Gå til innhold

Toshiba gir Blu-ray en kald skulder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er egentlig barnslig gjort av dem.

 

Jeg kjøpte et Toshiba maskin, og ble sjokkert da det viste seg å være et HD-DVD spiller i den, selvom den var merktert som et "multi DVD player/burner". Jeg ringte support og de bekreftet at Toshiba tilbyr ikke Blu-Ray.

 

Det heter "Supply and demand Toshiba! Wake up!" Siste gang jeg kjøper Toshiba produkt.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Er egentlig barnslig gjort av dem.

 

Jeg kjøpte et Toshiba maskin, og ble sjokkert da det viste seg å være et HD-DVD spiller i den, selvom den var merktert som et "multi DVD player/burner". Jeg ringte support og de bekreftet at Toshiba tilbyr ikke Blu-Ray.

 

Det heter "Supply and demand Toshiba! Wake up!" Siste gang jeg kjøper Toshiba produkt.

 

Hmm? Du er negativ fordi produktet i tilegg til det du kjøpte det for hadde en HD-DVD-funksjon? Hva er problemet?

 

AtW

Lenke til kommentar
Er egentlig barnslig gjort av dem.

 

Jeg kjøpte et Toshiba maskin, og ble sjokkert da det viste seg å være et HD-DVD spiller i den, selvom den var merktert som et "multi DVD player/burner". Jeg ringte support og de bekreftet at Toshiba tilbyr ikke Blu-Ray.

 

Det heter "Supply and demand Toshiba! Wake up!" Siste gang jeg kjøper Toshiba produkt.

 

De er da vel våkne de. Demand'en er ikke stor nok til at de gidder å supply'e. Om du kjöper en "multi DVD player/burner" og blir sint fordi den ikke har Blu-Ray så har du ingenting å väre singt på Toshiba for, heller deg selv. Om det viser seg at markedet for Blu-Ray blir så stort (og det gjör det jo ikke akkurat nå) at det er et marked for Toshiba så er det billigere for dem å gå inn senere enn för da all research og development er ferdig og gjort. Sannsynligvis kan de på det tidspunktet plukke biter billig fra mange leverandörer og investere lite i egne produksjons og utviklingslinjer. Skulle Blu-Ray svikte og ta tid nok til at medie-löse distribusjonsmetoder får tid til å vokse seg stort har de ihvertfall ikke kastet bort 2 store innvesteringer (röd & blå) som de må få kundene til å betale.

Lenke til kommentar
Er egentlig barnslig gjort av dem.

 

Jeg kjøpte et Toshiba maskin, og ble sjokkert da det viste seg å være et HD-DVD spiller i den, selvom den var merktert som et "multi DVD player/burner". Jeg ringte support og de bekreftet at Toshiba tilbyr ikke Blu-Ray.

 

Det heter "Supply and demand Toshiba! Wake up!" Siste gang jeg kjøper Toshiba produkt.

 

Hmm? Du er negativ fordi produktet i tilegg til det du kjøpte det for hadde en HD-DVD-funksjon? Hva er problemet?

 

AtW

 

Fordi den inneholder et død og ubrukelig produkt. Derfor. Leser du ikke?

 

Jeg bruker PCen som media maskin, så jeg får jo ikke spilt av Blu-Ray filmer nå.

 

Tror du også hadde vært sint dersom du kjøpte et bil eller annlegg og den hadde et 8-Track eller Kassett spiller isteden for CD.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Aldri kjøpt så mye HD-DVD etter noe er blitt "dødt" :)

 

Prisene er helt "riktig" iht hva film burde koste. 30-50 kr filmen i 1080p er helt rått.

 

Når Blu-ray kommer ned på samme prisnivå har de "tatt over". Husk det er innholdet & pris som bestemmer hva som lever eller ei.

 

AvidGamer: Du burde ikke være missfornøyd med HD-DVD, kjøper du produkt fra Toshbia får du ikke noe annet. "Alle" vet det. Forøvrig finner du billig film her: http://www.dvd.co.uk/index_hddvd.htm

Lenke til kommentar
Selv om HD DVD-formatet og Toshiba tapte formatkrigen mot Blu-ray fra Sony, har selskapet tydeligvis ikke tenkt å adoptere konkurrerende teknologi med det første.

Hva mener de med "konkurrerende teknologi"? Blu-ray er ingen konkurrent til HD-DVD fordi HD-DVD er dødt.

 

Selvom Toshiba ikke holder på med HD-DVD lenger så er BluRay en konkurerende teknologi til det Toshiba holder på med. Idag prioriterer Toshiba god oppskalering av DVD framfor å legge penger i kassa til Sony. Jeg vil også anta at Toshiba legger betraktelige resurser i forkning på fremtidige medier som vil være potensielle konkurenter til BluRay. Toshiba er tross alt tjent med at det kommer en konkurerende teknologi til BluRay så fort som mulig.

Lenke til kommentar
Er egentlig barnslig gjort av dem.

 

Jeg kjøpte et Toshiba maskin, og ble sjokkert da det viste seg å være et HD-DVD spiller i den, selvom den var merktert som et "multi DVD player/burner". Jeg ringte support og de bekreftet at Toshiba tilbyr ikke Blu-Ray.

 

Det heter "Supply and demand Toshiba! Wake up!" Siste gang jeg kjøper Toshiba produkt.

 

Hmm? Du er negativ fordi produktet i tilegg til det du kjøpte det for hadde en HD-DVD-funksjon? Hva er problemet?

 

AtW

 

Fordi den inneholder et død og ubrukelig produkt. Derfor. Leser du ikke?

 

Jeg bruker PCen som media maskin, så jeg får jo ikke spilt av Blu-Ray filmer nå.

 

Tror du også hadde vært sint dersom du kjøpte et bil eller annlegg og den hadde et 8-Track eller Kassett spiller isteden for CD.

 

Spilleren er merket som en DVD-spiller, og du er sur fordi den i tilegg til DVD-funksjonen innehodler HD-DVD? Det skader deg ingenting at den har HD_DVD i tilegg til funksjonaliteten man forventer av en slik spiller (dvs DVD og CD), å forvente Bluray av noe som er merket som en DVD-spiller er jo ikke akkurat realistisk.

 

AtW

Lenke til kommentar
Er egentlig barnslig gjort av dem.

 

Jeg kjøpte et Toshiba maskin, og ble sjokkert da det viste seg å være et HD-DVD spiller i den, selvom den var merktert som et "multi DVD player/burner". Jeg ringte support og de bekreftet at Toshiba tilbyr ikke Blu-Ray.

 

Det heter "Supply and demand Toshiba! Wake up!" Siste gang jeg kjøper Toshiba produkt.

 

Hmm? Du er negativ fordi produktet i tilegg til det du kjøpte det for hadde en HD-DVD-funksjon? Hva er problemet?

 

AtW

 

Fordi den inneholder et død og ubrukelig produkt. Derfor. Leser du ikke?

 

Jeg bruker PCen som media maskin, så jeg får jo ikke spilt av Blu-Ray filmer nå.

 

Tror du også hadde vært sint dersom du kjøpte et bil eller annlegg og den hadde et 8-Track eller Kassett spiller isteden for CD.

 

Har du røyka noe eller? Du kjøpte en DVD-spiller, fikk en HD-DVD kompatibel sak på kjøpet, og så klager du? Du har fått akkurat det du har betalt for og mer til.

Skal du ha Blu-Ray så må du ikke kjøpe en DVD spiller, da det er to totalt forskjellige format...

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar
Husk det er innholdet & pris som bestemmer hva som lever eller ei.

Selvsagt. Så husk dette selv når det ikke lengre er filmer å få i HD-DVD formatet.

 

Hvem bryr seg om det ikke kommer flere filmer når man får 5 HD-DVD filmer til prisen av en blu-ray film? Da kjøper man så mange hd dvd filmer som man har muligheten for, og så kan man heller gå over til blu-ray. Jeg har multiformat avspiller spill spiller både hd dvd og blu-ray. No stress..

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte et Toshiba maskin, og ble sjokkert da det viste seg å være et HD-DVD spiller i den, selvom den var merktert som et "multi DVD player/burner".

 

Latterlig.. du burde heller vært overaska over at den faktisk inneholdt HD DVD avspiller med tanke på hva spilleren var merket som.

 

Hva meiner du? Multi betyr jo nettopp det. Multi. Hvis du tenker på "DVD" delen så er jo Blu-Ray og HD-DVD DVDer.

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte et Toshiba maskin, og ble sjokkert da det viste seg å være et HD-DVD spiller i den, selvom den var merktert som et "multi DVD player/burner".

 

Latterlig.. du burde heller vært overaska over at den faktisk inneholdt HD DVD avspiller med tanke på hva spilleren var merket som.

 

Hva meiner du? Multi betyr jo nettopp det. Multi. Hvis du tenker på "DVD" delen så er jo Blu-Ray og HD-DVD DVDer.

 

Hvis du får noe som støtter blu-ray, så kan du banne på at det står skrevet over hele produktet med STOOOORE bokstaver. Og om man ser på DVD som hva det er forkotelse for, så kan det jo være hva som helst omtrent. Multi betyr bare at det er flere typer, men overhodet ikke alle. Det er også flere typer DVD-brenningsteknologier som det mest sannsylig kunne betydd.. du har DVD-R, DVD+R, og DVD-ROM. Det er Multi.. Er ikke noe krav til at det skal inkludere HD DVD og Blu-Ray.

Lenke til kommentar

Jeg kan forstå at endel folk vil vente med å kjøpe BD filmer

til etter at prisen har gått ned litt, for de fleste filmene

ligger litt i overkant av hva man forventer å betale for en

film. Men selv har jeg nesten blitt for fisefin på det. Jeg

har vel kjøpt en rundt 2-3 blu-ray i måneden og nå synes jeg

at 1080p film ser normalt ut, mens vårt gamle dvd format

(er fortsatt brukbart om en oppskalerer bildet) ser heller

labert ut.

 

Så med tanke på kvalitet og pris så synes jeg at jeg at BD

filmer ikke er så dyre egentlig i forhold til en dvd.

Men det er nå min mening (skulle selvfølgelig ønske at det

var billigere).

 

Problemet med BD formatet er vel at utrolig mange mennesker

fortsatt ikke har en større HD tv i stua, slik at de får

ordentlig uttelling for filmene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...