Gå til innhold

Førsteinntrykk: Dead Space (PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette spillet er (og har vært det ganske lenge) et must-buy fra min side, på lik linje med Fable II og de øvrige stor-titlene.

De som enda ikke har gjort det, anbefales å sjekke ut bakgrunns-tegneserien og www.noknownsurvivors.com, der det er masse god bakgrunns-materiale.

 

Har forøvrig sjekket ut en del gameplay-filmer, og jeg gleder (gruer) meg vilt!

Lenke til kommentar

Dette spillet har vekket interessen min en del, spesielt etter denne gode artikkelen på Gamer. Skummel stemning og alene i verdensrommet er alltid en god kombinasjon! :)

 

Men jeg liker ikke tanken på laserpistoler osv, jeg liker mer den klassiske pumpehagla og maskinpistolen i et skummelt spill. FEAR f.eks. haddde ganske tradisjonelle skytevåpen.

Endret av ResidentDante
Lenke til kommentar
Men jeg liker ikke tanken på laserpistoler osv, jeg liker mer den klassiske pumpehagla og maskinpistolen i et skummelt spill. FEAR f.eks. haddde ganske tradisjonelle skytevåpen.

 

Bare for ordens skyld er Isaac i spillet en reperatør, han bruker derfor sveise-redskaper og div. andre godiser som våpen.

Et fint avbrekk fra den standard "SWAT, Marine, über-hero" malen.

Lenke til kommentar

Jeg er overlykkelig å se at PC version kommer ut på samme dato!

 

WOOOHOOOO!!! :new_woot:

 

 

Spørsmålet er... Er spillet infisert av SecuROM?

 

Seriøst, hvor stor problem har du noen gang hatt med SecuROM? Greit nok det er teit dersom de begrenser antal installasjoner, men det er alt.

Ellers er SecuROM hysteriet oppskrytt. Kunn pirater som er hissige på den.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Spørsmålet er... Er spillet infisert av SecuROM?

 

Seriøst, hvor stor problem har du noen gang hatt med SecuROM? Greit nok det er teit dersom de begrenser antal installasjoner, men det er alt.

Ellers er SecuROM hysteriet oppskrytt. Kunn pirater som er hissige på den.

SecuROM har for meg fjernet muligheten for å brenne/kopiere CDer, DVDer. Den har også fjernet enhver mulighet å spille eldre typer spill, da noen av de her rett og slett fryser PCen.

Ja, jeg har testa med en fresh install av Windows og Spore (med SecuROM). Og nei, dette er ikke plassen å diskutere det. Du finner testen min i den store securom-tråden. Jeg bare lurte på om noen visste om det ville komme i dette spillet, siden jeg er ganske interessert i å teste det ut.

Lenke til kommentar

I følge Gamereactors utsendte journalist for en tid tilbake skal visst "skremsels-perioden" være dalende og dukke opp med jevne mellomrom, han påstod dog at dette var ulikt F.E.A.R. i den måten at F.E.A.R. hadde en mye bedre og skummel atmosfære, mens i Dead Space virket det litt "overkill".

 

Han savnet også et særpreg på de 3 våpnene han fikk teste, selvfølgelig holder han døren åpen for at det er flere spennende våpen, men jeg synes også det er viktig og huske på at Isaac er tross alt en reperatør, og burde ikke ha tilgang til en RPG for å si det slik(tross alt ikke det den utsendte mente, men jeg får vel være litt fanboy).

 

Han virket heller ikke en fan av FOR mye blod og gørr, kan ha noe med at når de først møtte på en gedigen fiende, og prøve å bekjempe han på en kløktig og spennende måte, lot bare EAs utsendte Isaac dø for å "skryte" over blodet og gørret.

 

 

Ikke noe som kommer til å forandre mitt syn på spillet og hvor snart jeg skal ha det, men det er iallefall info som kanskje er verdt å dele med andre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Mutanter jeg kan knerte er jeg ikke redd for, men spøkelser og dyr som våpnene ikke virker på er jeg redd for og blir fort frustrert over det.

 

Eneste som er superskummelt med spill er spøkelser eller dyr som kommer gjennom vegger.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Fra artikelen:

"Her er ikkje avkappa lemmer berre ein glorete gimmick for å selje spelet til blodtørstige spelarar, her er det essensielt for at du skal kunne overleve."

 

"Overlevelses-essensen" er det utviklerne av spillet som bestemmer, og ønsker de å kappe av armer og ben på monstre for at du skal overleve så står de veldig fritt til å gjøre det, men det blir vel ikke noe mindre blodig og mindre glorete gimmick av den grunn? :p

Lenke til kommentar
Men jeg liker ikke tanken på laserpistoler osv, jeg liker mer den klassiske pumpehagla og maskinpistolen i et skummelt spill. FEAR f.eks. haddde ganske tradisjonelle skytevåpen.

 

Bare for ordens skyld er Isaac i spillet en reperatør, han bruker derfor sveise-redskaper og div. andre godiser som våpen.

Et fint avbrekk fra den standard "SWAT, Marine, über-hero" malen.

 

En litt blue collar-utgave av Gordon Freeman - ingen MIT-utdannelse her? :p

 

Det største problemet blir hvordan jeg skal få tid til dette og Far Cry 2 samtidig.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...