Gå til innhold

Forbereder Radeon HD 4830


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og svar på nVidia sin 9800 GT (som er en ren rebranding).

 

Prismessig er alle indikasjoner på at det legger seg omtrent midt mellom HD 4670 og HD 4850 i pris.

 

Om det er behov for så mange varianter som tetter småhull i både ytelsesspekteret og prisspekteret, kan man stille spørsmål om. Men dette er i stor grad en konsekvens av den sterke konkurransen vi har på skjermkort for tiden.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar
Om det er behov for så mange varianter som tetter småhull i både ytelsesspekteret og prisspekteret, kan man stille spørsmål om. Men dette er i stor grad en konsekvens av den sterke konkurransen vi har på skjermkort for tiden.

 

Ja jeg begynner å bli rimelig lei av alle disse "unødvengige" kortene i alle variantene både ATI og Nvidia spyr ut i hytt og pine

Endret av mofopop
Lenke til kommentar

Jeg er helt enig i at det ikke er nødvendig med produkter som helt eller delvis overlapper hverandre, men er det virkelig tilfellet her? Fra HD 4670 til 600 kroner og opp til HD 4850 til 1200 kroner er det faktisk 100% forskjell. Det er faktisk et ganske stort hopp, og jeg synes det er ypperlig å fylle det med et kort som har en pris og ytelse(?) midt imellom.

Lenke til kommentar

jeg så på bilde HW.no hadde gravd frem. og det virker som om det er mindre kjøler på dette kortet en 4850. jeg forstår ikke helt strategien bak å kjøre korta så varme som mulig, med så liten kjøler som mulig. kan de virklig ikke bare fikse en litt ordentlig kjøler på korta sine snart?

 

så kansje jeg gidder å kjøpe de.. :p

Lenke til kommentar
jeg så på bilde HW.no hadde gravd frem. og det virker som om det er mindre kjøler på dette kortet en 4850. jeg forstår ikke helt strategien bak å kjøre korta så varme som mulig, med så liten kjøler som mulig. kan de virklig ikke bare fikse en litt ordentlig kjøler på korta sine snart?

I følge de spesifikasjonene jeg har gravd frem så er det flere shader-prosessorer og lavere klokkehastighet enn 4670. Tyning av klokkehastigheten tror jeg gir større økning av effekt enn å legge til flere shadere og ha lav hastighet. Med andre ord tar jeg den mindre kjøleren som et tegn på lavere varmeutvikling enn 4670.

Lenke til kommentar
640 steam-prosessorer
Jeg tror også man kan benytte skjermkort til dampkraft i fremtiden ;).

 

Det må havne under 1000,- siden 4850 allerede ligger nede i 1100-1200,-. 9800GT ytelse høres også meget bra ut, men vil det havne helt der? Dette blir nok et godtselgende kort og den perfekte partner for alle bygg hvor man ikke skal spille hele tiden men ha grei nok ytelse til å kjøre et spill innimellom. Ytelsen blir vel et par hakk bedre enn HD3850.

 

HD4670 virker mer i retning HTPC uten gamerfokus.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

hd4670 klarer ivertfall noen spill bedre en hd3850. så hd4830 er nok ikke noe dorlig kort uansett =)

 

mulig hd4830 er veldig overklokkingsvenlig også. håper noen produsenter snart bytter ut stockkjøler på noen av hd4800 korta.. er stortsett det som gjør at jeg er avventene.

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...