Gå til innhold

Vista Ultimate får flere tillegg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eneste som irriterer meg med Ultimate er at jeg trodde jeg skulle få med x64 variant så jeg kunne oppgradere senere, noe som tydeligvis ikke stemmer siden jeg kjøpte OEM versjon. Prøvd å bestille vis ms sine sider men den tjenesten fungerte dårlig..

Dessverre er det slik at man kjøper 32 eller 64 bit versjon når man kjøper OEM og ikke begge deler... da må man kjøpe retail til 2-3x prisen.

 

Nå er det vel ikke ekstras som får folk til å kjøpe Ultimate, men tar man bort Extras fra ultimate, så er det ikke mye som skiller Ultimate og Premium...

Lenke til kommentar

Jeg stabler om litt på artikkelen:

Fra før av finnes følgende extras:

 

* Sikkerhetsverktøyene Bitlocker og EFS.

* Språkpakker.

* Pokerspill.

 

Ultimate-brukere har tidligere klaget over at det ikke legges ut noen nyttige Extras-programmer, <..>

 

Nå har programvaregiganten lagt ut følgende nye extras:

 

* Spillet Microsoft Tinkers med Ultimate Extra-lyder.

* Mer innhold for den videobaserte skjermspareren Windows Dreamscene.

Spørsmålet er om de nye ekstraene er noe mer nyttige enn de tidligere? Oppfater folk Thinkers med ekstralyder som nyttig? Opplever folk tillegg til videoskjermspareren som nyttig?

Lenke til kommentar
Eneste som irriterer meg med Ultimate er at jeg trodde jeg skulle få med x64 variant så jeg kunne oppgradere senere, noe som tydeligvis ikke stemmer siden jeg kjøpte OEM versjon. Prøvd å bestille vis ms sine sider men den tjenesten fungerte dårlig..

Dessverre er det slik at man kjøper 32 eller 64 bit versjon når man kjøper OEM og ikke begge deler... da må man kjøpe retail til 2-3x prisen.

 

Nå er det vel ikke ekstras som får folk til å kjøpe Ultimate, men tar man bort Extras fra ultimate, så er det ikke mye som skiller Ultimate og Premium...

 

 

Personlig synes jeg det er noen mangler jeg kunne vært foruten i Premium, men jeg har Business, og den har stort sett det du trenger. Ultimate er ikke noe savn.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg bruker vista ultimate, men jeg har ingen planer om å bruke extras.

Hittil er det eneste jeg liker med vista den oppgraderte søkefunksjonen, og bedre kontroll over prosesser. OG selvfølgelig at det er 64-bit så jeg får utnytta mine 8GB ram.

Vista tempomessig er faktisk ikke så værst når du kjører det uten pagefile.

Misliker sterkt at det tar 20-25 sekunder å laste inn drivere (inkludert raid), men siden jeg starter opp datan 3-4 ganger i uka så har det ikke så mye å si (den kjører 24/7).

 

Enig med en over her at microsoft heller skulle tilbudt alle vista premium og ultimate eiere gamle microsoft games spill. Som AoE2 og halo, tror det hadde vært et mye bedre tillegg enn de totalt unødvendige og ubrukelige extras som vi har, og som kom nå.

 

Jeg håper windos 7 kommer i en "minimalist" utgave som drar med minst mulig søppel, og hittil ser det ut til at det i hvertfall går den rette veien.

 

(lol, posten ble postet 13:37... haha)

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

jeg synes det er ufattelig teit at norske medier får det til å høres ut som ultimate extras er den eneste forskjellen på feks ultimate og home premium!!!!ultimate extras er EXTRA godbiter! det er fremdeles en betydelig forskjell på ultimate og home premiuim. om folk TRENGER disse funksjonene er jo en helt annen sak men det virker jo som disse "ultimate extras" må være exstremt bra ettersom de som IKKE har ultimate bruker så mye tid på å klage på dem ;)

 

vi kan nevne:

-windows complete pc restore (som erstatter 3parts gjenopprettingsprogrammer)

-windows fax&scan(som gir deg gode verktøy for fax/scan over nettverk samt deling av disse)

-remote desktop connection (som gir deg fulle brukerrettigheter hjemmefra automatisk)

-windows bitlocker drive encryption (som fullstendig krypterer harddiskene dine)

-shadow copy client(rull tilbake alle dokumenter i tid hvis du ønsker)

-p2p meeting place(ad-hoc meetings, people discovery, presentation broadcast)

-windows web server

-Offline folders with client-side caching

-Subsystem for UNIX-based Applications (SUA)

-Secure Startup (Cornerstone)

-Single Session Virtual PC

-Multi-Language User Interface (MUI)

 

+ vista ultimate MANGLER det forhatte

 

-Windows Activation Services

Lenke til kommentar

Nyttig under Ulimate Extras er vel egentlig kun Bitlocker/EFS og Language Packs MUI. Resten er dilldall.

 

Tjenester i Ultimate/Business vs Home som er nyttige for hjemmebrukeren er slik jeg erfarer det:

-Nettverk/Workgroup/Sharing støtten som ikke er kannibalisert i forhold til Home versjonene.

-Shadow Copies (full kontroll både på system restore & fil/mapper)

-Remote Desktop (server side)

-PC backup/restore

Lenke til kommentar
Nyttig under Ulimate Extras er vel egentlig kun Bitlocker/EFS og Language Packs MUI. Resten er dilldall.

 

Tjenester i Ultimate/Business vs Home som er nyttige for hjemmebrukeren er slik jeg erfarer det:

-Nettverk/Workgroup/Sharing støtten som ikke er kannibalisert i forhold til Home versjonene.

-Shadow Copies (full kontroll både på system restore & fil/mapper)

-Remote Desktop (server side)

-PC backup/restore

 

Etter min mening er Business Edt. x64 den beste og mest stabile versjonen av Vista. Den har stort sett alt du trenger, men en av de mest alvorlige manglene i Business Edt. er mangelen på BitLocker kryptering. Jeg klarer bare ikke skjønne hvorfor de utelot en slik type funksjon fra et Business OS.

Lenke til kommentar
Nyttig under Ulimate Extras er vel egentlig kun Bitlocker/EFS og Language Packs MUI. Resten er dilldall.

 

Tjenester i Ultimate/Business vs Home som er nyttige for hjemmebrukeren er slik jeg erfarer det:

-Nettverk/Workgroup/Sharing støtten som ikke er kannibalisert i forhold til Home versjonene.

-Shadow Copies (full kontroll både på system restore & fil/mapper)

-Remote Desktop (server side)

-PC backup/restore

 

Etter min mening er Business Edt. x64 den beste og mest stabile versjonen av Vista. Den har stort sett alt du trenger, men en av de mest alvorlige manglene i Business Edt. er mangelen på BitLocker kryptering. Jeg klarer bare ikke skjønne hvorfor de utelot en slik type funksjon fra et Business OS.

 

Nettopp derfor er jo Ultimate den beste. Den har bitlocker (som Enterprise også har), i tillegg Media Center og ULTIMATE EXTRAS for dem som må. Stabiliteten er selvsagt den samme.

 

Business/ultimate støtte for flere fysiske cpu'er og mer RAM.

 

Når det gjelder og kjøre Vista uten pagefil, så er det lite nødvendig hvis man har 8GB RAM. Page-file blir ikke rørt med mindre den må uansett, og systemet er utrolig raskt :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...