Gå til innhold

Det du ikke visste om HTC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå synes jeg dere er på kanten til villedende. "Ledes av en kvinne" er greit nok, men "bruker trollmenn som utviklere"? Jeg trodde faktisk det var ordentlige trollmenn, men neida...

 

Da kan dere i samme slengen lage en artikkel om Tek.no-nettverket, synes jeg. "Ledes av en gruppe menn og bruker Star Wars-karakterer i prosjektarbeid". ;)

Lenke til kommentar

først hevder dere at htc står bak sony ericssons X1, så hevder dere (korrekt) at det er sony ericsson som står bak X1.

 

det må da gå an å være konsekvent når man skriver en artikkel!

og i en telefonsammenheng, så er det vel utvikleren som står bak telefonen, ikke produsenten? (når det er to forskjellige)

da blir det sony ericsson som står bak X1.

 

det er kjekt å lese artikler hver dag, men ikke om de er dårlig skrevet med modtstridende informasjon.

Lenke til kommentar
først hevder dere at htc står bak sony ericssons X1, så hevder dere (korrekt) at det er sony ericsson som står bak X1.

 

det må da gå an å være konsekvent når man skriver en artikkel!

og i en telefonsammenheng, så er det vel utvikleren som står bak telefonen, ikke produsenten? (når det er to forskjellige)

da blir det sony ericsson som står bak X1.

 

det er kjekt å lese artikler hver dag, men ikke om de er dårlig skrevet med modtstridende informasjon.

De hevder jo kun at det er HTC som har laget X1, og at det er Sony Ericsson som lager sitt eget OS som vil ligge over WM. Dermed vil X1 være en konkurrent til HTC-mobilene som går under selskapets eget navn.

Hvis noen lager et hus, og du maler det og legger siste hånd på verket, er det vel ikke du som står bak huset?

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar
først hevder dere at htc står bak sony ericssons X1, så hevder dere (korrekt) at det er sony ericsson som står bak X1.

 

det må da gå an å være konsekvent når man skriver en artikkel!

og i en telefonsammenheng, så er det vel utvikleren som står bak telefonen, ikke produsenten? (når det er to forskjellige)

da blir det sony ericsson som står bak X1.

 

det er kjekt å lese artikler hver dag, men ikke om de er dårlig skrevet med modtstridende informasjon.

De hevder jo kun at det er HTC som har laget X1, og at det er Sony Ericsson som lager sitt eget OS som vil ligge over WM. Dermed vil X1 være en konkurrent til HTC-mobilene som går under selskapets eget navn.

Hvis noen lager et hus, og du maler det og legger siste hånd på verket, er det vel ikke du som står bak huset?

 

Mange husprodusenter får de vitale delene, slik som takstoler o.l produsert av andre, men konstruksjonen, og designet er deres eget. Da sier man vel ikke at det er de som produserte materialet som står bak huset?

Lenke til kommentar
først hevder dere at htc står bak sony ericssons X1, så hevder dere (korrekt) at det er sony ericsson som står bak X1.

 

det må da gå an å være konsekvent når man skriver en artikkel!

og i en telefonsammenheng, så er det vel utvikleren som står bak telefonen, ikke produsenten? (når det er to forskjellige)

da blir det sony ericsson som står bak X1.

 

det er kjekt å lese artikler hver dag, men ikke om de er dårlig skrevet med modtstridende informasjon.

De hevder jo kun at det er HTC som har laget X1, og at det er Sony Ericsson som lager sitt eget OS som vil ligge over WM. Dermed vil X1 være en konkurrent til HTC-mobilene som går under selskapets eget navn.

Hvis noen lager et hus, og du maler det og legger siste hånd på verket, er det vel ikke du som står bak huset?

 

Mange husprodusenter får de vitale delene, slik som takstoler o.l produsert av andre, men konstruksjonen, og designet er deres eget. Da sier man vel ikke at det er de som produserte materialet som står bak huset?

Her får jo ikke Sony Ericsson deler fra flere produsenter, og monterer dette. De får telefonen fra HTC og operativsystemet fra Windows, og til slutt legger de sitt eget operativsystem oppå WM. Så her er det jo bare siste finpuss SE står for. Telefonen kunne fungert like bra uten SE sin "innstats" på telefonen. Hadde jo blitt som en HTC Touch Diamond uten Touch Flo.
Lenke til kommentar
Her får jo ikke Sony Ericsson deler fra flere produsenter, og monterer dette. De får telefonen fra HTC og operativsystemet fra Windows, og til slutt legger de sitt eget operativsystem oppå WM. Så her er det jo bare siste finpuss SE står for. Telefonen kunne fungert like bra uten SE sin "innstats" på telefonen. Hadde jo blitt som en HTC Touch Diamond uten Touch Flo.

 

Da jeg bygde hus, var det ikke hus leverandøren som stod for oppføringen, men mange små entreprenører, som jeg selv leide inn. Men like forbannet, er det hus leverandøren som har konstruert, tegnet, og levert huset mitt. Jeg referer ikke til snekkerfirmaet når jeg blir spurt om hvilke hustype jeg har, men til hus leverandøren.

Lenke til kommentar

Hva som er baksiden av huset er vanskelig å avgjøre, så man vet aldri hvem som egentlig står bak huset. Kanskje personen du mener står foran, mener han selv står bak. :wow:

 

Til saken: Jeg synes dette var interessant. Det at de spyr ut tusenvis av idéer før de kommer frem til en fet funksjon til neste mobil tror jeg bidrar til mye. Og at de har titler med magician og wizard er vel rimelig geeky, men artig. :)

Lenke til kommentar
for å gjøre en litt mer relevant sammenlikning.

Nvidia produserer ikke sine gpu-er selv, men får TSMC til å produsere dem

for seg. er det da TSMC som står bak grafikkprosessorene?

Nei, det er det ikke, og det er heller ikke HTC som står bak X1 selv om

det er HTC sine fabrikker som produserer den.

For å dra din sammenlikning inn i denne: HTC lager prosessoren og SE telefonen. Dermed er det SE som står bak telefonen. Nei, slik er det ikke.

 

Dette er jo akkurat som da HTC solgte sine telefoner til i-Mate og Qtek. Bare fordi de setter navnet sitt på et produkt og selger det som om det skulle vært deres eget, betyr jo ikke det at det er de som står bak produktet.

Lenke til kommentar

du blander sammen.

 

det jeg hevder, er at det er utvikleren som står bak. jeg vet ikke hvordan jeg kan si det mer konkret.

 

HTC lager IKKE prosessoren, det er ARM som gjør det.

 

om sammenlikningen din skulle ha vært rett, ( og så så fall så hadde jeg tatt feil) så må det ha vært

HTC som hadde deseignet prosessoren, og SonyEricsson som hadde produsert den, men slik er det ikke,

snarere tvert imot, og da er det som jeg sier ;)

Lenke til kommentar
du blander sammen.

 

det jeg hevder, er at det er utvikleren som står bak. jeg vet ikke hvordan jeg kan si det mer konkret.

 

HTC lager IKKE prosessoren, det er ARM som gjør det.

 

om sammenlikningen din skulle ha vært rett, ( og så så fall så hadde jeg tatt feil) så må det ha vært

HTC som hadde deseignet prosessoren, og SonyEricsson som hadde produsert den, men slik er det ikke,

snarere tvert imot, og da er det som jeg sier ;)

Hvis det er slik som da HTC telefonene gikk under navnene i-Mate og Qtek, var det jo ikke de som designa telefonene.

 

Hvis ikke HTC står bak telefonen kunne vel like godt SE gjort det selv, uten å innblande HTC? Delene kommer jo fra flere fabrikanter. HTC har jo ikke en egen fabrikk som lager alle delene. De får jo delene og monterer disse. SE gjør jo ikke annet enn å sette navnet på telefonen, og legge sitt lille OS oppå WM.

Lenke til kommentar

Det er ikke bare telefonen HTC lager, det er også OS'et som må pusles sammen på nytt for hver eneste telefonserie. Dette er en av de største svakhetene med WM og som gjør at oppdatering av OS'et, for eksempel fra 6.0 til 6.1, er en nokså omstendelig prosess.

 

SE har vel strengt tatt ikke gjort annet enn å lage et rutenett på skjermen :cool:

Lenke til kommentar
Det er ikke bare telefonen HTC lager, det er også OS'et som må pusles sammen på nytt for hver eneste telefonserie. Dette er en av de største svakhetene med WM og som gjør at oppdatering av OS'et, for eksempel fra 6.0 til 6.1, er en nokså omstendelig prosess.

 

SE har vel strengt tatt ikke gjort annet enn å lage et rutenett på skjermen :cool:

 

Og dette vet du selvfølgelig, og kan dokumentere?

Lenke til kommentar
du blander sammen.

 

det jeg hevder, er at det er utvikleren som står bak. jeg vet ikke hvordan jeg kan si det mer konkret.

 

HTC lager IKKE prosessoren, det er ARM som gjør det.

 

om sammenlikningen din skulle ha vært rett, ( og så så fall så hadde jeg tatt feil) så må det ha vært

HTC som hadde deseignet prosessoren, og SonyEricsson som hadde produsert den, men slik er det ikke,

snarere tvert imot, og da er det som jeg sier ;)

Hvis det er slik som da HTC telefonene gikk under navnene i-Mate og Qtek, var det jo ikke de som designa telefonene.

 

Hvis ikke HTC står bak telefonen kunne vel like godt SE gjort det selv, uten å innblande HTC? Delene kommer jo fra flere fabrikanter. HTC har jo ikke en egen fabrikk som lager alle delene. De får jo delene og monterer disse. SE gjør jo ikke annet enn å sette navnet på telefonen, og legge sitt lille OS oppå WM.

selv om jeg har rett i det jeg sier :p så betyr det ikke at det er relevant for absolutt alle tilfelle.

 

det er klart at htc kan selge telefonmodeller til andre bedrifter som så putter sitt navn på, og fordi at det da er htc som

har stått bak utviklingen og alt det der, så er det de som står bak telefonen, selv om det står i-Mate på dem.

 

SE har utviklet denne telefonen HELT selv, den eneste innblandinga htc har er at det er htc sine fabrikker som brukes.

antakeligvis (min antakelse) for å spare penger.

 

hvis også du skal begynne å mase etter en kilde, så har du en her:

ikke det at jeg tror du gidder å se hele, men det var en plass imellom halveis og slutten (tror jeg) at representanten

svarte på et spørsmål om akkurat dette.

 

og tilslutt et lite tips:

windows mobile er operativsysteme. det der panelopplegget er ikke et operativsystem, men heller en form for

programvare som kjører oppå operativsystemet ;)

Lenke til kommentar
Det er ikke bare telefonen HTC lager, det er også OS'et som må pusles sammen på nytt for hver eneste telefonserie. Dette er en av de største svakhetene med WM og som gjør at oppdatering av OS'et, for eksempel fra 6.0 til 6.1, er en nokså omstendelig prosess.

 

SE har vel strengt tatt ikke gjort annet enn å lage et rutenett på skjermen :cool:

 

Og dette vet du selvfølgelig, og kan dokumentere?

Alle kan legge sammen 2+2. Se på den videoen over her, det får han SE-personen nettopp spørsmål om dette. Svaret er heller vagt, masse bortforklaring og så gjentar han igjen og igjen at "xperia will give you a true SE experience".

 

Sunn fornuft sier at SE ikke går til HTC for å finne opp hjulet på nytt. Ellers er da oppbyggingen av WM gammelt nytt. Årsaken er at WM ikke har noe HAL (Hardware Abstraction Layer) eller tilsvarende teknologi, noe som fører til at alt av hardware-drivere må hardkodes direkte inn i OS'et. Å lage Windows telefoner er det så og si bare HTC som kan. Til sammenligning oppdaterer N800/810 core OS moduler (og alt mulig annet rart) direkte fra nettet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...