Gå til innhold

Populært skrivebordsmiljø oppdateres


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gleder meg:) Det eneste jeg ikke kan si jeg er helt fornøyd med er at de har skiftet ut Pidgin til fordel for Empathy som ennå mangler en del grunnleggende funksjonalitet og likte ikke helt brukergrensesnittet sist jeg testet Empathy men det er jo selvfølgelig ikke noe problem å installere Pidgin selv. Eneste fordelen jeg kan se med dette er jo Video og lyd. Men er det innebygd støtte i Empathy for video/lydsamtaler på alle protokollene som støtter dette eller er det bare på noen protokoller?

Lenke til kommentar
Pidgin er ikke "bytta ut". Pidgin har ikke noe med Gnome prosjektet å gjøre (Eller, det er jo selvfølgelig lagd for skrivebordsmiljøet). Gnome har ikke hatt en offisiell IM-client før Empathy.

 

Foreløpig er ikke Empathy like god som pidgin, men den blir nok veldig god innen 2.26, tenker jeg. Leste om en usability-sammenligning av Empathy og Pidgin på planet Gnome eller planet Ubuntu for en stund siden. Interessant lesning, som viser at begge har et stykke å gå. Konklusjonen var at Ubuntu ikke bør erstatte Pidgin med Empathy denne sykelen.

 

Forøvrig er jo konkurranse bare bra!

 

Ekiga er foreløpig mye bedre enn Empathy på oppgaven den skal utføre, så sistnevnte erstatter eller overlapper ikke førstnevnte.

 

Finnes det noe å skrive inn i terminalen for å få nyeste GNOME i Linux Mint 5?

 

Da må du knote en del, ved enten å installere pakker, eller å kompilere fra source. Sikkert bedre å vente til neste versjon, med 2.24.

 

I mellomtiden kan du jo teste nyeste gnome i et virtuelt miljø : http://torrent.gnome.org/ . Eller du kan vente på den første distroen som får 2.24, og teste med en LiveCD. Dette blir mest sannsynlig Foresight : http://www.foresightlinux.org/gnome.html .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...