dette også er kommet til iPhone. Vibrus heter det og kan lastes ned fra Cydia. Da vil man få feedback fra tastaturet og nummertastaturet når man skriver. Dette gjør at jeg kan skrive mye fortere nå enn før. Man kan også justere styrken og varigheten i vibrasjonene.

Lol mann.. våkn opp... tube har haptic feedback.. noe iphone ikke har og aldri kan få da det er skjermen som skal "vibrere" og ikke telefonen.. kutt ut all den warshippingen av iphone og sammenligne den med alt annet!

Lenke til kommentar
Lol mann.. våkn opp... tube har haptic feedback.. noe iphone ikke har og aldri kan få da det er skjermen som skal "vibrere" og ikke telefonen.. kutt ut all den warshippingen av iphone og sammenligne den med alt annet!

 

Jeg vedder på at du kommer til å deaktivere det ganske kjapt. Irriterende med en telefon som rister i hytt og gevær. Ellers er menyene like triste, uavhengig av vibrering eller ei...

Lenke til kommentar

Hvorfor så stygg og pixelert font? Hvorfor så stygge ikoner? Såvidt jeg vet har vel iPhonen min lavere oppløsning enn Nokia Tube, men likevel en smooth font og fine ikoner, så det er jo veldig merkelig?

 

Er grunnen at iPhone har flere DPI enn Tube? Jeg kan ingenting om det, så det hadde vært gøy med en forklaring.

Endret av Meldarion
Lenke til kommentar
Alle ikoner kan selvfølgelig skiftes, det samme med bakgrunnsbilder og lignende. Ta en kikk på S60 3rd for å se hvor mye av utseendet som kan personaliseres. Unødvendig å henge seg opp i evt. triste ikoner.

 

Ikonene er førsteinntrykket, og da er det rart ikke Nokia designer noen med litt mer snert enn de som vi nå ser. Men jeg skal virkelig gi dem en sjans denne gangen, som jeg har gjort så alt for ofte før, og når de lanserer utgaven med qwerty tastatur og trykkfølsom skjerm, skal jeg teste den ut grundig. Men mye tyder på at jeg kommer til å forlate symbian nå, og gå over til Windows, slik mange allerede har gjort. Tilbakemeldingene fra dem er jo tross alt meget positive.

Lenke til kommentar
Alle ikoner kan selvfølgelig skiftes, det samme med bakgrunnsbilder og lignende. Ta en kikk på S60 3rd for å se hvor mye av utseendet som kan personaliseres. Unødvendig å henge seg opp i evt. triste ikoner.

 

Ikonene er førsteinntrykket, og da er det rart ikke Nokia designer noen med litt mer snert enn de som vi nå ser. Men jeg skal virkelig gi dem en sjans denne gangen, som jeg har gjort så alt for ofte før, og når de lanserer utgaven med qwerty tastatur og trykkfølsom skjerm, skal jeg teste den ut grundig. Men mye tyder på at jeg kommer til å forlate symbian nå, og gå over til Windows, slik mange allerede har gjort. Tilbakemeldingene fra dem er jo tross alt meget positive.

 

Er fullstendig enig. Har selv prøvd en god del forskjellige themes og ikonpakker (fra f.eks Pizero og mange andre), og selv om det er endel ganske stilige, så synes jeg fremdelse det bare er som ny lakk på en slitt bil.

Siden jeg kanskje må kassere min Nokia pga skader så vurderer jeg også sterkt windows mobile, men har ikke prøvd det, og har hørt det kan være litt kronglete.

 

Spent på hvordan Xperia menyene blir i forhold til Nokia sine nr alt er fullført, har ikke Xperia også symbian som grunnlag om jeg ikke husker feil?

Lenke til kommentar
Som jeg nevnte i en annen tråd, Nokia trenger virkelig å få ansatt noen gode designere. Dette ser gammelt, trist og lite brukervennlig ut.

 

 

Må få lov til å si meg svært uenig.

 

Noe av det jeg foretrekker med Nokia er at de klarer å holde ett nøkternt design, som er svært enkelt å navigere rundt i.

 

Nokia har fattet at bling ikke nødvendigvis er bra.

 

Ikonene er svært lett forståelige, og stilen holder seg gjennom hele designet.

Lenke til kommentar

Nå syns jeg på ingen måte at 5800 virker som noen spennende telefon (for meg, vel og merke), men jeg skjønner ikke kritikken mot menyene. Det enkle er ofte det meste, og jeg syns det hele ser smooth ut. Moderne, eller Web 2.0-aktig om man vil.

 

Mulighetene for å få gode ikoner og menyer er uansett til stede. Såvidt jeg vet, er S60 det eneste OSet hvor man kan bruke SVG-ikoner. Noe som burde vært en standard for de fleste plattformer. Hvertfall der hvor skjermstørrelsen ikke er gitt eller begrenset pga OSet.

 

Nå syns jeg på ingen måte at 5800 virker som noen spennende telefon (for meg, vel og merke), men jeg skjønner ikke kritikken mot menyene. Det enkle er ofte det meste, og jeg syns det hele ser smooth ut. Moderne, eller Web 2.0-aktig om man vil.

 

Mulighetene for å få gode ikoner og menyer er uansett til stede. Såvidt jeg vet, er S60 det eneste OSet hvor man kan bruke SVG-ikoner. Noe som burde vært en standard for de fleste plattformer. Hvertfall der hvor skjermstørrelsen ikke er gitt eller begrenset pga OSet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...