Gå til innhold

DX 11-støtte i 2009


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nytteverdien er sikkert meget liten med DX11 i begynnelsen, da sikkert veldig få/ingen spill støtter dette ved lansering. Uansett blir det spennende å se hva de nye skjermkortene yter i DX10.

 

Bortsett fra noen flotte vanneffekter i Bioshock har ikke jeg heller sett det store med DX10.. Men vil DX11 være like tåpelig som DX10? Altså ikke bakoverkompatibelt?

Lenke til kommentar

Hvordan ligger det an med OpenGL-støtten og ytelsen? Det er etter min mening mye mer interessant.

 

Hmmmm... jeg lider av valgets kvaler :dontgetit: Skal jeg kjøpe nytt kort nå eller skal jeg satse på at mitt voltmoddede 3870 holder til over nyttår :ermm:

Hvilke spill er det du sliter med på 3870? Hvilken oppløsning og innstillinger er det du bruker? Grunnen til at jeg spør er fordi det kanskje finnes løsninger på det allerede nå, mye billigere enn du tror.

Lenke til kommentar

Det sies at Directx 11 er en mye større oppgradering enn directx10 var, og mange utviklere har sagt at de skipper utvikling mot directx10 og ville vente på v 11 istedet, openGL har jo også kommet med ny versjon til den tiden...men til og med John Carmac OPENGL guru har vel nevnt at openGL har kommet litt for kort mot directX...

 

fysikk støtte er implementert i directx11...samtidig som intel kommer med Larrabee ... spennende...

Lenke til kommentar
Hvordan ligger det an med OpenGL-støtten og ytelsen? Det er etter min mening mye mer interessant.

 

Hmmmm... jeg lider av valgets kvaler :dontgetit: Skal jeg kjøpe nytt kort nå eller skal jeg satse på at mitt voltmoddede 3870 holder til over nyttår :ermm:

Hvilke spill er det du sliter med på 3870? Hvilken oppløsning og innstillinger er det du bruker? Grunnen til at jeg spør er fordi det kanskje finnes løsninger på det allerede nå, mye billigere enn du tror.

 

Tja... sliter vel egentlig ikke så mye.. COD4 med maks oppløsning (19crt) og eyecandy kan til tider bli litt tøft :!: Har veldig lyst på 24 LCD.

Har siklet litt på 1gb utgaven av 4870, men det kan hende at jeg bare ender opp med 4850 :whistle: vi får se hva som skjer.

Lenke til kommentar

Det som jeg personlig sitter og venter på er at kortene i fremtiden skal takkle nye DX og Opengl gjennom å programmere selve kjernene på skjermkortet men med full Hw støtte.

Cuda til Nvidia gjør vel dette på et lavere nivå enn det jeg tenker på , det blir vel mer sammenlignbart med en bios oppgradering.

 

Det kommer nok uansett et punkt hvor eneste forskjellen mellom hvert enkelt skjermkort er antall shadere og andre hvor mange andre av X kortet har som muligjør ytelse X.

 

Jammen jeg som akkurat har kjøpt 4870x2!

BLAH! Kan de ikke holde DX11 litt lenger?

 

Mange av funksjonene i DX11 er direkte tilbakekompatible med DX 10.1

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
Hmmmm... jeg lider av valgets kvaler :dontgetit: Skal jeg kjøpe nytt kort nå eller skal jeg satse på at mitt voltmoddede 3870 holder til over nyttår :ermm:
Hvilke spill er det du sliter med på 3870? Hvilken oppløsning og innstillinger er det du bruker? Grunnen til at jeg spør er fordi det kanskje finnes løsninger på det allerede nå, mye billigere enn du tror.

Tja... sliter vel egentlig ikke så mye.. COD4 med maks oppløsning (19crt) og eyecandy kan til tider bli litt tøft :!: Har veldig lyst på 24 LCD. Har siklet litt på 1gb utgaven av 4870, men det kan hende at jeg bare ender opp med 4850 :whistle: vi får se hva som skjer.

Se der ja, da blir anbefalingen ennå billigere enn jeg hadde håpet på. Sett ned kvalitetsinnstillingene en liten smule i det ene spillet så duger skjermkortet ditt fint helt fram til du evt. kjøper den 24-tommeren. Med andre ord: Du trenger ikke bruke en krone til på skjermkort før du kjøper 24-tommeren. :)

Lenke til kommentar
Hmmmm... jeg lider av valgets kvaler :dontgetit: Skal jeg kjøpe nytt kort nå eller skal jeg satse på at mitt voltmoddede 3870 holder til over nyttår :ermm:
Hvilke spill er det du sliter med på 3870? Hvilken oppløsning og innstillinger er det du bruker? Grunnen til at jeg spør er fordi det kanskje finnes løsninger på det allerede nå, mye billigere enn du tror.

Tja... sliter vel egentlig ikke så mye.. COD4 med maks oppløsning (19crt) og eyecandy kan til tider bli litt tøft :!: Har veldig lyst på 24 LCD. Har siklet litt på 1gb utgaven av 4870, men det kan hende at jeg bare ender opp med 4850 :whistle: vi får se hva som skjer.

Se der ja, da blir anbefalingen ennå billigere enn jeg hadde håpet på. Sett ned kvalitetsinnstillingene en liten smule i det ene spillet så duger skjermkortet ditt fint helt fram til du evt. kjøper den 24-tommeren. Med andre ord: Du trenger ikke bruke en krone til på skjermkort før du kjøper 24-tommeren. :)

 

max oppløsning på 19tommern er jo 20xx x 19xx, så da kan 3870 bli litt svakt :whistle:

 

edit: spiller litt flere spill også da :!:

Endret av Kent -amdme-
Lenke til kommentar
Mange av funksjonene i DX11 er direkte tilbakekompatible med DX 10.1

Hvilkne funksjoner vil det være? Jeg tror kanskje mange mistolker kompatibilitenen til DX10 kort som at de får ny funksjonalitet fremfor at det er kun snakk om muligheten for å kjøre DX10(.1) kort og dens funksjonalitet under DX11.

 

Følgende Quote Fra Ms

Microsoft also disclosed that DirectX 11 will add features to existing DirectX 10-compatible hardware.’ After all, once you have a unified shader architecture, your GPU’s processors are no longer locked into the architecture of a specific API.

As well as the announcement on hardware-compatibility, Microsoft revealed a few more details of DirectX 11 as well. In addition to the Compute Shader, which allows the GPU to be used for general purpose processing tasks, the new API will introduce multi-threaded resource handling, so that games programmers will find it easier to utilise multi-core CPUs in games. The new API will also support tessellation, which Microsoft claims can make 3D models appear smoother when seen up close.

 

Tolker det altså sånn at en del av funksjonene som kommer i DX11 vil være kompatible med DX10 Hardware, i alle fall de som er skrevet for unified shader Architecture, men selvsagt spesifikke hw relaterte funksjoner som kommer med DX11 vil man da ikke kunne kjøre på Dx10 eller Dx10.1 hardware.

 

Da gjennstår det å se om Cinema , Tesselering og andre fancy hw funksjoner blir en del av DX11 eller tileggsfunksjoner som fungerer med DX11 speks.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...