Gå til innhold

Spill Spore i Linux


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Med tankte på den latterlige kopisperren til dette spillet er viktig å ikke kjøpe det...

 

...Er du heldig så får du med et malware! thumbup.gif

 

om man får mulighet til å spille EA sine spill på liux, så er problemet med securom over, siden de ikke legges inn i linux men i wine, og de er enkle å fjerne ifra registret til wine :)

Endret av arkael
Lenke til kommentar
Bare jeg som liker Spore? :(

 

Nei, sønnen min på 6 år digger det vilt =)

 

Personlig hadde jeg veldig lave forventninger etter den lunkne mottagelsen det først fikk i media, men klarte allikevel å bli skuffet. Måtte jo prøve spillet som har en vannvittig god idé synes jeg, men det er jo ingenting innhold der... Helt hult!

 

Ganske drøyt å kalle det kritikerrost. Det er lenge siden sist at et så hypa spill har fått så mye pepper. Ikke bare er det kjedelig, men Securom-en og begrensningen på antall installasjoner er jo grunn nok til å boikotte alle EA-utgivelser og "handle" på piratebay isteden.

 

Men nå ligger Colonization en plass i posten og er på vei til meg så da driter jeg egentlig i Spore =)

Endret av lordpiet
Lenke til kommentar
Det er lenge siden sist at et så hypa spill har fått så mye pepper.

 

Man må vel lære seg kunsten å tolke hva markedsføringsavdelinger egentlig sier, og vite hva som er teknisk mulig å gjenomføre i et spill. Slår man sammen disse to bitene med informasjon, så får man som oftest et rimelig godt bilde av virkeligheten. Jeg tenker ikke nødvendigvis på *dine* forventninger, men mer det at spillpressen selv lar seg rive med og dermed forsterke enhver hype; når de selv burde vært de som var best kvalifiserte til tolking av markedsføringsprat, og dermed være i stand til å gjøre litt mer profesjonelle forutsigelser av spill. Men standard hype/slakt skaper såklart litt mer furore enn saklig drøfting av hvor kjedelig det neste big-budget spillet faktisk kommer til å bli. ;)

 

Bare jeg som liker Spore? :(

 

 

Selv hadde jeg ikke så store forventninger til Spore. Selv om Spore kanskje ikke får en utrolig lang levetid her i huset, så synes jeg uansett at det er et godt stykke håndtverk, og et riktig så søtt lite spill. Det passer fint inn under sjangeren "pluntrespill" for min del. Noe man kan fiske fram i ny og ne bare for å pluntre med... uten mål og mening. Forventer man derimot å bli aktivt underholdt, så bør man kanskje finne seg en annen sjanger. Blant pluntrespill så tør jeg påstå at Spore er ett av de som oser mest av kvalitet, selv om det kanskje ikke er *akkurat* det spillet mange hadde forventet.

 

Det jeg savner i Spore er mer dybde i hver epoke. Jeg rekker jo såvidt å utvikle krypet litt før jeg er over i neste fase... Men kjenner jeg Will Wright rett, så dukker det vel opp en expansion eller 10 de neste par årene. :)

Endret av Dummst
Lenke til kommentar

Hadde jeg kunnet spille så lenge jeg vil i hvær epoke hadde det jo vært greit, men når hver epoke er over så raskt som det faktisk er om en fokuserer på det så blir det bare for grunnt til at spillet er bra i mine øyne.

 

Men de har en god plattform å bygge på, noe EA sikkert vil melke ala sims etter hvert...?

Lenke til kommentar

Jeg har spilt spore og jeg må si meg enig i hva MrHanky sier.

 

Spillet er så sørgelig kjedelig og fullstendig strippet for innhold. Det ser pent ut men det er absolutt ingenting under lakken. Tar man med i betraktningen at spillet kommer med en forbruker fiendtlig kopisperre som i værste tilfelle kan ødelegge operativsystemet, forkrøple cd/dvd spillere og slippe inn uvedkommende inn i datamaskinen så har man ett spill som ikke burde ha vært lansert.

 

EA driter i kundene sine og Spore's eneste funksjon er å gjøre EA enda rikere.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Dessverre angrer jeg faktisk at jeg kjøpte spillet i farten fra EA sine sider. Med en god trailer av spillet godt i minnet dro jeg fram visakortet og "visste" at dette var et godt kjøp.

 

Idiotisk nok så jeg ikke reviews av spillet før jeg kastet vekk 300,-. Den første delen av spillet er artig. Likevel er det altfor hektisk, og når man blir landedyr er det hele en World of Warcraft ripoff..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
For å bøte på dette har Transgaming lagd en gratis demo av Cedega som lar deg spille Spore Creature Creator og kan lastes ned her.

 

Er ikke "Spore Creature Creator" kun den lille biten hvor du lager de ulike rasene(setter dem sammen)?? Det kan KNAPT kalles spilling... "dilling" er mer ordet :p Og tusen takk Transgaming, for den gratis demoen som lar oss "dille". Hvis det er "skaperverktøyet" som det heter på norsk har "spillet" en levetid på knappe 2 min og kan ikke kalles et spill. Dilling.

 

Både EA og Transgaming vet å melke kua. Spore hadde også vært et fint spill om det ikke hadde fulgt med limits(feks) på hvor mange ganger det kan installeres. Men det finnes kanskje ikke i Linux i det hele tatt(eller kanskje siden Transgaming nå "sammarbeider" for EA?).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...