Gå til innhold

Microsoft utfordrer PC Suite


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilken markesmulighet har ikke Microsoft når millioner av brukere synkroniserer alt av kontaktadresser direkte fra telefonen og inn på Live serverne. Her vil også Notater med personlige opplysninger, passord, e-mail, kalendre ligge sentralt.

 

Hva som skjer av smart overvåkning på Live serverne kan vi bare drømme om. En fantastisk mulighet for Microsoft å bruke intelligent agentteknologi fra Fast/Autonomy å logge brukermønstre med mer. I fred og ro selvfølgelig.

 

I tillegg ligger Microsoft sikkert under overvåkning fra den amerikanske stat med terrorlovgivningen som sentral mekanisme.

 

Jaddda. Dette blir bare bedre og bedre......

Lenke til kommentar

Jeg tror faktisk det motsatte vil skje. Microsoft kommer jo med "signaturfri" nettleser, og nå vil de synkronisere alle mobiltelefoner med Live, hmm. Google er tross alt den store stygge ulven mht å registrere data hos folk, det er jo det hele business-modellen deres bygger på. Android ser ut til kun å bli enda et ledd i rekken, skuffende men sant.

 

Jeg tror Google får litt av vert å tenke på nå. Leste forresten også at HTC betrakter Android kun som en bi-jobb mer eller mindre, og at WM i all overskuelig framtid kom til å være hoved-OS.

 

Dette var positivt, må testes :)

Lenke til kommentar
Hvilken markesmulighet har ikke Microsoft når millioner av brukere synkroniserer alt av kontaktadresser direkte fra telefonen og inn på Live serverne. Her vil også Notater med personlige opplysninger, passord, e-mail, kalendre ligge sentralt.

 

Hva som skjer av smart overvåkning på Live serverne kan vi bare drømme om. En fantastisk mulighet for Microsoft å bruke intelligent agentteknologi fra Fast/Autonomy å logge brukermønstre med mer. I fred og ro selvfølgelig.

 

I tillegg ligger Microsoft sikkert under overvåkning fra den amerikanske stat med terrorlovgivningen som sentral mekanisme.

 

Jaddda. Dette blir bare bedre og bedre......

Christ så paranoid da... genialt dette, spør du meg. La Google og Microsoft se ALT vi driver på med, slik at de kan tilpasse tjenestene sine best mulig i forhold til hva jeg driver på med. Jeg har ikke noe å skjule, men det har kanskje du?

Lenke til kommentar
Hvilken markesmulighet har ikke Microsoft når millioner av brukere synkroniserer alt av kontaktadresser direkte fra telefonen og inn på Live serverne. Her vil også Notater med personlige opplysninger, passord, e-mail, kalendre ligge sentralt.

 

Hva som skjer av smart overvåkning på Live serverne kan vi bare drømme om. En fantastisk mulighet for Microsoft å bruke intelligent agentteknologi fra Fast/Autonomy å logge brukermønstre med mer. I fred og ro selvfølgelig.

 

I tillegg ligger Microsoft sikkert under overvåkning fra den amerikanske stat med terrorlovgivningen som sentral mekanisme.

 

Jaddda. Dette blir bare bedre og bedre......

Christ så paranoid da... genialt dette, spør du meg. La Google og Microsoft se ALT vi driver på med, slik at de kan tilpasse tjenestene sine best mulig i forhold til hva jeg driver på med. Jeg har ikke noe å skjule, men det har kanskje du?

 

Nope, ikke paranoid but realist. Vi har en streng personvern lov i Norge og det skal vi være jæævlig takknemmelig for. Se hvordan utviklingen er gått i Sverige (Lovforslaget ble midlertidig stanset, men allikevel). Jeg vet at jeg IKKE vil gå for en slik løsning, men det finnes mange andre, som du, som bare synes dette bare er KOZELIG eller skjønner hva de takker ja til. Mitt privatliv og mine kontakter/venner er og blir MITT. Det er ingen som skal profittere på dette.

 

Og nei, jeg har ingenting å skjule og det er heller ikke poenget her. Spørsmålet er hvor mye skal du gi slipp på av privatlivets fred??

Lenke til kommentar
Hvilken markesmulighet har ikke Microsoft når millioner av brukere synkroniserer alt av kontaktadresser direkte fra telefonen og inn på Live serverne. Her vil også Notater med personlige opplysninger, passord, e-mail, kalendre ligge sentralt.

 

Hva som skjer av smart overvåkning på Live serverne kan vi bare drømme om. En fantastisk mulighet for Microsoft å bruke intelligent agentteknologi fra Fast/Autonomy å logge brukermønstre med mer. I fred og ro selvfølgelig.

 

I tillegg ligger Microsoft sikkert under overvåkning fra den amerikanske stat med terrorlovgivningen som sentral mekanisme.

 

Jaddda. Dette blir bare bedre og bedre......

Nå leverer gjerne Microsoft litt bedre privacy statements til sluttbrukerne enn det Google har for vane å gjøre, så det skal de hvertfall ha på sin side! Amerikansk lov derimot er en annen boble, men jeg kan aldri tro at Microsoft går med på noe slikt.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...