Gå til innhold

Artikkel: Nyheter fra Fujifilm, Sigma, Leica og Lensbaby


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ganske frustrerende at jeg må benytte det meste av min tid på denne messen med å fly land og strand rundt på jakt etter pressekit som de enten ikke har her på pressesenteret, ikke virker, eller har gått tom for. Alternativet er da å snakke med hver enkelt produsent etter tur, noe som tar evigheter og sliter mine stakkars føtter helt ut.

 

Aller helst skulle jeg tilbragt mest mulig tid her med å gå på pressekonferanser (jeg har gått glipp av to i dag, pga den evige jakten på pressekit) og skrive om det som faktisk er nytt her. Slik det er nå preges hverdagen min av en halsende jakt etter bilder og informasjon, for så å halse tilbake til pressesenteret for å få sendt det til Erik, som så skriver på seg krampe i et forsøk på å bringe materialet videre.

 

Dvs, når nettet på pressesenteret ikke er nede da. I går var det visstnok en uforsiktig journalist som fikk det hele til å knele ved å koble til en laptop som var konfigurert som DHCP-server.

Lenke til kommentar
Har DP1 i det hele tatt blitt tilgjengelig på det norske markedet, eller hoppes det elegant bukk over dette? Slik at Sigma debuterer på den digitale kompaktfronten i Norge med DP2?

 

ja DP1 har vært på markede en stund, har DP1 selv og meget godt fornøyd. Kommer også til å kjøpe DP2 og SD15 om prisen blir brukbar.

Lenke til kommentar
Litt rart at andre faktisk HAR nyheter fra Photokina 2008....

http://www.dpreview.com/

 

Det er klart at noen har fått informasjon, ellers hadde de ikke vært tomme for pressekit :-)

Når det gjelder dpreview, så er de i en særstilling. De får informasjon som ingen andre får - ikke engang de norske kontorene til produsentene.

 

Vi andre må kjempe for å få informasjon, og noen ganger blir den kampen unødvendig tung. Kommer det ett produkt en dag, og vi må ta noen ekstra telefoner, er det ikke så ille. Når det er ti produkter og ingen å snakke med er det verre.

Lenke til kommentar
Har DP1 i det hele tatt blitt tilgjengelig på det norske markedet, eller hoppes det elegant bukk over dette? Slik at Sigma debuterer på den digitale kompaktfronten i Norge med DP2?

 

ja DP1 har vært på markede en stund, har DP1 selv og meget godt fornøyd. Kommer også til å kjøpe DP2 og SD15 om prisen blir brukbar.

 

Javisst! Det er bare jeg som har fulgt for dårlig med på nettbutikkene i det siste, skjønner jeg. Hadde ikke fått med meg at DP1 var sluppet for det norske markedet. Når det gjelder Sigma sine speilreflekser så har jeg nå en SD10 som jeg ikke bruker i noen større grad. Selv om jeg har en søt 20-40mm f2.8 linse til den. Får se om SD15 får noe bedre omtale, kanskje det da blir litt mer brukbart. Ellers får jeg vel konvertere til Pentax K20 eller noe.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...