Gå til innhold

Ice.net setter ned prisen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ice var helt for jævlig hos meg, midt i Drammen (enda det skulle være full dekning her).

Hadde værre fart enn gjennom mobiltelefonen min faktisk. Og jævlene skulle bare ha meg til å kjøpe MERE utstyr, nei da måtte jeg ha en slik antenne til 299,- og peke den mot en sender på en ås her i nærheten, skjønte jeg jo...piss off.

 

Måtte prøve Ice en stund når jeg flytta inn i leiligheta mi, for Telenor kunne ikke levere til blokka mi. Heldigvis gikk det bare en mnd så fikk jeg telenor 4Mbit likevel her.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

For meg var det aktuellt å finne en løsning for å komma meg på nett på fjellet (Røldal/Seljestad). Her er det ellers laber dekning hos både Netcom og Telenor (ingen 3G dekning i det hele tatt på Netcom, noe dekning med Telenor men detter ut hele tiden).

Testet i den forbindelse en del med ICE USB modem som vi har på jobben. Testet både hjemmefra (Oslo innenfor ring 3) og selvfølgelig på fjellet.

Det fungerte helt greit hjemme men kunne ikke leve opp til "ADSL opplevelse". På fjellet blev jag positivt overrasket. "Speedtester" avslørte ikke "super-duper-hastigheter" men den OPPLEVTE hastigheten var helt grei og fungerer ypperlig å jobbe over (f.eks Outlook mot Exchange via VPN eller f.eks sesjoner over RDP og Citrix ICA protokollen.

 

Min konklusjon: Banker på ingen som helst måte ut en ADSL forbindelse (ikke heller å forvente) men duger mer en gott nok som ett alternativ (i hvert fall hvis de eneste alternativet en har er en høgst ordinær 3G forbindelse. Jag skulle og si at det er oppleves som bedre en HSDPA/Super-3G då denne teknologien lider en hel del med latency som er helt j-lig hvis du f.eks jobber over RDP og/eller Citrix ICA).

Endret av superswede
Lenke til kommentar
Noen andre som har erfaringer med Ice? Hadde vært greit med en tilbakemelding.

 

Her jeg bor er sentralen ennå ikke bygd ut for ADSL. Hadde NetCom Connect

internett i ca to år, og målte nedhastighet på max 216 kbps (EDGE).

 

Skiftet over til ICE for ca to måneder siden. Den raskeste hastigheten jeg har målt er 2760 kbps ned og 605 kbps opp. Dette er med stasjonær PC og D50 modem, samt utvendig montert retningsantenne.

 

Lastet nettopp ned en spill-demo med uTorrent og målte hastigheten på nedlastingen til ca 335 kb/s.

 

Så langt vil jeg si meg meget godt fornøyd med hastigheten på ICE sitt mobile bredbånd. Jeg har ingen problemer med å anbefale ICE. Dette forutsatt at de ikke innfører begrensninger på nedlastingen. Slutter de med fri nedlasting mister de ihvertfall meg (og sikkert mange andre) som kunde!

Lenke til kommentar

Noen som har noe erfaring med å bestille ICE.net fra Sverige - der er det også fri bruk i hele skandinavia, men USB varianten koster bare 200 sek (170 nok) i måneden?

 

De har wlan modulen for 280 sek (240 nok). Blir litt tull å sende ut pressemelding der de skriver at de ønsker å bli billigst når de opererer med høyere pris til dumme nordmenn enn til svenskene for nøyaktig samme tjenste.

Lenke til kommentar

Grunnen til at ICE ofte har en bedre dekning\hastighet på fjellet er som tidligere nevnt lavere frekvens og bedre spredning.

 

Men dette er igjen ett problem i sivilisasjonen, da de igjen har mye ferre stasjoner. Dette gjør at nettet deres ikke takler like mye trafikk som Netcom og Telenor sitt.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Jeg har ice usb d50

Har slitt i det siste med dårlig hastighet.

Har snakket med kundeservice,

og ikke før tredje oppringing, fikk jeg vite at jeg har blitt strupet ned til 20kbit/s!!!

Fikk vite at de har begrensninger pr. bruker,

og at jeg hadde lastet ned 16gb og lastet opp 5gb. (ingen informasjon om dette på forhånd)

Jeg har bestandig brukt nedlastning kun om natta, grunnet dårlig hastighet på dagtid, og helt ubrukelig med nettsurfing samtidlig med torrenter...

Har ikke brukt modemet i de 3 siste måndene.

Dette er helt latterlig.

 

Blir det ingen ordning, så blir det oppsigelse med en gang...

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...
Jeg har ice usb d50

Har slitt i det siste med dårlig hastighet.

Har snakket med kundeservice,

og ikke før tredje oppringing, fikk jeg vite at jeg har blitt strupet ned til 20kbit/s!!!

Fikk vite at de har begrensninger pr. bruker,

og at jeg hadde lastet ned 16gb og lastet opp 5gb. (ingen informasjon om dette på forhånd)

Jeg har bestandig brukt nedlastning kun om natta, grunnet dårlig hastighet på dagtid, og helt ubrukelig med nettsurfing samtidlig med torrenter...

Har ikke brukt modemet i de 3 siste måndene.

Dette er helt latterlig.

 

Blir det ingen ordning, så blir det oppsigelse med en gang...

Dette er helt vanlig, det er nedlasnings "sperre" på telenor og netcom og, men om du kjøper det dyreste abonnementet til ICE så får du ubegrenset nedlastning .....

 

Noen som vet frekvensen nettet til ICE sender på ?

 

Edit: Fant svaret:

Selskapet Nordisk Mobiltelefon Norway as fikk senere lisens og åpnet sitt nett ICE basert på Cdma-2000 teknologi i 450 MHz-frekvensene
Endret av The Ghost
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...